2023-04-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Albi* har inte motat bort dom.

Vänligen LÄS innan du kommer med villfarelser som du godtyckligt (ifrån din sida) publicerar.

Tolkningsteorier är totalt substanslöst!

Kan du publicera detta förhöret då jag inte har FUP. Måste först konfigurera en dator så att jag kan ladda ner FUP.
Citera
2023-04-15, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OK, alltid skoj att lära sig nåt nytt!

Exempelvis hur man kan lära sig att strypa nån

Med internets hjälp i dag. Annat var det förr.
Citera
2023-04-15, 11:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan du publicera detta förhöret då jag inte har FUP. Måste först konfigurera en dator så att jag kan ladda ner FUP.
Varsågod, här kommer FUP att ladda ner:
https://www.swefup.se/infusions/down...ownload_id=183
Citera
2023-04-15, 11:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
"Vi har information om en incident som ska ha inträffat för ca två år sedan, hemma/utanför Albins lägenhet på Storgatan i Vetlanda. Kommer du ihåg? Kan du berätta om det?
Nej, kommer inte ihåg.
(Om hon ej minns) Du och Maja Hellman ska ha kommit hem till Albin, där även Tove var, och velat få tag på Tove.
Inte riktigt så nej.
Berätta hur du kommer ihåg?
Jag vet inte om vi druckit och varit på fest. Jag ville bara prata med Albin, men sen blev det att han inte ville prata med mig. Då tänkte jag att han inte ville det på grund av Tove.

Varför var Maja med då?
För att jag inte ville gå dit själv kanske.
Var det du som tog beslutet att gå dit?
Minns inte, det är så länge sedan.

Du sa precis att du ville prata med Albin?
Ja, då kanske det var så.
Vad och med vem hade du varit med innan händelsen?
Jag tror jag var hemma om jag minns rätt.
Hade ni fest hemma hos dig då?
Ja, jag tror det. Jag flyttade till min lägenhet feb 2021. Minns inte om vi var hemma hos mig innan eller inte. Innan 2021 feb så hade jag ingen lägenhet.

Hade ni druckit alkohol?
Minns inte hur mycket.
Kan berusningen ha påverkat ditt minne av händelsen?
Ja.
Vi har fått det berättat på annat sätt, att du och Maja ville prata med Tove?
Ja, men kanske något i den stilen. Kanske att varför får jag inte prata med min killkompis (Fhl anteckning: Albin) som jag känt i många år. Att Tove inte kunde styra det.
Minns du om du träffade Albin?
Nej minns inte. Vi gick dig och ville prata med Albin. Tove var där. Sen vet jag inte om Tove gick ut och sa att vi inte fick vara där.
Vi har hört att det var Albin som pratade med er och att Tove var i lägenheten?
Jag minns inte detta faktiskt.
Pratade Maja med Albin?
Minns inte.
Var det någon som sa åt er att gå dit?
Nej.
Som vi förstått så var det en arg stämning, höga röster och liknande. Varför?
Nej vet inte. Inte så direkt.
Berätta fritt om händelsen.
Jag tror det var att vi hade varit hemma hos mig och druckit lite. Jag ville prata med Albin för jag hade inte pratat med honom på länge. Maja hängde med. Vi stod utanför Albins lägenhet. Jag kan ha försökt ringa honom. Vi gick upp i trappuppgången. Sen ville jag prata med Albin, men jag vet inte om han ville prata. Albin var i lägenheten. Jag vet inte om han gick ut ur lägenheten.
Du sa innan att Tove gick ut?
Ja jag kommer inte ihåg.
Vilka var på festen hos dig?
Minns inte. Maja var där.
Johanna?
Kommer inte ihåg.
Var Tove där?
Nej.
Albin?
Nej.
Var det efterfest?
Ja.
Jag vet inte om jag träffade Johanna på efterfesten, men Tove och Albin var inte på efterfesten.
Hände något mer hemma hos Albin?
Kommer inte ihåg.
Vi var utanför huset. Det var jag och Maja som gick dit, sen kommer jag inte ihåg om Johanna kom senare. Jo, Johanna kom senare. Jag sa att jag tyckte det var konstigt att jag inte fick snacka med Albin och jag tyckte det var konstigt.

