2023-04-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
https://ibb.co/R6Jxnrt
Z är alltså bara ett år yngre än N som står bredvid?
Det är ju jättestor skillnad i storleken på dom.
Citera
2023-04-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Vad jag menar är helt enkelt att det kan vara så att fler barn farit illa, men att det inte är säkert att de törs berätta pga lojalitet mot vårdhavarna

Jag hade varit mycket tveksam i att lämna tillbaka barn i en familj där man nästan tagit död på ett - inte genom misstag, men genom vilje. Vem vet vilket barn som står näst i tur...

Det kommer alldeles säkert att bli uppväxtplaceringar för samtliga barn. Frågan är väl egentligen vilket umgänge de kommer att ha. Att vara biologisk förälder väger tungt i förvaltningsrätten/kammarrätten.
Citera
2023-04-11, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neutrogen
2 av dem är myndiga och den 3e är bara ett par år ifrån bli vuxen.
Mer än så känns inte lämpligt att skriva om dem, då de själva inte har haft kontakt med D och J på flera år.

Ja, i bråk med sina barn - rättare sagt bråkade på sina barn när de inte gjorde som han ville. Var väldigt snabb att höja rösten mot dem, och inte ens låta dem komma till tals. Detta hände dagligen, flera gånger om dagen.
Hoppas att det gått bra för de barnen. Kastrering på pappan och in i buren. Var är socialen kan man undra.
Citera
2023-04-11, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65
Det kommer alldeles säkert att bli uppväxtplaceringar för samtliga barn. Frågan är väl egentligen vilket umgänge de kommer att ha. Att vara biologisk förälder väger tungt i förvaltningsrätten/kammarrätten.
Själv är jag långt ifrån säker på att alla barn i kullen blir omhändertagna...
För att inte tala om nästa kull som kan komma??!! Ska de barnen omhändertas direkt på BB då..
Min sympati till soc i Eslöv som måste ta ställning i detta fall.
Citera
2023-04-11, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Z är alltså bara ett år yngre än N som står bredvid?
Det är ju jättestor skillnad i storleken på dom.

Är det inte så att Z är ett år äldre än V? I så fall så är det verkligen skillnad på dom i storlek
Citera
2023-04-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
För att inte tala om nästa kull som kan komma??!! Ska de barnen omhändertas direkt på BB då..
Borde absolut finnas grund för LVU på samtliga barn, men som alltid är det förvaltningsrätten som beslutar. Får verkligen hoppas att det inte kommer ytterligare kullar. Katastrof isåfall.
Ska bli intressant att läsa FUP , om nu inte denna blir sekretessbelagd. ( och rättegång inom lyckta dörrar)
Citera
2023-04-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLocoCoco
Är det inte så att Z är ett år äldre än V? I så fall så är det verkligen skillnad på dom i storlek
N som står till vänster om Z är född 2015, V som står till höger om Z är född 2017. Och Z är född 2016.
Citera
2023-04-11, 19:49
Medlem
1754s avatar
Citat:

Självklart så ska alla deras ungar tvångsomhändertas. Även nyfödda på bb. Bäst vore om båda föräldrarna tvångssteraliserades.
Citera
2023-04-11, 20:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ja det händer ju det emellanåt.
Att barn tas direkt från BB, trots att det knappast lär vara särskilt vanligt.
Citera
2023-04-11, 20:24
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLocoCoco
Jag kan nog tycka att några av barnen är något överviktiga, skräpmat kanske?
Citera
2023-04-11, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Jag kan nog tycka att några av barnen är något överviktiga, skräpmat kanske?
Och kanske arv också. Båda föräldrarna har ju varit enormt feta.
Citera
2023-04-12, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annapanna65

Tyvärr daltas det lite väl mycket med biologiska föräldrar - titta bara på "lilla hjärtat" och nyligen "tintin"
Barn får sätta livet till för att de biologiska föräldrarna ska ha RÄTT att träffa sina barn. Det är för jävligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in