Citat:
Ursprungligen postat av
belloq
Men den motstridiga uppgiften här är väl snarare från den anmälan som Toves pappa gör klockan 12 på söndagen, det är där 02:30 kommer från: "Senaste kontakten var via telefon vid 02:30-tiden, med pojkvännen och då hade hon sagt att hon var på väg hem." Men varför ska man ta det som fakta? Det är ju ingen förstahandsinformation, utan något han sagt till polisen efter att ha pratat med pojkvännen. Pappan kan ju ha missuppfattat, hört fel, kommit ihåg fel, etc., vilket inte är så konstigt med tanke på hur han beskriver sina känslor den dagen. De faktiska digitala spåren motsäger påståendet, och då är det nog bättre att lita på det än det enstaka påståendet från pappan.
Någonstans har det blivit fel. Eller hur. Men VAR?
Jag vet hur många gånger nu som ett antal personer i tråden har påstått att det är ett "missförstånd", och varenda gång har jag frågat var det missförståndet reds ut. Jag saknar fortfarande ett svar på den frågan.
Alla tror att det är ett missförstånd. Men ingen har tillstymmelse till belägg för den saken.
Det är lite väl många missförstånd i den uppgiften. Det skulle i så fall innebära att hela uppgiften är hittepå. Ingenting i den stämmer i så fall. Det är lite väl magstarkt och borde ha utretts.