Varför kom Johanna dit?
Hon kanske var hos mig på efterfest, inga var kvar på festen så då kom hon dit.
Visste hon var ni var då?
Ja, eftersom hon kom dit.
Hur?
Vi sa väl att vi skulle prata med Albin. På festen.
Jag minns inte om jag sa att Johanna skulle få ut all från min lägenhet.
Men vad hade Johanna med det att göra? Att du skulle träffa Albin?
Nej, jag vet inte. Det var ju med Maja. Minns inte.
Vad hände efter att ni gick från platsen?
Vet inte om vi var ute och gick. Vet inte om jag gick hem eller om Maja hängde med mig hem.
Vad sa ni efteråt?
Minns inte, men kanske att det var sjukt att jag inte fick snacka med Albin, att man inte fick ha killkompisar som tjej.
Ville ni prata med Tove om något annat?
Nej."

Aktbilaga 153. Sidor 823-825

Varsågod, här kommer FUP att ladda ner:
https://www.swefup.se/infusions/down...ownload_id=183
OM din dator någonsin kommer att konfigureras ...
Citera
2023-04-15, 11:56
Medlem
Citat:
Du Tycker att det är okej att komma med lögner helt utan substans för att förstärka saker som inte har inträffat,att skapa trådsanningar helt i onödan?

Clown beteende ifrån skribenten som envist kommer med själv uppdiktade falserier som inte kan styrkas...

Mycket Bevis ifrån FUP ifrån dig:

Postat av Anedin
Ursprungligen postat av Kriminallen
Källa på det!
Källan är fup
Det handlade väl mer om att tjejerna var ute efter Tove
Och att de kom för att bråka

De trängde sig på
Och A var tvungen att mota bort dem

Exakt vart de stog har väl mindre betydelse

Det var obehagligt för A och T och det är det som A beskriver

Det bevisar att M också kunde vara en arg bråkstake

Jag har inte beskrivit händelsen på annat sätt än ungefär så som A berättat
Sen får du tolka det hur du vill
Citera
2023-04-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag utgår inte ifrån att det är sparkar eftersom det inte går ihop sig, utan endast efter ljud som grannen uppfattar som sparkar. Enligt mig är det inte samma sak.

Vad är det som låter då? För har TT händerna fria att slå med så borde JJ har skador. Är det nåt annat som låter som nån som slår i väggen? Vad? Klas Ingessons katt?
Citera
2023-04-15, 11:57
Medlem
Citat:

Vänligen LÄS innan du kommer med villfarelser som du godtyckligt (ifrån din sida) publicerar.

Kanske är detta dom syftar på

FL:Vi försöker ju förstå bråket, kan du berätta mer om anledningen till det?

AW: Det jag vet är det här med att Tove låg med Emilio. Och att Johanna sedan blev förbannad på
Tove för att Johanna också hade legat med honom.
Sen på en fest berättade Johanna att hon hade varit otrogen mot Hampus, hennes dåvarande
pojkvän, på en semester. Detta berättade hon inför vänner och Tove på en fest, när de lekte
jag har aldrig. Jag var inte på den festen.
Detta hade Tove sedan berättat för Hampus under en annan fest. Då blev Johanna förbannad
på Tove.
Maja och Alexandra Tovopanen kom hem till mig och bankade på min dörr på kvällen efter
det. Då sov Tove hos mig. Då gick jag ner och sa åt dem, då kom Johanna också. De ville
prata med Tove om att Tove hade sagt till Hampus att Johanna sagt det här med otroheten
som Johanna berättade om på en dryckeslek på en fest. Då var Johanna inte glad på Tove.

FL: Hur reagerade du då, höjde du rösten och blev arg?

AW: Jag sa det mer i ord. Det krävs mycket för att få mig arg, men då höjde jag rösten. När jag skulle få ut dem ur lägenhetshuset den kvällen så var jag arg. Få saker gör mig arg, men då
blev jag riktigt arg. Tove mådde så dåligt och det var det sista jag ville Tove.

