2023-04-04, 09:54
Medlem
Börjar med ett erkännande. Jag slösade bort 5 min av mitt liv genom att skumma igenom två klipp på hans nya alternativa sida för youtube.

Ett mirakel att jag inte kräktes. Hans föräldrar måste vara de sämsta mediaprofilerna som går att finna. Pengar kan verkligen få vem som helst att sysselsätta sig med vad som helst. Jag hoppas ändå att de satsar på varsin solokarriär.

Första klippet jag ägnade igenom var någon form av Mr beast kopia. En tävling där någon kunde vinna 10000 kr i sten sax påse. Men det var ju bara han och hans morsa som tävlade i några utmaningar.

Det andra klippet var någon form av jämförelse med vad man får för semester för 1000 kr jämfört med 100000 kr. Men Pontus tar inte 100 lax och drar till Hawaii eller liknande utan han säger att ett perfekt ställe att spendera 100k är i sverige på ett spa någon timme från där han bor. "Glammigt"
Citera
2023-04-04, 16:15
Medlem
FernandoFisrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Narcissisterna samlas på hög, Pontus, Anjo, Rask, Emelie bruni, Papinik mfl.
Dom borde sättas i ett hus tillsammans så får AI generera tittare och kommentarer i alla chattar. Då kan dom gott tro att någon tittar och vill kommentera. Så slipper resten av världen dem

Vad fan är Bruni och Papinik för nåt? Ett runkbögpar? Rask låter som en WT-fjolla från skogarna i Härjedalen.
Citera
2023-04-04, 18:10
Medlem
Påminner inte detta lite om när Linas matkasse hade köpt google ad reklam och deras reklam dök upp Samjällsnytt eller Friatider.
Då var ju massa människor på Linas matkasse hur de kunde samarbeta ( deras google ad reklam syntes) med "högerextrema" websidor.

Så Linas matkasse var tvungen att göra avbön och sättta i sina reklaminställningar att reklam inte fick visas på "högerextrema" webbsidor.

Vill visa på att det är svårt som reklamköpare att undvika hamna på oönskade webbsidor eller influencer via affilate eller googleads.
Citera
2023-04-04, 18:33
Medlem
Spritnotas avatar
Great minds think alike, för inte är väl någon på SVT inne och läser skvallertrådar på Flashback?

Citat:
– Att tre parter ska komma överens om vem som gjort rätt och vem som gjort fel komplicerar fallet, säger Johannes Gustavsson, expert på influerarmarknadsföring.

....

Björn Borgs kommunikationschef Pernilla Johansson skriver att det ”inte ska vara möjligt” att någon göra reklam för märket utan företagets kännedom.

”Omständigheterna kring det här fallet är unika. Det är en väckarklocka och leder till att både affiliatebolagen och vi kommer att se över våra rutiner”.

https://www.svt.se/kultur/oklarheter-kring-pontus-rasmussons-annonser-influencer-bjorn-borg-reklamsamarbete
Citera
2023-04-04, 19:02
Medlem
kibokos avatar
Den gode Pontus har lärt sig Percy Nilegårds "marketing without asking any question first". Troligtvis med likartad framgång att fakturera.
Citera
2023-04-04, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Börjar med ett erkännande. Jag slösade bort 5 min av mitt liv genom att skumma igenom två klipp på hans nya alternativa sida för youtube.

Ett mirakel att jag inte kräktes. Hans föräldrar måste vara de sämsta mediaprofilerna som går att finna. Pengar kan verkligen få vem som helst att sysselsätta sig med vad som helst. Jag hoppas ändå att de satsar på varsin solokarriär.

Första klippet jag ägnade igenom var någon form av Mr beast kopia. En tävling där någon kunde vinna 10000 kr i sten sax påse. Men det var ju bara han och hans morsa som tävlade i några utmaningar.

Det andra klippet var någon form av jämförelse med vad man får för semester för 1000 kr jämfört med 100000 kr. Men Pontus tar inte 100 lax och drar till Hawaii eller liknande utan han säger att ett perfekt ställe att spendera 100k är i sverige på ett spa någon timme från där han bor. "Glammigt"

Vad heter hans alternativa konto?
Citera
2023-04-05, 08:23
Medlem
Mogaku-sans avatar
Inte lite fräckt av Pontus Rasmusson att försöka lura till sig pengar av en massa företag utan att dessa ens har något samarbete med honom. Men jag antar att det finns flera andra där ute som gör likadant.

