2023-04-06, 14:35
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Är det någon av gäddorna som faktiskt skulle kunna vara oskyldig?

Tanken slog mig att det krävs ingen jättestor insats från en tredje part för att locka en "gädda" till en plats vid angiven tidpunkt i tron om att man ska möta någon, i ett helt annat syfte.

Långsökt javisst och det är väl ingen av gäddorna såhär långt som sett speciellt oskyldiga ut baserat på deras försvar. Men det måste vara en mardröm att råka ut för en sån frame.
Skulle verkligen vara en mardröm, men personen skulle åtminstone ha något form av bevis i det fallet. Kanske låta Dumpen läsa chattarna där han luras till platsen, eller gå igenom appar/telefonhistorik eller vad som helst. Inte bli helt stum och sen börja käbbla, så som du säger.

I vissa fall är Dumpens bevisföring dock minst sagt låg. Framför allt i fallet med Gällivaregäddan där han faktiskt inte uttrycker någon sexuell önskan i chatten. Jag är helt övertygad om att han är pedofil, man fattar ju vad han menar med ”tabun” och ”familjelekar” och hans bortförklaringar var pinsamt dåliga, men det är liksom inte starkt nog för uthängning. Dumpen påstår att han sagt massa sexuella saker om barnet per telefon och att samtalen finns inspelade, men de publicerades aldrig. Konstigt att den artikeln inte orsakade problem för Dumpen.
Senast redigerad av AllHailBoognish 2023-04-06 kl. 14:39.
Citera
2023-04-06, 14:37
Medlem
Citat:

Tanken slog mig att det krävs ingen jättestor insats från en tredje part för att locka en "gädda" till en plats vid angiven tidpunkt i tron om att man ska möta någon, i ett helt annat syfte.

Långsökt javisst och det är väl ingen av gäddorna såhär långt som sett speciellt oskyldiga ut baserat på deras försvar. Men det måste vara en mardröm att råka ut för en sån frame.
Tycker att skärmdumparna de lägger ut på konversationerna med gäddorna bevisar rätt bra. De har i regel tagit "livebilder" på sig själva, alltså selfies som tas via en knapp på chatten som går direkt till kameran.

Den senaste, #211 tog visserligen aldrig en sådan. Men man ser på honom i deras video att han känner till chatten. Bland annat på hur han börjar flina när Sara första gången citerar "great in bed", som han skrev till "barnet"...
Citera
2023-04-06, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Skulle verkligen vara en mardröm, men personen skulle åtminstone ha något form av bevis i det fallet. Kanske låta Dumpen läsa chattarna där han luras till platsen, eller gå igenom appar/telefonhistorik eller vad som helst. Inte bli helt stum och sen börja käbbla, så som du säger.

I vissa fall är Dumpens bevisföring dock minst sagt låg. Framför allt i fallet med Gällivaregäddan där han faktiskt inte uttrycker någon sexuell önskan i chatten. Jag är helt övertygad om att han är pedofil, man fattar ju vad han menar med ”familjelekar” och hans bortförklaringar var pinsamt dåliga, men det är liksom inte starkt nog för uthängning. Dumpen påstår att han sagt massa sexuella saker om barnet per telefon och att samtalen finns inspelade, men de publicerades aldrig. Konstigt att den artikeln inte orsakade problem för Dumpen.
Vilket nappnummer har gällivaregäddan? Har inte gått igenom alla än...

Tror också att man har en del bevisning att kunna slänga fram om man nu skulle bli oskyldigt anklagad utav dem. De vill knappast hänga ut folk för lättvindigt heller, vore väl en rätt stor risk att göra för dem på dumpen med.
Senast redigerad av JumpingLamb 2023-04-06 kl. 14:48.
Citera
2023-04-06, 14:43
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingLamb
Vilket nappnummer har gällivaregäddan? Har inte gått igenom alla än...
Saknar nummer men här är länken: https://dumpen.se/2022/02/03/fran-gallivare-till-sundsvall-for-familjelekar-napp-igen/