Aktbilaga 153 sidan 426 och 427
Senast redigerad av Sufend 2023-04-15 kl. 12:06.
Citera
2023-04-15, 11:59
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det handlade väl mer om att tjejerna var ute efter Tove
Och att de kom för att bråka

De trängde sig på
Och A var tvungen att mota bort dem

Exakt vart de stog har väl mindre betydelse

Det var obehagligt för A och T och det är det som A beskriver

Det bevisar att M också kunde vara en arg bråkstake

Jag har inte beskrivit händelsen på annat sätt än ungefär så som A berättat
Sen får du tolka det hur du vill
"Du och Maja Hellman ska ha kommit hem till Albin, där även Tove var, och velat få tag på Tove.
Inte riktigt så nej.

Jag vet inte om vi druckit och varit på fest. Jag ville bara prata med Albin, men sen blev det att han inte ville prata med mig. Då tänkte jag att han inte ville det på grund av Tove."
Citera
2023-04-15, 12:00
Medlem
Citat:

Eftersom du verkar veta exakt hur det gick till så
kanske du kan förklara exakt vad A gjorde för att få bort tjejerna
Citera
2023-04-15, 12:05
Medlem
Citat:
Bra förslag
Jag kan tyvärr inte bidra med det för jag har tagit bort fupfiler
Ett förhör handlar det om så hela fup är helt onödigt
Citera
2023-04-15, 12:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det där är enbart BS. och en värdelös trådsanning.
"Maja bröt sig in i hans lägenhet när han och Tove var hemma och skulle misshandla Tove,han fick kämpa för att hindra henne."

Om du påstår ovanstående, så presentera vart den infon kommer ifrån...

Nej, Maja bröt sig inte in. Det var ytterligare en tjej med (A*lexandra) och därefter anslöt även Johanna.

Det här är ju inte den enda gången Johanna står utanför någons dörr och vill ha svar på varför någon är tillsammans med någon som hon också varit tillsammans med.

Ett beteende som tyder på svårt kontrollbhov, svartsjuka och ägandeskap. Att hon har sina flying monkeys som utför hennes behov, det ordnar hon genom att manipulera dom, dvs sprider falska uppgifter runt sina hatobjekt. Ett känt beteende hos narcissister.

A 153/426
Förhör A*lbin:

"Maja och A*lexandra Tovopanen kom hem till mig och bankade på min dörr på kvällen efter
det. Då sov Tove hos mig. Då gick jag ner och sa åt dem, då kom Johanna också. De ville
prata med Tove om att Tove hade sagt till H*ampus att Johanna sagt det här med otroheten
som Johanna berättade om på en dryckeslek på en fest. Då var Johanna inte glad på Tove.
Vad menar du med inte glad?
Hon var arg. Hon sa att hon skulle upp och prata med Tove i min lägenhet, för Tove skulle
enligt Johanna fan stå för det här.
Tove var jätterädd och jätteledsen. Hon grät och var upprörd. Hon har skurit sig sedan innan.
Och den kvällen hade hon tagit en av mina knivar och skurit sig. Det var första gången jag
såg det. Hon var så ledsen och upprörd. Jag tog ifrån henne kniven och lindade låret och såret.
När var detta?
För ca två år sedan.
Vad gjorde Maja och Alexandra där först?
Jag vet inte. Jag var undrande över det med. Det var arga. De ville att Tove skulle komma ut
ur min lägenhet och prata med dem.
Löste de detta någon gång?
Nej, efter detta var de inte vänner längre.
"

/445

Förhör P*eter:

"För ett år sedan vid jultid ringde Tove upp P*eter vid ca kl 02.00 på natten. Hon lade på men
P*eter ringde upp. Tove sa det var ett himla liv. Sa att Maja stod utanför dörren och Tove fick
inte gå ut. Hon var osammanhängande, kanske hon inte hade koll på var hon var eller tid
"

/448
" Något specifikt tillfälle du tänker på?
Ja, när det var på en efterfest. Då skrev Tove att hon var rädd och att hon behövde komma
därifrån. Då sa hon att det inte gick för hon var rädd. Då namngav hon Johanna i ett sms. Jag
tolkade det som att det var Johanna som Tove var rädd för. Sen fick jag tag på henne via
telefon efter mycket om och men. Då nämnde hon även Maja. Då visste jag inte vem Maja var.
Jag har konversationen sparad i min mobil.
När hände detta?
Två år sedan kanske. På sommarhalvåret.
Polisen har fått en konversation från C*arina Tönnies, Toves mamma. Känner du igen detta?
Förhörsledarens anteckning: P*eter förevisas konversationen.
Ja men det är den här konversationen jag menar. Den kommer från min telefon. Vet inte om
det är hela. Vi kan kolla på det i min mobil.
"

