Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Tror du då att M följde med runt i badrummet?
Jag tror inte att M var informerad om att J tänkte strypa henne. Kanske inte ens J själv tänkt så långt. Men jag tror att både J och M var i farten att hämnas och att M var förberedd på detta.
Att varken J eller M använder sina telefoner till att spela musik, kolla sociala medier, läsa meddelanden osv, från det att dom kommer till lägenheten tills mordet är fullbordat tyder enligt mig på att båda två hade fokus på situationen.
Jag tror inte på J s historia att T sa något som gjorde henne upprörd, utan beslutet var redan taget. Och när J slog till stod M redo. Jag tror bara det tog ett par sekunder för M att greppa tag i T s armar medans J höll händerna runt halsen. Men jag tror inte att M gick in i badrummet föret, utan J och M följde efter T när hon behövde kissa alternativt knuffade in henne i badrummet.
Som nämnts innan krävs det väldigt starka känslor för att strypa någon. Man måste helt enkelt hata någon så mycket att man önskar livet ur dom. Gm både ser och känner hur offret kämpar för sig liv, så det krävs ett väldigt speciellt psyke för att klara av detta.
Jag är ganska säker på att J ville detta eftersom hon hade flera minuter att besinna sig men höll ändå kvar. Vad som försiggick i M s huvud däremot är jag inte alls säker på. Men för att klara av alla dessa moment, som att hålla fast någon, att se någon långsamt dö, böra ut och dumpa kroppen, ljuga om vart kroppen är osv får iaf mig att misstänka att även hon lider av nån empatistörning.