2023-04-06, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
2.30 var en missuppfattning vid anmälningstillfället, ingenting annat.

Var i FUP framkommer detta? Och vid vilken tidpunkt skedde i så fall kommunikationen att Tove var på väg hem från Johannas lägenhet?
Citera
2023-04-06, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfaan
Det framgår inte av FUP hur kontakten vid 02.30 sker, eftersom det inte finns någon kontakt vid tidpunkten.
Att det skulle skett en kontakt vid den tidpunkten kommer ifrån huvudanmälan. Anmälaren är pappan och sista kontakten är med pojkvännen. Det är ju inte en helt orimlig tanke att missförstånd kan ske i en sådan extremt stressad situation, pappan va ju ett vrak.

Vad är en ordentlig tidslinje enligt dig? En tidslinje av spekulationer framför fakta?

Det är i så fall en hel serie missförstånd från början till slut där precis ingenting är korrrekt. Det är alltså en massa rök helt utan eld. Det är lite för många missförstånd på en och samma gång för att det skall låta rimligt. Och jag frågar återigen, var finns beläggen för det du påstår? Finns inga sådana så är det du som spekulerara. Att det jag säger står i FUP ÄR FAKTA!

Vet du inte vad en tidslinje är så får du läsa på själv.
Citera
2023-04-06, 17:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Och jag har utan hjälpmedel flyttat hundratals döda kroppar från alla möjliga och omöjliga utrymmen, inklusive många badrum (i mitt jobb, inte på fritiden). Och massor av höbalar och tunga skottkärror i min uppväxt. Så jag vet vad jag jag talar om bruden. (”köra skottkärra” hahaha. Inte riktigt samma sak…).

Citat:
Som jag sa till franska drottningen: jag har flyttat hundratals döda kroppar. Slappa och stela. Tunga och lätta. Varav många från just badrum. Utan hjälpmedel. Det är inte riktigt som att flytta en skyltdocka.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Stämmer. En död kropp är nästan ohanterbar. Känns bra mycket tyngre än den egentligen är. Man måste vara två för att ta hand om den (i sitt yrke). Därför "tvingades" nog MH att vara med under förflyttningen av kroppen.[b]

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kan bekräfta det du skriver iom att jag själv har gjort samma sak under mer än 25 år.

Det märks att ni inte har läst fuppen, så varför deltaga i diskussionen?

Är det bara för att göra er lustiga över andras kommentarer?? Känns det bra att vara så barnsliga?

Som en liten upplysning till er lata typer då så är det så att både JJ och MH lämnar samstämmiga uppgifter i fuppen om att JJ ENSAM släpar kroppen ut ur hallen och ner för halva trappan, att JJ ENSAM lyfter in kroppen i bilen (MH hjälper till lite med fötterna, efter det att JJ lyft in bålen), och att JJ ENSAM lyfter ur kroppen ur bilen, drar kroppen över grusvägen (MH hjälper till att lyfta över diket), och JJ släpar ENSAM in kroppen längre in i skogen!
Citera
2023-04-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Det ligger lite i vad du säger. Tidpunkten för mordet är ju ett antagande kopplat till dunsen som grannen hörde. Men den dunsen kan ju ha varit något annat.

Grannen under sa att det lät som dunsen kom där grannen har sin vardagsrumsdörr. Det skulle i så fall placera dunsen i hallen i Js lägenhet.

Tove kanske blev mördad tidigare och dunsen kom av att J själv försökte flytta Tove, i hallen. Så ringer det på dörren. J får jävligt bråttom att flytta Toves kropp och ljuden från det är vad sonen hör utanför dörren men som inte låter ner i lägenheten under. J kan inte öppna dörren innan Tove är flyttad.

Ja, någonting ditåt, tiden för mordet är FEL. Det skedde tidigare.
Tror inte alls att JJ och TT satt i köket och pratade en halvtimme innan TT mördades. Skulle hon ha fått sin visning av bostaden en halvtimme efter att hon kom till lägenheten? Det tror jag INTE. Dådet skedde nästa omgående efter att dessa tre personer kom till lägenheten. Grannarna har tagit fel på tiden, det tror jag.
Senast redigerad av zilvereko 2023-04-06 kl. 17:42.
Citera
2023-04-06, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Men den motstridiga uppgiften här är väl snarare från den anmälan som Toves pappa gör klockan 12 på söndagen, det är där 02:30 kommer från: "Senaste kontakten var via telefon vid 02:30-tiden, med pojkvännen och då hade hon sagt att hon var på väg hem." Men varför ska man ta det som fakta? Det är ju ingen förstahandsinformation, utan något han sagt till polisen efter att ha pratat med pojkvännen. Pappan kan ju ha missuppfattat, hört fel, kommit ihåg fel, etc., vilket inte är så konstigt med tanke på hur han beskriver sina känslor den dagen. De faktiska digitala spåren motsäger påståendet, och då är det nog bättre att lita på det än det enstaka påståendet från pappan.

