Citat:
Ursprungligen postat av
noden
De umgås kanske inte så mycket med andra? De verkar ju ha isolerat flickan från andra i alla fall. Eller så umgås de bara med andra invandrare som inte hänger här på fb. Att de låter flickan bära kläder / frisyr som en pojke är kanske en del av misshandeln? Små flickor vill gärna ha rosa, vara prinsessor osv. Eller så har de helt enkelt önskat sig en pojke istället. Och försöker göra om henne till det. Hade hon själv velat odla en pojkidentitet hade de antagligen förnekat henne det. Med tanke på hur de vanvårdat henne och till sist försökt mörda henne. Sjuka i huvudet är de ju i vilket fall som helst.
De är ju inte invandrare, så vad menar du med ”umgås med andra invandrare”? Mammans pappa och dennes familj var invandrare en gång i tiden, men pappan till Z var helsvensk.
Om en person är födda och vuxit upp med sin svenska mamma i Sverige så har jag väldigt svårt att se den personen på ett annat sätt än just som svensk.
Jo, i den åldern så brukar just pojkar vara extra pojklag och flickor vara extra flickiga. Därför tänkte jag att Z själv velat vara pojke, att den önskan blommade upp just då är inte så konstigt. Det kan ju vara så att de tillåtit henne att få vara pojke, men att de ändå haft svårt att acceptera det. Kanske lät det henne vara det ett tag men när det hela inte gick över så blev hon utsatt för ett hat.
Om de önskat en pojke, när det blev en flicka så borde den omvandlingen startat mycket tidigare. Jag har ju svårt att tänka mig att det skulle vara orsaken, de har ju både döttrar och söner både sen tidigare och senare. Men visst, det verkar vara mycket som är konstigt i den här familjen och jag tror att just detta med pojke/flicka-grejen har en betydelse kring vad som skett.