Tror det fortfarande är Dumpens längsta konfrontation.
Citera
2023-04-06, 15:54
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Hade missat brevbäraren!
https://dumpen.se/2023/01/18/brevbararen-kommer-minst-en-gang-om-dagen-napp-185-sundsvall/
Fick han behålla jobbet?
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vaddå kan?
Skadan har inte varit skedd och kommer inte bli om du inte söker barn i sexuellt syfte.
Dumpen agerar inte på tveksamheter.
Precis, det vet alla friska människor.
Senast redigerad av SuspiciusMind 2023-04-06 kl. 15:57.
Citera
2023-04-06, 16:03
Medlem
SuspiciusMinds avatar
https://dumpen.se/2023/01/17/mannen-utan-samvete-napp-164/
Micke våldtog alltså en tjej som begick självmord i somras och gäddorna undrar varför folk vill se dem döda.
Citat:

Det är helt osannolikt. Personen som kommer till platsen kan styrka vad som har skrivits.
Om jag ber dig att komma till en plats (som du sannolikt känner) så vet ju du att jag är jag som engagerat.
Citera
2023-04-06, 16:04
Medlem
Citat:
Saknar nummer men här är länken: https://dumpen.se/2022/02/03/fran-gallivare-till-sundsvall-for-familjelekar-napp-igen/

Kan faktiskt vara att han var sugen pippa med mamman och hittat på saker som han tro denna störda mamman vill att han ska säga. De har ju en agenda och styr in på detvhela tiden. Bara för att få ligga med henne. Jag har ljugit, hittat på otroligt mycket för att få ligga. Kommer ihåg en skitsnygg tjej som var rasist på riktigt, hon hatade Somalier som skaffade 10 ungar och ville i princip skicka hemma alla. Jag ljög på och höll med och drog valser hela kvällen, med hopp om ligga. Tyvärr blev det bara hångel, slick och petting. Men jag tänkte flera gång wtf, hon.är ju helt jävla störd men höll med 🙂 Men för min del om en tjej/mamma drar in att utnyttja barn hade jag vänt på klacken. Det jag menar är att han kanske inte gjorde det och spela med, han säger ju oxå flera gång att han villa träffa mamman och inte haft tjej på jättelänge
Citera
2023-04-06, 16:09
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Kan faktiskt vara att han var sugen pippa med mamman och hittat på saker som han tro denna störda mamman vill att han ska säga. De har ju en agenda och styr in på detvhela tiden. Bara för att få ligga med henne. Jag har ljugit, hittat på otroligt mycket för att få ligga. Kommer ihåg en skitsnygg tjej som var rasist på riktigt, hon hatade Somalier som skaffade 10 ungar och ville i princip skicka hemma alla. Jag ljög på och höll med och drog valser hela kvällen, med hopp om ligga. Tyvärr blev det bara hångel, slick och petting. Men jag tänkte flera gång wtf, hon.är ju helt jävla störd men höll med 🙂 Men för min del om en tjej/mamma drar in att utnyttja barn hade jag vänt på klacken. Det jag menar är att han kanske inte gjorde det och spela med, han säger ju oxå flera gång att han villa träffa mamman och inte haft tjej på jättelänge
Right!
Då hade en personen som vill ligga med mamman polisanmält henne. Ni kan inte ens spela att ni är människor. Helt otroligt.
Citera
2023-04-06, 16:21
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Vaddå kan?
Skadan har inte varit skedd och kommer inte bli om du inte söker barn i sexuellt syfte.
Dumpen agerar inte på tveksamheter.
Och där kommer cirkelresonemanget igen. Lite som kristna fanatiker som menar att bara för att det står i Bibeln att Bibelns innehåll är sanning så innebär det att Bibelns innehåll är sanning och all befogad kritik med rätta kan avfärdas.

Tycker du att det är sjysst att hänga ut någon utan faktiska bevis på vad denne ska ha gjort?
Citera
2023-04-06, 16:23
Medlem
snutans avatar
Citat:

Tror att "vill du sitta på min näsa" är längre 🤣
Citera
2023-04-06, 16:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Tror att "vill du sitta på min näsa" är längre 🤣
Just det! ”Det var bara för skoj och så” på repeat
Citera
2023-04-06, 16:34
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Och där kommer cirkelresonemanget igen. Lite som kristna fanatiker som menar att bara för att det står i Bibeln att Bibelns innehåll är sanning så innebär det att Bibelns innehåll är sanning och all befogad kritik med rätta kan avfärdas.

Tycker du att det är sjysst att hänga ut någon utan faktiska bevis på vad denne ska ha gjort?
Allt är ju definitionen av bevis.
Snabelgäddan blev dömd till fängelse men han påstår fortfarande att det inte fanns bevis. Hur förklarar du det?
https://dumpen.se/2022/12/03/snabelgaddans-aterkomst-napp-170-goteborg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in