2021-04-10, 00:29
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetOrvar
Vad är det för idioter som hör av sig på blocketannonser?
Testade och lägga ut en grej till försäljning för första gången.
Nu har över 10 olika personer skrivit: "Jag vill köpa om den inte är såld redan".
Sen svarar jag varje gång "Ja du kan få köpa den, den finns kvar" och sen svarar dom aldrig.
Vad är syftet med det? Roar dom sig bara med att trolla Blocketsäljare?
Kan ej annat än hålla med.
Citera
2021-04-10, 00:36
Medlem
keckoishs avatar
På Blocket bostad raderar de numera adressuppgifter och telefonuppgifter innan annonserna läggs ut. Allt för att förhindra att bedrägerier begås.Tycker de tar på sig väl mycket ansvar här. Är dessutom lite gammalmodig och gillar prata över telefon. Blir så mycket 1984 att diskutera med Blockets personal som ska inspektera allt man säger.
Citera
2021-04-13, 10:40
Medlem
Är blockad på Tradera och blocket e värdelöst samt kostar cash för är sälja saker.
Finns det någon annan bra gratis Sida för är kränga saker på?
Citera
2021-04-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Finns en lång tråd om blocket och bilannonser på FB, har noterat att det inte längre finns några dyrare nyare bilar privat på blocket längre. Har även noterat att mina privata annonser med vanliga hemföremål får färre och färre svar. Något har hänt. Det har inte tillkommit någon ny marknadsplats, så det är antalet blocket-besökare som minskat eller så har deras köpintresse minskat. Oroligt synd, jag har sålt så mycket på blocket de senaste 20 åren. Nu får jag börja slänga sakerna istället.

Blocket funkade för 10-15 år sedan, då fick man seriösa svar när man sålde något. Inte många svar, men seriösa.

Därefter sjönk kvalitet på svaren men kvantiteten ökade, och det var mer jobb än nytta att sälja något.

Kanske har det lokala perspektivet försvunnit en aning vilket gör att blocket är mindre intressant nu.

De som vill kan nu köpa billigt skit från Kina dessutom.
Citera
2022-03-16, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Om man jämför Blocket.se med Finn.no så är faktiskt Finn.no betydligt bättre uppbyggt med bättre och mer förfinad sökfunktion.

Håller med! Både Finn.no och Klicket.se har bättre sökfunktioner idag
Citera
2022-04-26, 12:56
Medlem
Har blocket tagit bort att se antal visningar på sina annonser?
Citera
2022-05-06, 15:51
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Blocket funkade för 10-15 år sedan, då fick man seriösa svar när man sålde något. Inte många svar, men seriösa.

Därefter sjönk kvalitet på svaren men kvantiteten ökade, och det var mer jobb än nytta att sälja något.

Kanske har det lokala perspektivet försvunnit en aning vilket gör att blocket är mindre intressant nu.

De som vill kan nu köpa billigt skit från Kina dessutom.

Ja, det är nog så att Blocket har haft sin storhetstid. De fyllde en viktig funktion en gång i tiden, men nu verkar den seriösa, privata begagnatmarknaden flyttat till köp & sälj Communitys på sociala medier.
Citera
2022-07-17, 13:33
Medlem
Prylkategorierna är gratis nu
Men jag lyckas inte betala 0kr! så annonsen läggs inte ut

Nåt knep? Har testat telefon, dator och ringbetala

edit installerade om appen och då gick det
Senast redigerad av usr1 2022-07-17 kl. 14:00.
Citera
2023-04-11, 17:06
Bannlyst
Har de ej så att man kan få ett sms som notis om man får ett meddelande på Blocket? Skitsida.
Citera
2023-04-11, 18:22
Medlem
Teklanissens avatar
Ja blocket har försämrats. Jag föredrar marketplace. Bättre funktionalitet och snyggare vy-läge
Citera
2023-04-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teklanissen
Ja blocket har försämrats. Jag föredrar marketplace. Bättre funktionalitet och snyggare vy-läge
Måste man ha facebookkonto för att lägga upp där eller hur fungerar det?
Citera
2023-04-11, 18:30
Medlem
Teklanissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Måste man ha facebookkonto för att lägga upp där eller hur fungerar det?
Ja tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in