Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Det är inte så lätta för alla bloggare att skapa videos när extremt lite händer. Så det enda de har att prata om är den kommande offensiven. Jag får intrycket av att Weebunion trycker ut ett diskret men ändå Ryskt perspektiv. Dennis är som du märker tydligt Ukrainsk och överdrivet positiv. The Russian Dude tycker jag är ganska underhållande men också överdrivet positiv.
När saker inte händer på fronten så tycker jag kanaler som War in Ukraine
https://www.youtube.com/@WiU är bättre. Han är mer nyhetsorienterad och verkar ha bra koll på hela Asien. Visserligen är han ganska doom and gloom där allt är kass överallt.
Det skadar inte att fråga om Ryssland vill lämna landet innan offensiven. Man försöker förhandla från en styrkeposition. Ryssland gjorde en enorm offensiv för ett år sedan och det sket sig ordentligt. Gör UAF en lika tafflig offensiv så blir det game over. Simma genom träsk är nog ingen bra ide när du anfaller. Så jag tror inte heller något signifikant händer på en månad. Det kanske rör sig lite efter att UAF har lämnat Bachmut helt men antagligen inte.
Tycker han dansken "Weebunion" sticker ut liksom vietnamesen "Theti Mapping" sticker ut lite genom att de försöker hålla sig till sådant som de ser berkräftat som ha hänt. De verkar ju bygga mycket på geolokaliserade filmer + att de verkar ha koll på vilka som är storkäftar eller inte som rapporterar direkt. Det här att betvivla påståenden från ukrainska säkerhetstkjänsten och krigisar i Ukraina gör ju precis alla till och med sådana stridstuppar som desertören Denys Davidov ekller vad han nu kallar sig.
Den här fd Nato-Legosoldaten "Willy OAM" tycker jag dels gör mycket intressanta intervjuer med olika legionärer (han gör ju återkommande intervjuer med en som är vid fronten och tycks vara mycket erfaren soldat) men också frontuppdateringar som där han försöker hålla sig till vad som verkligen händer. Ukrainska armeledningens påståenden och kartor avfärdar han ju fullständigt som lögnaktiga.
Den här du nämner "War in Ukraine" som väl är ukrainare är helt outstanding i sina analyser av politiskt och ekonomisk utveckling kring kriget i världsperspektiv. Han är rent hemsk att lyssna på för alla! Mig med men jag tror han har så rätt i mycket. Ja fy fan: Detta krigande kan faktiskt utmynna i en stor världskatastrof! Inte i glada segerparader och frid och fröjd som jag återigen fått skjuta upp ett år i Stockholm den 9 maj.. :-( Kanske 2024 säger jag nu.