Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Hur vet du att JJ inte har flyttat kroppen till förrådet? Bara för att det inte finns bevis (släppte polisen ens in specialsökhunden i förrådet?) Hur vet du att MH ljuger just om att inte ha sett kroppen?
MH kanske faktiskt, på riktigt, inte såg kroppen för att den faktiskt inte var där.......
Jag ser att du inte har förstått knappt ett ord av vad jag skrev i mitt inlägg om vad som faktiskt hände när de båda dumpade kroppen, MH och JJs samstämmiga uppgifter i förhör.
Om M var full, nyvaken och illamående, så kan Tove ha legat inlindad i ett lakan på golvet vid ytterdörren, och MH gått rakt förbi till toan, utan att lägga märke till "byltet" vid ytterdörren. Särskilt om ljuset var släckt.
Det är faktiskt inte så himla märkligt även om det kan låta osannolikt.
Ovanstående är dock osannolikt ur flera perspektiv, och själv tror jag inte på att Toves kropp låg där M gick på toaletten. Det är något som vissa i tråden har hittat på och försökt göra till en trådsanning.
Det är särskilt viktigt att notera, om jag förstått saken rätt, att M gick på toan i samband med att J frågade om hon ville ha något att äta. Då hade J redan dödat Tove OCH öppnat dörren OCH pratat med grannen. J hade alltså redan "säkrat" brottsplatsen på ett sådant sätt att grannen inte skulle se något. Tove kunde ju inte veta säkert om det skulle stå någon utanför dörren när hon öppnade, eller om det skulle komma någon. Så självklart hade hon ordnat så att kroppen inte låg i hallen när hon öppnade dörren. Och självklart hade hon sett till att kroppen befann sig på "säker" plats innan hon gav sig iväg till donken. I min värld är den säkra platsen hennes egen garderob.
J kollade nog mycket noga att det var helt tyst och släckt i hela huset, innan hon återigen plockade fram Toves kropp och började försöka baxa ner den till bilen.