2023-04-06, 02:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Sexåringar går igenom den andra trotsåldern, så de vill kanske inte behaga föräldern i den åldern
men alla små är ju olika, oavsett så finns det ingen ursäkt om man binder e sina l fjättrar en livlig sexåring,
det är viktigt att barn får uttrycka känslor, de ska bemötas på klokt sätt av föräldrar.
2020 var Z 4 år, så länge har misshandeln pågått, kanske längre?
Citera
2023-04-06, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noden
De umgås kanske inte så mycket med andra? De verkar ju ha isolerat flickan från andra i alla fall. Eller så umgås de bara med andra invandrare som inte hänger här på fb. Att de låter flickan bära kläder / frisyr som en pojke är kanske en del av misshandeln? Små flickor vill gärna ha rosa, vara prinsessor osv. Eller så har de helt enkelt önskat sig en pojke istället. Och försöker göra om henne till det. Hade hon själv velat odla en pojkidentitet hade de antagligen förnekat henne det. Med tanke på hur de vanvårdat henne och till sist försökt mörda henne. Sjuka i huvudet är de ju i vilket fall som helst.
De är ju inte invandrare, så vad menar du med ”umgås med andra invandrare”? Mammans pappa och dennes familj var invandrare en gång i tiden, men pappan till Z var helsvensk.
Om en person är födda och vuxit upp med sin svenska mamma i Sverige så har jag väldigt svårt att se den personen på ett annat sätt än just som svensk.

Jo, i den åldern så brukar just pojkar vara extra pojklag och flickor vara extra flickiga. Därför tänkte jag att Z själv velat vara pojke, att den önskan blommade upp just då är inte så konstigt. Det kan ju vara så att de tillåtit henne att få vara pojke, men att de ändå haft svårt att acceptera det. Kanske lät det henne vara det ett tag men när det hela inte gick över så blev hon utsatt för ett hat.

Om de önskat en pojke, när det blev en flicka så borde den omvandlingen startat mycket tidigare. Jag har ju svårt att tänka mig att det skulle vara orsaken, de har ju både döttrar och söner både sen tidigare och senare. Men visst, det verkar vara mycket som är konstigt i den här familjen och jag tror att just detta med pojke/flicka-grejen har en betydelse kring vad som skett.
Citera
2023-04-06, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är olika för olika kommuner. I Göteborg räcker det med att ett barn som insjuknar i svår covid och därför är borta i två veckor för att socialen skall omhänderta barnet eftersom skolan anser att barnet är borta för länge.
Givetvis omplaceras inte barn i ett familjehem för att de varit sjuka i två veckor. Isf skulle ju var och varannan unge bo i familjehem. Det är stor skillnad på att utreda något eller ens att riskera något med vad som faktiskt sker.

Välj hur du uttalar dig. Det här fallet ju helt på sin rimlighet. 🙄

För bara några år sedan var FS/åk.0 inte obligatoriskt. Det är inte lika konstigt att en skola inte reagerar så starkt som om det rörde sig om ett barn i en högre åk. De har ju anmält problemet, men vad hjälper det om föräldrarna inte lämnar henne till skolan. Det är ju få kommuner som har råd att hämta in ett barn till skolan varje dag.
Citera
2023-04-06, 03:02
Medlem
smokeonthewaters avatar
Skulle soc eller någon av tidningarna kunna ordna så att de som vill kan skicka kort, brev, gosedjur o.s.v. till flickan? Så hon förstår att det finns många som bryr sig om henne.
Citera
2023-04-06, 04:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
"Daniel bor tillsammans med Chr*istel Brink*enklev
I lägenheten på Storgatan 14C bor även Chris*tel Brinkenk*lev, Jasmine Inkvist."

Vem är Christ*el?
Citera
2023-04-06, 04:39
Medlem
smokeonthewaters avatar
På Daniels FB har en Inga*lisa Hå*kansson kommenterat ett foto på barnen.

"Mina gulliga barnbarn"

Vem är hon?
Citera
2023-04-06, 05:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Börjar det inte bli lite väl mycket småbarn som råkar illa ut på sista tiden? Åttaåring kallduschas, treåring stampas på live på Facebook, pedofilin som verkligen har exploderat...

Finns det någon förklaring?

Det här påminner om tiden innan floden. Dekadens, ondska, genmanipulering, gudslöshet men en global religion i luciferianism som alla deltar i vare sig de vill eller inte samt vare sig de vet om det eller inte.

Folk kollar på galor och sådant där det är hur tydligt som helst att det är satanistiska ritualer.

Bli inte förvånad om en flod sköljer över jorden inom en snar framtid.
Citera
2023-04-06, 06:31
Medlem
Jaså de är svenska. Haha, har du sett förövarna?
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
De är ju inte invandrare, så vad menar du med ”umgås med andra invandrare”? Mammans pappa och dennes familj var invandrare en gång i tiden, men pappan till Z var helsvensk.
Om en person är födda och vuxit upp med sin svenska mamma i Sverige så har jag väldigt svårt att se den personen på ett annat sätt än just som svensk.

Jo, i den åldern så brukar just pojkar vara extra pojklag och flickor vara extra flickiga. Därför tänkte jag att Z själv velat vara pojke, att den önskan blommade upp just då är inte så konstigt. Det kan ju vara så att de tillåtit henne att få vara pojke, men att de ändå haft svårt att acceptera det. Kanske lät det henne vara det ett tag men när det hela inte gick över så blev hon utsatt för ett hat.

Om de önskat en pojke, när det blev en flicka så borde den omvandlingen startat mycket tidigare. Jag har ju svårt att tänka mig att det skulle vara orsaken, de har ju både döttrar och söner både sen tidigare och senare. Men visst, det verkar vara mycket som är konstigt i den här familjen och jag tror att just detta med pojke/flicka-grejen har en betydelse kring vad som skett.
Senast redigerad av noden 2023-04-06 kl. 06:47.
Citera
2023-04-06, 06:46
Medlem
Sämre ekonomiska tider?
Kan bero på att många antagligen har svårt att få det att gå ihop. Covidrestriktionerna ledde också till mer barnmisshandel skrev de i medierna.
Citat:
Ursprungligen postat av jguendorbuln
Börjar det inte bli lite väl mycket småbarn som råkar illa ut på sista tiden? Åttaåring kallduschas, treåring stampas på live på Facebook, pedofilin som verkligen har exploderat...

Finns det någon förklaring?
Citera
2023-04-06, 07:29
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"Daniel bor tillsammans med Chr*istel Brink*enklev
I lägenheten på Storgatan 14C bor även Chris*tel Brinkenk*lev, Jasmine Inkvist."

Vem är Christ*el?
(FB) Föräldrar i Eslöv förgiftar sin 7-åriga dotter med ättika (2022-12-23)
Citera
2023-04-06, 07:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Sämre ekonomiska tider?
Kan bero på att många antagligen har svårt att få det att gå ihop. Covidrestriktionerna ledde också till mer barnmisshandel skrev de i medierna.
Jag har svårt att se korrelationen.
Citera
2023-04-06, 07:45
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Förmodligen personen som bodde där tidigare, som inte längre har en folkbokföringsadress. Då kan det bli så.

Eller att de hyr i andra hand. Och personen son har kontraktet är skriven på adressen men inte bor där.

Någon som vet hut stor lägenheten är som de bodde i nu. Tänker tvättstuga i lägenhet är är väl inte vanligt? Brukar väl vara tvättmaskin i ett badrum.

Sen en gemensam tvättstuga för boende.

Eller bor de i en villa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in