Citat:
Ursprungligen postat av
coli
Men snälla….
Ser du inte vad Rättläkaren säger?
”Avsaknaden av avvärjningsskador på misstänkt och avsaknad av DNA (från misstänkt) i nagelskrapet hos den avlidna varken bekräftar eller utesluter att målsäganden har (haft möjlighet) att värja sig”
Detta är ett svar på frågan om T varit medvetslös!
Du kanske inte har läst mina inlägg. Hade du gjort det hade du vetat att jag citerade just det där.
Och nej, det är inte ett svar på frågan om T varit medvetslös. Det tar upp frågeställningen om Toves möjlighet att värja sig. Det framgår i klartext att det kan vara så att Tove inte haft möjlighet att värja sig.
Om du läst utlåtandet i sin helhet så vet du också att det inleds med orden "Skadorna på huvudet i sig har inte varit dödliga.
Det kan inte uteslutas att de gett upphov till viss medvetandepåverkan".
Därför kvarstår min ursprungliga fråga kring påståendet att Johanna inte kan ha mördat Tove ensam då hon inte har avvärjningsskador - Vilka bevisen för detta påstående skulle vara.
Jag kan bara notera att "ni" nu har postat inlägg efter inlägg i respons på min fråga, som hela tiden bara undviker att svara på frågan, undviker att presentera de bevis "ni" menar visar detta och undviker att citera de delar av FUP som "ni" påstår skulle förta rättsläkarens utlåtande om att Tove kan ha varit medvetandepåverkad och att detta kan ha gjort att hon inte kunnat värja sig.
Så se nu till att tala ur skägget och presentera "era" belägg, or for ever be silent.
Eller gör det omöjliga, medge att "ni" haft fel och det faktiskt är som rättsläkaren säger. Tove kan ha varit medvetandepåverkad och det kan ha lett till att hon inte kunnat värja sig.