2023-04-07, 07:22
Medlem
Nån som vet hur det gått för Daddygäddan?
Citera
2023-04-07, 07:50
Medlem
GabeRoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
https://dumpen.se/2023/03/22/gadda-i-stan-smith-napp-202-faltoversten/

Tackar!

Skumt att jag inte kunde hitta den i listan själv.
Citera
2023-04-07, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabeRoth
Någon som vet varför professorgäddan (#202) plockats bort från sidan?

Är detta något som endast erbjuds överklassen möjligtvis?
#202 finns kvar. https://dumpen.se/2023/03/22/gadda-i-stan-smith-napp-202-faltoversten/

Allt är inte en konspiration,
Citera
2023-04-07, 08:09
Medlem
#212 säger att fiskaren först skrev han var 22. Det är väl det vanliga tillvägagångssättet de kör kanske, ivf med de senaste bögarna. Men borde inte även denna inledande biten redovisas i de publicerade chattloggarna? Eller är det irrelevant och för att försvåra för andra "gäddor" att identifiera dumpens fiskare?

För övrigt har jag definitivt mött honom på nån mässa, om inte i sthlm så på närliggande ort. Tror han höll i en presentation
Citera
2023-04-07, 08:55
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag tror att hans lägenhet ligger ute till försäljning, jämför köksluckorna med bilden i chatloggen 🙊🙉🙈

Edit: det här gällde gädda 212.
Regnbågsflagga på kylskåpet på Un*k f*s*tighe*sfö*med*ing annons. Kan nog vara den. Ändå bott där riktigt länge så dåligt läge att sälja nu.
Citera
2023-04-07, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ett sentimentalt slut på filmen där gäddan står innanför innerdörren, ger några ledsna blickar, och dörren sakta, sakta stängs. Ridå.
Ursäkta att jag citerar mig själv, men (Hahaha) nu har jag kollat på slutet på #212 några gånger igen och nu gapflabbar jag åt hela scenen med hur tragikomiskt det ser ut när han snopet står där innanför glasdörren och Patrik håller på att börja skratta också.

https://dumpen.se/2023/04/06/leksaksgaddan-napp-212-stockholm/

(är lite av en cineast och gillar att analysera detaljer)
Citera
2023-04-07, 09:08
Medlem
Att gubben säger ”han sa att han var 22” betyder ju inte att det var så. Dessutom ser vi ju i chatten att han säger han är 14 och undrar om det är ok. Gubben har inga problem och det är väl vad som betyder nåt?
I Dumpen-podden har Patrik och Sara dessutom förklarar att de här datagenererade bilderna de skickar är på barn som snarare ser ut att vara 12 än 15, just för att gäddorna inte ska kunna säga ”han/hon såg mycket äldre ut”.
Citera
2023-04-07, 09:21
Medlem
HaroldSnepstss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ursäkta att jag citerar mig själv, men (Hahaha) nu har jag kollat på slutet på #212 några gånger igen och nu gapflabbar jag åt hela scenen med hur tragikomiskt det ser ut när han snopet står där innanför glasdörren och Patrik håller på att börja skratta också.

https://dumpen.se/2023/04/06/leksaksgaddan-napp-212-stockholm/

(är lite av en cineast och gillar att analysera detaljer)
Haha glasdörren -scenen är redan en klassiker

Ser även ut som gäddan är på väg att svimma när Patrik frågor vad han har för leksaker och han backar mot väggen och blinkar frenetiskt med ögon
Konfrontationen av Gädda 212 är för mig en källa till glädje
Citera
2023-04-07, 09:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Jag tror att hans lägenhet ligger ute till försäljning, jämför köksluckorna med bilden i chatloggen 🙊🙉🙈

Edit: det här gällde gädda 212.
Är det verkligen samma lägenhet? Gäddan har vinkyl till vänster och även bestyckat till höger om kyl. Lägenheten som är till salu har andra saker runt kyl?
Med tanke på prisbild så känns det som att brevbärarna i sthlm tjänst bra.
Citera
2023-04-07, 09:37
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabeRoth
Tackar!

Skumt att jag inte kunde hitta den i listan själv.

Då tar vi det för femhundrafemtielfte gången. Indexet på dumpen är helt fucked up . Om man bläddrar sig genom sidorna så tappas gäddor helt random 6-7 st åt gången. Men alla finns kvar. De vet om detta men gör inget åt det.
Citera
2023-04-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrjoh242
Är det verkligen samma lägenhet? Gäddan har vinkyl till vänster och även bestyckat till höger om kyl. Lägenheten som är till salu har andra saker runt kyl?
Det är väl inte 212 som är brevbärare? Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
2023-04-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrjoh242

Spegelvänt i chatten bara.
Eftersom mäklarfirmans bilder e rätt högupplösta, ta tillfället i akt och kika vad det står på kylskåpsmagneten bredvid pride flaggan. Joråsatte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in