Hoppas att Pontus Rasmusson är så dum som han verkar och tar det till domstol med sin sk advokat som han påstod att han hade. https://www.expressen.se/noje/foretagens-forvirring-efter-pontus-rasmussons-samarbeten-pa-instagram/
Citera
2023-04-05, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Inte lite fräckt av Pontus Rasmusson att försöka lura till sig pengar av en massa företag utan att dessa ens har något samarbete med honom. Men jag antar att det finns flera andra där ute som gör likadant.

Hoppas att Pontus Rasmusson är så dum som han verkar och tar det till domstol med sin sk advokat som han påstod att han hade. https://www.expressen.se/noje/foretagens-forvirring-efter-pontus-rasmussons-samarbeten-pa-instagram/

Såg nån snubbe på TikTok som gick ut ”hotade” Pontus med att om han inte stänger ner sina sociala medieplattformar inom dom närmaste 24 timmarna så skulle den här kille gå ut med skärmdumpar på en konversation mellan Pontus och vad Pontus tror är en 12 snart 13 flicka, då den här kille tydligen ska ha gjort ett dumpenmove på Pontus. Ska bli kul å se om Pontus försvinner självmant eller om vi får lite smaskiga chattloggar först
Citera
2023-04-05, 10:21
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Såg nån snubbe på TikTok som gick ut ”hotade” Pontus med att om han inte stänger ner sina sociala medieplattformar inom dom närmaste 24 timmarna så skulle den här kille gå ut med skärmdumpar på en konversation mellan Pontus och vad Pontus tror är en 12 snart 13 flicka, då den här kille tydligen ska ha gjort ett dumpenmove på Pontus. Ska bli kul å se om Pontus försvinner självmant eller om vi får lite smaskiga chattloggar först
Det hade ju varit kul att se Pontus Rasmusson ligga uppe på Dumpen med tanke på hur han sexualiserat barn och lurat dom på pengar som då föräldrar i slutändan tvingades betala eller bestrida.

Jag är övertygad om att hade Dumpen gillrat en honungsfälla för Pontus så hade han säkert mycket väl trott att det var en riktig flicka som var där för att träffa honom. Istället dyker inte bara Patrik Sjöberg upp utan även polisen för att ställa idioten inför rätta.
Citera
2023-04-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337

Vore bätttre om han skickar de till dumpen eller tipsar dem hur man får den typ av kontakt med honom så lär de också lura in honom i fällan tillslut. Jag är fortfarande lika brydd över att ingen sopat ner fanskapet.. har nog aldrig sett ett mer punchable face i mitt liv.
Citera
2023-04-05, 11:50
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san

Han försöker inte lura till sig pengar av dem, utan han har affliate länkar där klick/köp resulterar i pengar tillbaka. Han får inte betalt av företagen i sig utan av adlink företaget där han har registrerat sig.

Men han är så korkad att han inte förstår det. Sen har det vinklats lite konstigt.

Personen som har kontaktat alla företagen är ju inget geni heller. Hon är helt retarderad och förstår sig inte på hur det fungerar. Affliate länkning har ju nödvändigtvis inget direkt med företaget att göra som det görs reklam för.

Företaget har en koppling till affliatebolaget som i sin tur låter ofta vem som helst signa upp och skapa sina länkar. Sen får personen betalat av affliatebolaget som i sin tur får pengar av företaget som det görs reklam för.

Men detta verkar många här i tråden ha svårt att förstå
Citera
2023-04-05, 11:53
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Han försöker inte lura till sig pengar av dem, utan han har affliate länkar där klick/köp resulterar i pengar tillbaka. Han får inte betalt av företagen i sig utan av adlink företaget där han har registrerat sig.

Men han är så korkad att han inte förstår det. Sen har det vinklats lite konstigt.

Personen som har kontaktat alla företagen är ju inget geni heller. Hon är helt retarderad och förstår sig inte på hur det fungerar. Affliate länkning har ju nödvändigtvis inget direkt med företaget att göra som det görs reklam för.

Företaget har en koppling till affliatebolaget som i sin tur låter ofta vem som helst signa upp och skapa sina länkar. Sen får personen betalat av affliatebolaget som i sin tur får pengar av företaget som det görs reklam för.

Men detta verkar många här i tråden ha svårt att förstå

Tack för en förklaring av affiliatesystemet. Aldrig brytt mig om att fördjupa mig i det och nu behöver jag inte göra det heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in