2023-04-10, 23:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det här kanske hjälper dig.

Be Google-assistenten om namnet på en låt.
Tryck länge på hemknappen på telefonen eller säg ”Hey Google”. Fråga ”Vilken låt är det här?” Spela upp en låt eller nynna, vissla eller sjung låtens melodi. Nynna, vissla eller sjunga: Google-assistenten identifierar eventuella matchande låtar
Jag har prövat. Den är faktiskt as dålig på just det där. Mest ett reklam jippo enligt mina försök.
Ifall man nynnar alltså. Vilken besvikelse fy.
Citera
2023-04-11, 00:30
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Varför har ni ens dialoger med människor här. Chatgpt kan ta över hela jävla forumet och ge er alla varsitt eget forum.
Google är så jävla omänskligt.
Men aa jag hade fan googlat om jag visste att det gick. Måtte jag inte glömma google ändå!!!!!

Men ditt mongo, det här är inte google. Här diskuterar man saker, du kunde ju bokstavligen googla din text du skrev och få fram ett svar. Din tråd kunde istället handla om hur mycket du gillade låten och frågar om andra gillar låten, eller om vi sett Jönssonligan. Är du 60 år eller?
Citera
2023-04-11, 04:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Men ditt mongo, det här är inte google. Här diskuterar man saker, du kunde ju bokstavligen googla din text du skrev och få fram ett svar. Din tråd kunde istället handla om hur mycket du gillade låten och frågar om andra gillar låten, eller om vi sett Jönssonligan. Är du 60 år eller?
Åh tack för bidraget...
Citera
2023-04-11, 05:14
Medlem
Nu kan vi tagga ner oss, ts är uppenbarligen förståndshandikappad eller typ tio år. Kan uppenbarligen inte skriva en enda mening på svenska utan grova fel och kan heller inte använda Google. Kan säkert inte koka en kopp kaffe eller öppna en dörr heller. Men mysteriet är löst i alla fall!
Citera
2023-04-11, 06:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthenord
Minns från lilla Jönsonligan innan engwall fick tårta på sängen i sin födelsedag så sjöng den feta butlern något liknande men inte så jätte korrekt

en tulipin, en tulipan och på vår markelsedag, så får vi äran, så får vi äran, att gratilera...

Det verkar vara en folk sång och klassiker. Har hört den flera gånger. Vad heter denna? Kan någon förklara? Vill gärna se den officiella på Youtube. Vore as schysst!

(FB) Vad heter låten/artisten? Fråga här! - Den stora officiella tråden
Citera
2023-04-11, 06:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
(FB) Vad heter låten/artisten? Fråga här! - Den stora officiella tråden
Åh den där ja.
Bra att den finns.
Old but fortfarande gold...
Citera
2023-04-11, 18:15
Medlem
HasseBanans avatar
Undrar över låten till den här Gina Tricot-reklamen från 90-talet.

4.23 in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=UlahEhhYLC0&t=656s
Citera
2023-04-13, 16:17
Medlem
Kalsongbatongs avatar
När jag va liten, kanske runt 98, spelade farsan nån svensk låt om en snubbe som sjunger nått om att ljudet är i stereo.
Nån som känner igen?
Citera
2023-04-14, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsongbatong
När jag va liten, kanske runt 98, spelade farsan nån svensk låt om en snubbe som sjunger nått om att ljudet är i stereo.
Nån som känner igen?

Kan det möjligen vara M. B. Tretows "Hystereo"? ( mitt bästa förslag efter att ha sökt på "stereo" på popfakta)
Citera
2023-04-14, 17:33
Medlem
Sommarvikingens avatar
Vad heter låten?

https://youtu.be/v0FgjpeCokc
Citera
2023-04-14, 17:38
Medlem
Den här borde vara lätt, men jag vet inte:

Letar efter en låt som gick på Rix FM/annan valfri skräpkanal runt 11:45 idag. Kvinnlig sångerska, i mina öron påminde det om Madonna men kan ha varit vem som helst.

Lite tropisk vibb över den, texten gick ungefär såhär: "I had hoped those days would last forever".

edit: skit samma, det var Madonna - La Isla Bonita. madonna är rätt vass ändå, och jag lyssnar mest på förortsrap.
Senast redigerad av robinhoodvarUCsnut 2023-04-14 kl. 17:51.
Citera
2023-04-14, 17:51
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Den här borde vara lätt, men jag vet inte:

Letar efter en låt som gick på Rix FM/annan valfri skräpkanal runt 11:45 idag. Kvinnlig sångerska, i mina öron påminde det om Madonna men kan ha varit vem som helst.

Lite tropisk vibb över den, texten gick ungefär såhär: "I had hoped those days would last forever". Söker på Google, hittar såklart inte vad jag letar efter. Jävla Google. Är 99% säker på att det här är en f.d. hitlåt. Har hört den förr, men inte snappat upp vad den heter. Blev sugen på att för en gång för alla få ned den i min spellista.

Hjälp, snälla Flashback-katter. Puss god helg glad påsk osv

Sandra maria magdalena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in