2023-04-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Varför så kränkt drottning Marie?

Vi svarade på Tufsan katts fråga: ” Ta tag i varsin arm och släpa ett par meter... hur lång tid menar du att det skulle ta?”

Samt initialt på din eller någon annans påstående om att man (-eller i detta fall 2 tjejer som aldrig flyttat en kropp) lätt förflyttar en död kropp från ett badrumsgolv till en skrubb/ förråd i trapphuset på 120 sekunder.
Det gör man inte.

En död kropp är inte heller kompakt och statisk som en höbal. (Uppväxt på landet och har burit olika sorters balar och säckar på 60kilo själv i unga år och vinglat med skottkärror lastade med det dubbla. Inte i närheten samma sak som att bära en avliden kropp.
Varsågod för informationen). 😄

Så du får faktiskt ta att man skrattar lite åt din jämförelse med skottkärran, den var faktiskt rolig 🤭
Lite ”…men varför äter de inte bakelser?🧁🍰” över den. 😉

Hur många avlidna kroppar har du burit?

Jag skulle vilja påstå att det är mycket enklare att bära en avliden kropp på 60kg, än en höbal på 60kg.

Har du burit många höbalar på 60kg borde du inte behöva fundera över varför jag påstår det.

MA gör ett mycket intressant påpekande om vad om skedde. Det styrker också min uppfattning om att J har flyttat runt Tove själv i lgh
Citera
2023-04-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Varför så kränkt drottning Marie?

Vi svarade på Tufsan katts fråga: ” Ta tag i varsin arm och släpa ett par meter... hur lång tid menar du att det skulle ta?”

Samt initialt på din eller någon annans påstående om att man (-eller i detta fall 2 tjejer som aldrig flyttat en kropp) lätt förflyttar en död kropp från ett badrumsgolv till en skrubb/ förråd i trapphuset på 120 sekunder.
Det gör man inte.

En död kropp är inte heller kompakt och statisk som en höbal. (Uppväxt på landet och har burit olika sorters balar och säckar på 60kilo själv i unga år och vinglat med skottkärror lastade med det dubbla. Inte i närheten samma sak som att bära en avliden kropp.
Varsågod för informationen). 😄

Så du får faktiskt ta att man skrattar lite åt din jämförelse med skottkärran, den var faktiskt rolig 🤭
Lite ”…men varför äter de inte bakelser?🧁🍰” över den. 😉

Jamenvisst!
JJ och MH har aldrig flyttat TTs kropp till något förråd! Finns inga bevis för det. Att MH säger att hon inte har sett TTs kropp är också en lögn. Hur kan man gå på toaletten utan att se den döda kroppen? Hur man än mår.

När det var dags för att flytta kroppen (först till bilen) så hjälptes de åt. Både till bilen, från bilen och in i granskogen. Kanske gjorde det tyngsta, men hon var INTE ensam. I skogen tog JJ över och brände kroppen. MH satte sig i bilen med huvudet i knäet, vägrade se mer. Men ändock skyldig

Allt annat är bullshit! M lydde sin master till 100%.
Citera
2023-04-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Detta inlägg är bara för dom som tror att MH inte sov utan var delaktig på något sätt. Hur tycker ni att åklagarens bevisläge står sig för MHs uppsåt?

Likgiltighetsuppsåt. För att sådant uppsåt skall anses föreligga i förhållande till en viss effekt krävs dels att gärningsmannen vid gärningstillfället insåg eller var medveten om att det förelåg en risk för att gärningen skulle medföra en sådan effekt, dels att gärningsmannen var likgiltig i förhållande till att effekten skulle förverkligas. Att gärningsmannen borde ha insett att det förelåg en risk för effekten är inte tillräckligt. Det måste alltså vara fråga om ett medvetet risktagande. Avgörande är vidare gärningsmannens inställning eller attityd vid gärningstillfället. Endast om det står klart att han haft en likgiltig inställning till effektens förverkligande skall gärningen bedömas som uppsåtlig. En insikt om att det förelåg en mycket hög sannolikhet för att risken skulle förverkligas är normalt tillräckligt för att gärningsmannen skall anses ha varit likgiltig på ett sådant sätt att uppsåt är bevisat. (Jfr särskilt NJA 2004 s. 176 och 2005 s. 732.)

Likgiltighetsuppsåt är ju någon nedre gräns. Men är inte bevisläget väldigt tunt med avseende på MHs uppsåt?