Och här nedan är ett inlägg med förhör M*y och den sparade konversationen som Toves mamma hade kvar i sin mobil där Tove berättar om den pågående händelsen:

https://www.flashback.org/p83855346#p83855346

På tal om hur JJ arbetar, här tycker jag mig se att JJ manipulerar sina flying monkeys för att få dom arbeta för sig:

Förhör A*lexandra:

A 153/823

" Har du varit osams med Tove? Om ja, varför? Berätta.
Jag vet inte. Johanna skulle ha en fest. Johanna sa att det inte var så bra om jag kom. Jag var så
bra vän med Albin, och då skulle Tove inte gilla att jag pratade med Albin. Detta var det
Johanna som sa till mig.
"
//
Om incidenten när hon och Maja var utanför dörren:

"Berätta hur du kommer ihåg?
Jag vet inte om vi druckit och varit på fest. Jag ville bara prata med Albin, men sen blev det att
han inte ville prata med mig. Då tänkte jag att han inte ville det på grund av Tove.
"

Albin berättar ju hur Johanna försöker splittra honom och Tove. Bara det är ju en hel historia för sig som jag har lagt upp lite förhör om.

Maja säger så här i förhör om incidenten:

/1136

"M: Eh, Gud. Jag minns inte om den festen hos Hampus var samma dag som jag gick hem till
Albin och pratade med Albin då. Eh, Gud.
BF: Men du gick dit för att prata med Tove, var det rätt?
M: Ja.
BF: Men hon kunde inte prata eller?
M: Nej hon mådde bra och var ledsen över det hon hade gjort och så. Ja. Så jag fick prata
med Albin istället.
BF: Var du ensam då?
M: Eh, nej jag hade en annan, ja vad ska man säga, ja vi är kompisar fortfarande, en annan
kompis som heter A*lexandra med då också. Som jag och Johanna hade varit på fest hos precis
innan.
BF: Men om jag förstår dig rätt då Maja, du och den här A*lexandra gick hem till Albin för att
prata med Tove men Tove hon var ledsen eller hur du sa så ni pratade med Albin men gällde
det här Johannas problem?
M: Mmm.
BF: Varför tog inte Johanna det själv då?
M: Eh, ja alltså jag kände. Jag kände väl mer att jag ville stå upp för Johanna.
BF: Berätta! Är hon inte kapabel till att stå upp för sig själv?
M: Jo det är hon.
BF: Varför känner du så då att du behövde göra det?
M: Ja, jag vet inte, alltså det, jag har väl känt att Johanna har fått ta en del onödig skit ibland
av folk så då kände jag väl bara att ja, jag står upp för henne.
BF: Var Johanna med dit?
M: Eh, njae, hon kom senare. Eh, när vi skulle gå därifrån.
BF: Så hon visste att du hade gått dit?
BF: Men hon var inte med från början då?
BF: Okej. Var det så att Johanna bad dig göra detta?
M: Nej.
BF: Det var det inte? Hur reagerade Albin då?
M: Han, ja han var lite förvirrad och så där men ja han stod upp för Tove och så. Eh, ja.
"
Senast redigerad av notknapparen 2023-04-15 kl. 12:23.
Citera
2023-04-15, 12:10
Medlem
Citat:
"Du och Maja Hellman ska ha kommit hem till Albin, där även Tove var, och velat få tag på Tove.
Inte riktigt så nej.

Jag vet inte om vi druckit och varit på fest. Jag ville bara prata med Albin, men sen blev det att han inte ville prata med mig. Då tänkte jag att han inte ville det på grund av Tove."
Det där är inte Albins berättelse
Den tjejen beskriver en helt annan storry
Hon verkar inte villja erkänna att det var Tove de ville bråka med
Jag tror mer på Albin
Du får gärna lägga ut Albins förhör
Senast redigerad av Anedin 2023-04-15 kl. 12:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in