2023-04-04, 20:14
Medlem
Funkar det verkligen? Enligt reklam m.m så ska det ge en finare och bättre hud. Era tankar?
Citera
2023-04-04, 20:23
Medlem
Det funkar , dessutom bra för annat.
Här har du några nyttiga länkar.
https://lesscarbs.se/annonssamarbete/ata-gelatin-nyttigt-halsosamt-och-hur-gor-man/
https://www.bodystore.com/clean-collagen-500-g/A4112-095.html
Citera
2023-04-04, 20:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Ja det fungerar. Kör även vitamin a och c och retinol.

Även bra för leder och ligament efter 40 om man inte får i sig mycket naturligt.
Citera
2023-04-04, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja det fungerar. Kör även vitamin a och c och retinol.

Även bra för leder och ligament efter 40 om man inte får i sig mycket naturligt.

Kroppens egen upptagnings förmåga reduceras med stigande ålder.
Citera
2023-04-04, 21:13
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag gissar att det inte funkar.
Citera
2023-04-04, 21:50
Bannlyst
köp nötsena från slaktare eller grönagårdar.se
skiva tunt och låt det koka upp och stå på hög värme i ca 15 - 20 minuter = otroligt god och en naturlig källa till kollagen och alla andra medföljande mineraler i naturlig proportion.
Senast redigerad av havsvalv 2023-04-04 kl. 22:01.
Citera
2023-04-04, 23:09
Medlem
Alepherons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av havsvalv
skiva tunt och låt det koka upp och stå på hög värme i ca 15 - 20 minuter = otroligt god och en naturlig källa till kollagen och alla andra medföljande mineraler i naturlig proportion.
Kanske bästa rådet i tråden. Finns att köpa färdig flytande buljong också för den som är lat. Fast jag gissar att din metod blir billigare i längden.

Själv har jag konsumerat torrbuljong i några veckor nu men vet inte om jag skulle rekommendera detta för andra. Hittade nämligen benflisor i pulvret och detta är ju inte så aptitretande för ögat och gissningsvis inte heller så lätt för magen att smälta ner.

Önskar nu i efterhand att man hade läst varningen på burken innan man la över 300 spänn på den.
Citera
2023-04-04, 23:49
Medlem
Citat:
Funkar kyckling eller måste det vara lamm/ko ?
Citera
2023-04-04, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Majest84
Funkar kyckling eller måste det vara lamm/ko ?
ekologisk frigående kyckling fungerar nog, men nötsena är nog 'guldstandard' som kollagenkälla.

jag har handlat nötsenor för tusentals kronor eftersom det är väldigt välgörande mat.
Citera
2023-04-05, 02:13
Medlem
Mjau59s avatar
Citat:

Får jag fråga hur du äter det där sedan?
Och luktar det äckligt medan det kokar?
Så läste jag på en sida att det ska koka 4 timmar? Men det var kanske hela biten det, du skivar det tunt.
Citera
2023-04-05, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjau59
Får jag fråga hur du äter det där sedan?
Och luktar det äckligt medan det kokar?
Så läste jag på en sida att det ska koka 4 timmar? Men det var kanske hela biten det, du skivar det tunt.
du kan äta direkt eller blanda in det i en gryta på nötkött.

det luktar absolut inte illa när det tillagas, det luktar milt och nästan inget.

skivar du det tunt blir det mycket enklare att äta och tillagningstiden är minimal i jämförelse (15 minuter).

det har en ovanlig men väldigt god smak enligt mig, men det ska tillagas väl.
Citera
2023-04-05, 02:28
Medlem
Mjau59s avatar
Citat:
du kan äta direkt eller blanda in det i en gryta på nötkött.

det luktar absolut inte illa när det tillagas, det luktar milt och nästan inget.

skivar du det tunt blir det mycket enklare att äta och tillagningstiden är minimal i jämförelse (15 minuter).

det har en ovanlig men väldigt god smak enligt mig, men det ska tillagas väl.

Men tack för svar! Ska verkligen testa det här.
Jag ska kolla också var det kan vara billigast någonstans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in