Citat:
Ursprungligen postat av
skalman1973
Jag är lite splittrad ifrågan . Kriget i Ukraina och metoderna och vapnen som använts visar tydligt på att definitionerna förändrats . Räckvidden och precisionen har blivit mördande effektiv helt enkelt och det slår ju mot UH resurserna först. Fast det är mest en semantisk fråga ( Frågar du UH förbandet som precisionsbekämpats om vart frontlinjen går så har de förmodligen en granatchock och mumlar något osammanhängande till svar )
Jo, men självklart skulle jag ju bara fråga dem som är
på fronten om jag nu skulle fråga någon

.
Men nej, Inget har förändrats i definitionen. Himars och LDR är också på fronten, men endast när de flyger in på berört område. Ingen som helst skillnad gentemot för 60 år sedan. Lika mycket långdistans användes då, bara att flyget stod för en större del än i detta krig. Fronten dock, är fronten oavsett.
Men Skalman, även om vi räknar in alla artilleri och distansbeskjutare (vilket jag gjort) så är vi inte i närheten utav några 200.000 aktiva soldater på någon front. Inte ens ihoparäknat från både Ryssland och Ukraina. Det finns dem här som tex säger att 20.000 ukrainska soldater är omringade i ett område osv osv. Rent jävla hitte på. 20.000 soldater i en stad? Då snackar vi om Bagdad med 90% byfånar ja. Jag ville bara påvisa hur fantasifulla siffrorna blir för många som inte varit på någon front osv