Vi i tråden har ju lagt väldigt mycket tid på att försöka förstå motivet och relationen mellan tjejerna. Åklagaren har sagt att motivet är oklart och att det sällan läggs nån större vikt vid det.

Så jag tror att rätten kommer ta avstamp från bråket på Nöjet. Där både J och M var delaktiga enligt deras egna utsagor.

J säger att M var införstådd i planen att misshandla T på vägen hem. Medans M påstår att hon sagt att hon var med på planen att få med T hem, men bara för att J och T ska kunna prata ut. Det finns ett vittne som sett M gå in och ut från Nöjet för att leta efter T. Hon såg upprörd ut säger vittnet.

Med barkund av J s uttryckliga hat mot T samt hennes tidigare försök att fysisk skada henne, så tror jag rätten anser att M borde vara införstådd med att T kan komma till skada.

M har en väldigt bra anledning till att ljuga och därför behöver hennes historia styrkas på annat sätt för att bli trovärdig. Och det finns ingenting som styrker hennes historia. Det enda den vilar på, är den påstådda gärningsbeskrivningen som hon fått återberättat för sig av J.

Eftersom J s historia till stora delar kan bekräftas med tekniska bevis såsom rörelsemönster för mobilerna, grannarnas vittnesmål samt att T s skador överensstämmer med beskrivet händelseförlopp, så tror jag rätten kommer anse hennes historia trovärdig i stora delar. Speciellt då hon inte gynnas av att ljuga om M s delaktighet.

Kort och gott tror jag rätten inte kommer lägga någon väsentlig vikt vid M s historia och ser hennes delaktighet som nödvändig för att mordet på T skulle kunna genomföras.
Citera
2023-04-06, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
herregud!! Sa hon verkligen det ? I vilket sammanhang sa hon det ? Det heter dessutom "pratar mer svenska än du" Borde hon inte anmälas för rasism ??
Vid 33:33
Clea: ehm, för jag pratar ju mer svenska än vad du gör...

Jag antar att hon menar medicinska termer, men det låter jävligt illa, särskilt med tanke på hur nedlåtande hon låter och försöker dumförklara rättsläkaren, men hon lyckas inte.
https://youtu.be/2ptVQ8W_qf4
Citera
2023-04-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jamenvisst!
JJ och MH har aldrig flyttat TTs kropp till något förråd! Finns inga bevis för det. Att MH säger att hon inte har sett TTs kropp är också en lögn. Hur kan man gå på toaletten utan att se den döda kroppen? Hur man än mår.

När det var dags för att flytta kroppen (först till bilen) så hjälptes de åt. Både till bilen, från bilen och in i granskogen. Kanske gjorde det tyngsta, men hon var INTE ensam. I skogen tog JJ över och brände kroppen. MH satte sig i bilen med huvudet i knäet, vägrade se mer. Men ändock skyldig

Det enda MH gjort är att ljuga om hon nu inte hade något med mordet att göra varför ljuger hon är en bra fråga till alla negress älskare som försvarar henne.

Iq nivån här på flashback är inte särskilt hög märker man när folk tror på det MH säger när det är uppenbara lögner rakt igenom.

Sen är bevisen en annan fråga, finns inga bevis på att MH varit delaktig, det finns dock inte heller några bevis att JJ mördat T utan det är bara hennes egna ord att hon ströp T.
Citera
2023-04-06, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Du kanske tänker på det här?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Aha!
Ja det kanske var detta jag tänkte på!
Tack!
Citera
2023-04-06, 18:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Någon som tittat på ritningen av huset skrev i tråden att ytan i förrådet var nästan lika stor som J:s kök. Vet ej om det stämmer eller hur mkt hrejer förrådet var fyllt med.

Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Det stämmer, något större till och med är min uppfattning.

Jaa, om Peter inte vill klicka på denna länk, så googla "Hemnet, Storgatan 71, Vetlanda" välj "Planritning" och titta på bilden "Vån 2".

Mellan de 2 lägenheterna ligger vindsutrymmet, och golvytan är minst lika stort som köken i båda lgh. Däremot kan man troligen räkna bort halva golvytan pga snedtaket, men det blir ändå stort.

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-494m2-centrum-vetlanda-kommun-storgatan-71-19580258#gallery
Citera
2023-04-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
J antydde att M hade tillgång till hennes tfn och skulle kunna gjort de besvärande googlingarna, så även hon försöker lägga över skuld.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att det är ett strategiskt spel från J att få det att låta som att hon skyddar M, för att i nästa stund slänga henne under bussen med att hon höll Ts händer så J kunde strypa.
Lite som jag uppfattat J fungerar, smöra och stryka medhårs sedan förbanna och frysa ut.

