Citat:
Ursprungligen postat av
johnthedickholmes
Jo, tror han hjälp någon med att tvätta pengar genom någon annans konto. Fått cash för det. Någon idiot har ställt upp med sitt konto, köpt guld med sitt betalkort och fått en del för det och blir nu återbetalningsskyldig för hela beloppet. Typ. Idiotupplägg för den som lånat ut sitt konto givetvis.
Men är han inte mer gangster än pundare lol?
Det låter pundigt men är man gangster så fattar man väl bättre än att trixa med pengar på bankers konton som inte ens är privatkonton även om dom kallas privat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jackdaniels77
Läst dina inlägg precis, och jag undrar vafan du pratar om egentligen? Bor du bakom en sten? Är du 12 år, eller helt enkelt saknar du kunskap om de mest simpla sakerna i livet?
Chockad!
Jag vet inte. Har bott bakom flera stenar.
Men upplys mig gärna vad du anser har hänt ?
Det visar sig sen om vi hade rätt eller inte i våra teorier.
Citat:
Ursprungligen postat av
bellesblues
Är du trög? Hans pengatvätt har ingenting med droger att göra. Det handlar om insättningar andra gör i flera led för att få ut svarta pengar i kontanter eller guld.
Att dom föredrar att använda företagskonton är pga att det går att skicka och ta ut större belopp.
Sluta tjata om din teori som har noll logik.
Men är han verkligen så kokt i huvvä att han använder företagskonto för att låta polare tvätta pengar?
Det låter helt bängt ju.
Visst han är bäng men är de verkligen så illa?
Som att han ville tbx till tryggheten i fängelset.