Någonstans har det blivit fel. Eller hur. Men VAR?

Jag vet hur många gånger nu som ett antal personer i tråden har påstått att det är ett "missförstånd", och varenda gång har jag frågat var det missförståndet reds ut. Jag saknar fortfarande ett svar på den frågan.

Alla tror att det är ett missförstånd. Men ingen har tillstymmelse till belägg för den saken.

Det är lite väl många missförstånd i den uppgiften. Det skulle i så fall innebära att hela uppgiften är hittepå. Ingenting i den stämmer i så fall. Det är lite väl magstarkt och borde ha utretts.
Citera
2023-04-06, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det märks att ni inte har läst fuppen, så varför deltaga i diskussionen?

Är det bara för att göra er lustiga över andras kommentarer?? Känns det bra att vara så barnsliga?

Som en liten upplysning till er lata typer då så är det så att både JJ och MH lämnar samstämmiga uppgifter i fuppen om att JJ ENSAM släpar kroppen ut ur hallen och ner för halva trappan, att JJ ENSAM lyfter in kroppen i bilen (MH hjälper till lite med fötterna, efter det att JJ lyft in bålen), och att JJ ENSAM lyfter ur kroppen ur bilen, drar kroppen över grusvägen (MH hjälper till att lyfta över diket), och JJ släpar ENSAM in kroppen längre in i skogen!

Eh? Jag håller helt med dig i det du skriver. Det är bara tidpunkten för mordet som jag inte tror på.
Citera
2023-04-06, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvens
Någonstans har det blivit fel. Eller hur. Men VAR?

Jag vet hur många gånger nu som ett antal personer i tråden har påstått att det är ett "missförstånd", och varenda gång har jag frågat var det missförståndet reds ut. Jag saknar fortfarande ett svar på den frågan.

Alla tror att det är ett missförstånd. Men ingen har tillstymmelse till belägg för den saken.

Det är lite väl många missförstånd i den uppgiften. Det skulle i så fall innebära att hela uppgiften är hittepå. Ingenting i den stämmer i så fall. Det är lite väl magstarkt och borde ha utretts.

För det första är det väl inget som direkt behöver redas ut så länge man inte anser att det som står i en första anmälan är fakta, och för det andra så reds det ut indirekt i samband med redogörelsen av de digitala spåren. Om det bara är du som gör det här till en stor grej så kanske det är du som är på fel spår?
Citera
2023-04-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det finns en dörr till vinden precis utanför JJ.s dörr... kalla det vad du vill men de som följt tråden vet precis vad jag menar! Frågan är som jag skrev: Hur mycket golvyta finns det innanför den dörren?

Någon som tittat på ritningen av huset skrev i tråden att ytan i förrådet var nästan lika stor som J:s kök. Vet ej om det stämmer eller hur mkt hrejer förrådet var fyllt med.
Citera
2023-04-06, 17:27
Medlem
Citat:
[/b]

Det fetade är väl ändå att aktivt delta i ett mord.
Nej, aktivt delta i misshandel. Men mord handlar ju om intention att döda.
Citera
2023-04-06, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suffragistviolence
Sonen enligt sammanfattat förhör 2022-10-16:
”L och hans pappa satt då i soffan i vardagsrummet när de plötsligt hörde en kraftig duns från lägenheten ovanför. L sade att det var en kraftig duns så att hela taket skakade. Han och pappan tittade på varann och L frågade sin pappa om det är vanligt att det brukar dunsa så? Pappan sade nej och sedan hörde de flera kraftiga dunsar i taket! På fråga så uppgav L att han uppskattar att det var kanske 5-10 sekunder mellan dunsarna och att det var kanske fyra dunsar efter att de hade hört den första.”

Mycket intressant. Då har vi två vittnen som befinner sig på samma plats och upplever två helt olika saker. Jag noterar att L säger att det var vid ungefär 03:00. Men vi vet att han körde J till donken redan innan klockan tre. Han verkar inte ha så bra koll på saker och ting den där L.

När L ringde på dörren stod pappan i princip rakt under där sparkarna i väggen skulle ha varit, men han hörde ingenting av det heller. Också mycket märkligt.
Citera
2023-04-06, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterPelikan66
Någon som tittat på ritningen av huset skrev i tråden att ytan i förrådet var nästan lika stor som J:s kök. Vet ej om det stämmer eller hur mkt hrejer förrådet var fyllt med.

Det stämmer, något större till och med är min uppfattning.
Citera
2023-04-06, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Nej, aktivt delta i misshandel. Men mord handlar ju om intention att döda.

Om du håller fast någons armar så att någon annan kan ta och behålla ett strypgrepp på personen med dödlig utgång så är du aktivt delaktig i mordet.
Tillsammans och i samförstånd…
Sedan är det ena mord och det andra medhjälp till mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in