2023-04-05, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isaco
...eftersom det e som du skriver (???) varför skilde han sig inte ??

Kanske av samma anledningar som att kvinnor inte lämnar destruktiva och toxiska relationer.
Citera
2023-04-05, 18:56
Medlem
Nu har jag inte läst hela FUP men delar och det är skrämmande läsning. Jag vill verkligen vara på offrets sida men Sasha (och hennes familj) gör det inte lätt. Har aldrig läst något så sjukt. Vad är det för människor? Agressiva, kriminella och fullständigt skogstokiga. Hoppas barnet hålls borta från mammans familj.
Citera
2023-04-05, 18:58
Medlem
Man kan inte säga att FUP har varit till offrets fördel.
Citera
2023-04-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkvettet
Nu har jag inte läst hela FUP men delar och det är skrämmande läsning. Jag vill verkligen vara på offrets sida men Sasha (och hennes familj) gör det inte lätt. Har aldrig läst något så sjukt. Vad är det för människor? Agressiva, kriminella och fullständigt skogstokiga. Hoppas barnet hålls borta från mammans familj.

Kan ni dela FUP, snälla du!
Citera
2023-04-05, 21:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
De flesta har bara gott att säga om honom. De flesta har bara ont att säga om Sa*ha. Det finns vittnen, inspelningar och annan dokumentation (sms osv) som visar att hon utsatte honom för kontinuerlig, grov psykisk misshandel i åratal. Hon tryckte ner honom, fick honom att känna sig värdelös, orsakade psykisk ohälsa hos honom. Dagen innan och dagen för mordet köpte han 8 resp 12 starköl. Han självmedicinerade, försökte döva sin smärta. Och hon bara fortsatta att plåga honom.

Jag tycker synd om honom och jag tycker inte synd om henne. En kvinna som utsätts för misshandel i åratal och till slut slår tillbaka mot sin plågoande har jag stor sympati för. Det här är precis likadant, bara att könen på parterna är de omvända.

Hon hade inte behövt psykiskt misshandla honom på detta grova sätt. Hon gjorde det. Det kom konsekvenser med det handlingssättet. Case closed.

Hoppas han får ett mycket milt straff och bra vård så att hans pojke snart har sin pappa hos sig igen.

Tyvärr fick han ett hårt straff, livstids fängelse.

Ska läsa domen så fort tillfälle ges, här finns det helt uppenbart förmildrande omständigheter.
Citera
2023-04-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Kan ni dela FUP, snälla du!
Länk till FUP finns i inlägg 559.
Citera
2023-04-05, 23:07
Medlem
Citat:
Länk till FUP finns i inlägg 559.

Jag hittade tillslut! Trodde inte den hade laddats upp så därför vad jag om den. Tusen tack för att du hjälpte till istället för att gnälla om att kolla upp.

På tal om FUP. Läser den nu och på sida 75 i protokollet står det i en kolumn att Somayyeh haft sviter av förlossningspsykos för flera år sedan?!

Har hon fött barn tidigare? Och den som berättar vill inte att man talar om det innan AH 1 också har informerat om det. Skumt.

Ännu skummare att ingen har koll på vart hon jobbat/jobbar. De säger SÖS men ingen där känner henne.
Citera
2023-04-06, 06:32
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billieisback
Tidningen skriver FD elithockeyspelare.
Snubben spelade 1 elitseriematch 96/97 för Luleå och en säsong i allsvenskan för Nyköping.
Resterande karriär spelade han i Div 1 eller Div 2.
För mig är inte det mycket till elitspelare.

Men det är ändå en elitspelare oavsett vad du tycker
Citera
2023-04-06, 06:33
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Man kan inte säga att FUP har varit till offrets fördel.

Vad fals? Hur så?!
Citera
2023-04-06, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Vad fals? Hur så?!

Läs FUP'en så förstår du.

Eller läs iaf tråden.
Citera
2023-04-06, 08:41
Medlem
Man kan redan nu låta örat lyssna på hela rättegången på youtube!

Tackar dör det en astråkig Torsdag.

https://youtu.be/vz_MQUOEwLA

RIP S❤️
Citera
2023-04-06, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Jaa, framkom det inte rätt tidigt att det varit lite sisådär med övrig släkt…? Givetvis går mormor till pressen och klagar så fort hon ges möjlighet, det är ju superbra rubriker

Ja, vi ska inte glömma att mormor och Sasha inte var såta vänner, samt att Sasha fick lägenheten på Gärdet som mormodern trodde hon skulle få av deras gemensamma kärlekspartner. Samt att denna lägenhet har ärvts av barnet liksom villan i Bromma. Den som har hand om barnet har större chans till att ha hand om pengarna.

Förhoppningsvis har barnet en god man som ser till att pengarna är skyddade tills barnet är vuxet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in