2023-04-06, 16:55
Medlem
Denoms avatar
Jag går sällan i butiker för kläder och skor, handlar oftast från Boozt eller Zalando för att det känns smidigast. Såklart det blir en och annan retur på saker som inte passar men överlag får jag hem det snabbt och enkelt. Oftast blir det billigare än att köpa i butik men jag handlar nog oftare och mer än jag egentligen behöver då det bara krävs några knapptryck.

Var köper du kläder och skor? Hur ställer du dig till att handla i butik jämfört med på nätet, eller på annat håll?
Citera
2023-04-06, 17:00
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag går sällan i butiker för kläder och skor, handlar oftast från Boozt eller Zalando för att det känns smidigast. Såklart det blir en och annan retur på saker som inte passar men överlag får jag hem det snabbt och enkelt. Oftast blir det billigare än att köpa i butik men jag handlar nog oftare och mer än jag egentligen behöver då det bara krävs några knapptryck.

Var köper du kläder och skor? Hur ställer du dig till att handla i butik jämfört med på nätet, eller på annat håll?

Kläder blir vad jag finner. Kan vara allt från loppis till annat.

Skor så någon butik på stan.
Citera
2023-04-06, 17:02
Medlem
Numera handlar jag i stort sett alltid i en butik i min hemstad, en privatägd. Bra utbud, bra kvalité, bra hjälp, lätt att byta om man valt fel. Dock högre pris än när jag handlat på nätet. Men där har jag blivit alltför besviken alltför många gånger. Det är inte värt besväret. Det jag köper i butiken håller i flera år då blir det i längden mycket billigare.
Citera
2023-04-06, 17:05
Medlem
Går heller aldrig in i några fysiska kläd- och skoaffärer utan jag beställer allt online - att springa runt i "riktiga" affärer gör mig bara trött och irriterad, hehe.

Mest handlar jag från H&M (kläder) och Bonprix (skor).
Citera
2023-04-06, 17:07
Medlem
SnutteFia03s avatar
Det mesta handlar jag i butik så att jag kan känna på materialet och hitta rätt storlek osv. Handlar en del online också, men då får man ju räkna med att det ibland inte passar eller inte riktigt blir som man tänkt sig.
Citera
2023-04-06, 17:09
Medlem
Handlar bara kläder på postorder numera. Senaste åren på Engelsons som jag varit mycket nöjd med.
Citera
2023-04-06, 17:20
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Beställer hem allt för att det är smidigast.
Även mat. Föredrar också det du nämnde.
Passar inte kläderna så är det fri retur.
Citera
2023-04-06, 17:42
Medlem
zombie-nations avatar
Skor köper jag av en slump IRL. Kläder Bonprix, Jula och Lidl. För att det är billigt och ofta inte sämre kvalitet.
Citera
2023-04-06, 18:09
Medlem
NyaHenriksss avatar
Jula ansvarar för min ekipering.
Citera
2023-04-06, 18:12
Medlem
lakritcs avatar
Köper kvalitet och är trött på tunt skitmaterial. Eftersom jag inte bor i Stockholm så är utbudet skralt och jag är hänvisad till nätet för mina ganska specifika inköp.

Hade handlat i butik om jag haft möjlighet att köpa plaggen fysiskt.
Citera
2023-04-06, 18:49
Medlem
Hackenbush55s avatar
Det blir mest Zalando, bra urval och priser och snabba leveranser. Har faktiskt aldrig behövt skicka tillbaka något.
Citera
2023-04-06, 19:09
Medlem
Cindells avatar
Jag beställer allt online. Mestadels från BonPrix/Zalando/Boozt, men när jag ex. ska ha regnkläder med hög vattenpelare eller bra vandringsskor blir det någon specialshop online.

Orka springa ut och in i fysiska butiker och leta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in