Tänker mest att det är lätt att man tolkar förhör och beteenden efter förutfattade meningar och hur man tror att folk agerar. Säger JJ att MH har gjort någonting så gör hon det bara för att sätta dit henne. Om JJ istället försöker tona ner MH:s inblandning är det istället en strategi för att få sig själv att framstå i bättre dager. Att samtidigt MH skulle ljuga för att skydda sig själv är det många som betvivlar, trots att man ser det hända i förhören.

Tycker det här med att MH initialt förnekar bilresan är mycket intressant. Hennes sätt att neka att hon har varit med i bilen är nästan identiskt med hennes sätt att neka att ha varit med i badrummet: JJ berättar att MH har varit med, men spelat en lite mindre roll. MH blir bestört och nekar. Hon anklagar JJ för att försöka sätta dit henne. Hon förklarar att hon sovit och därför inte kunnat vara med i bilen. Sanningen är ju faktiskt den att berättelsen om att hon ska ha sovit i JJ:s säng först presenteras just som en förklaring på varför hon inte har märkt att JJ varit ute med bilen på natten.
Citera
2023-04-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Du kanske tänker på det här?
(FB) 21-åriga Tove försvunnen i Vetlanda (2022-10-16). Hittad död (2022-11-02)
Det där läste jag alldeles i början av fallet och hade en svag misstanke i början om att han kunde ev vara skyldig till T försvinnande
Citera
2023-04-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jaa, om Peter inte vill klicka på denna länk, så googla "Hemnet, Storgatan 71, Vetlanda" välj "Planritning" och titta på bilden "Vån 2".

Mellan de 2 lägenheterna ligger vindsutrymmet, och golvytan är minst lika stort som köken i båda lgh. Däremot kan man troligen räkna bort halva golvytan pga snedtaket, men det blir ändå stort.

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-494m2-centrum-vetlanda-kommun-storgatan-71-19580258#gallery

Så polisen har varit där och haft husrannsakan i lägenhet, källare förhört alla grannar men ett förråd stort nog att gömma en kropp i missar de helt och hållet i 17 dagar när de söker efter T? Hade det funnits minsta minsta misstanke att en kropp legat där hade en likhund tagits dit, det hade genomsökts och stått med i fup. Men det nämns inte där och varför då? Jo för det där förrådet är helt jäkla IRRELEVANT, står det någonstans om förrådet så ligger det i slasken för att förrådet inte varit av intresse/ omöjligt att gömma i på något sätt och vis. Polis och utredare missar inte en dörr precis intill!
Citera
2023-04-06, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Nämen oj då, om det bara är en enda som undrar över något och inte någon av alla som påstår annorlunda kan hänvisa till en enstaka referens för det de själva påstår, så måste det ändå vara den enda som har fel?

Det står en sak i FUP. Då utgår jag från att det stämmer tills motsatsen bevisats. Men det är ingen som bevisat motsatsen.

Polisens uppgift är att utreda vad som skett. Då är det extremt allvarligt om de inte utreder en uppgift från en närstående som säger att det skett ett samtal med offret på exakt den tidpunkt som polisen tror att offret dött. Du kanske tror mer på trådsanningar, men jag vill se till fakta och att polisen utreder vad som faktiskt skett. Att TRO är inget som polisen skall ägna sig åt. Och det är som sagt lite mer än en sak som i så fall är fel med den informationen i anmälan. Precis allting är fel. Det är en hel del för mycket för att bara förbises.
Varför tjatar du fortfarande om det där samtalet som inte existerade?
Du har ju fått förklaringen varför det uppstod i polisanmälan
Så onödigt och det tar så stor plats i tråden
Admin borde rensa bort de här tjaffset fr dig
Citera
2023-04-06, 19:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jamenvisst!

Hur vet du att JJ inte har flyttat kroppen till förrådet? Bara för att det inte finns bevis (släppte polisen ens in specialsökhunden i förrådet?) Hur vet du att MH ljuger just om att inte ha sett kroppen?

MH kanske faktiskt, på riktigt, inte såg kroppen för att den faktiskt inte var där.......

Jag ser att du inte har förstått knappt ett ord av vad jag skrev i mitt inlägg om vad som faktiskt hände när de båda dumpade kroppen, MH och JJs samstämmiga uppgifter i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in