2023-04-04, 09:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Alltså har jag missförstått den här härvan som Aik satt sig i? För om jag inte missförstått den, hur kan det inte utlysas extra årsmöte och huvuden rulla?

Minns tiden när Linus skulle säljas, och folk dabbade sig så att nästan halva summan hamnade i diverse agenter och advokatfirmors fickor. Då fick VDn i princip gå på stående fot.
Det verkar ju inte varit hälften så allvarligt som det som nu händer i Aik?

Jag måste missförstått något, eller bryr sig inte Aik:re lika mycket om sin klubbs förehavanden?

Ok, nu "tar han ledigt". Även om jag önskar Aik allt skit i världen så skönt att verkligheten fungerar som jag ändå förväntar mig.
Citera
2023-04-04, 09:19
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ok, nu "tar han ledigt". Även om jag önskar Aik allt skit i världen så skönt att verkligheten fungerar som jag ändå förväntar mig.

Han hade väl dock en helt löjligt stor arbetsbörda om jag fattat det rätt, inte bara i AIK utan även med sitt "vanliga" jobb. Typ 70% + 70% eller något?

Kanske faktiskt höll på att gå in i väggen på riktigt
Citera
2023-04-04, 09:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Han hade väl dock en helt löjligt stor arbetsbörda om jag fattat det rätt, inte bara i AIK utan även med sitt "vanliga" jobb. Typ 70% + 70% eller något?

Historien med den bänkade U17 spelaren i 5:e divisionen och skumraskaffärer med klubbens finanser, hade alltså inget att göra med saken?
Citera
2023-04-04, 09:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Historien med den bänkade U17 spelaren i 5:e divisionen och skumraskaffärer med klubbens finanser, hade alltså inget att göra med saken?

Jo jag frågade ju det innan med. Men menar att han kan ha varit på gränsen redan innan och att man nu fick en anledning att "ge honom ledigt" typ.
Citera
2023-04-04, 09:28
Avslutad
AIK verkar må sämre än vad jag trodde.

Fan det känns som någon av dom stora kommer harva i botten på allvar i år. BP har naturligtvis redan bokat sistaplatsen och Varberg tar nog den andra direktnedflyttningen. Men fan vet om inte AIK eller Blåvitt kan hamna nere vid kvalplatsen om det börjar jäklas direkt? Även Hammarby skulle kunna få det tufft med någon skada på mittfält eller backlinje med tanke på hur uddlösa dom är framåt. Men dom skulle å andra sidan säkert kunna värva åtminstone en vettig offensiv spelare i sommar så deras risk är klart lägre.
Citera
2023-04-04, 09:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

https://twitter.com/veolenes/status/1643147253631049728
Citat:
Saknar ord för att beskriva gårdagens intervju med Ackerman och Lindberg på AIK+. Insulander gör det förvisso skitbra i studion, men Ackerman bara skyller ifrån sig medan Lindberg ställer sin stol till förfogande "för AIK:s bästa", vaddå tio gånger? Satan vilket haveri.

Att man dessutom väljer att göra det i sina egna kanaler, och duckar annan media, är skrämmande uselt. Också tydligt hur Lindberg ofta får agera pressansvarig åt Ackerman och "rädda upp" hans svar. Hur kan Tobias Ackerman fortsatt vara anställd av AIK Fotboll 2023?

Och som ett jävla brev på skitposten meddelar AIK nu att Manuel Lindberg tar tjänstledigt.
Fram med popcornen!
Citera
2023-04-04, 09:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Vad pysslar man med i AIK?

https://twitter.com/aikfotboll/status/1643146710800117762?t=yDQ1hCF4XYI7Ptidp6BwaQ&s=19
Två veckor ledigt och ett pressmeddelande, känns som lite overkill?
Citera
2023-04-04, 09:34
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
https://twitter.com/veolenes/status/1643147253631049728

Fram med popcornen!

Nog för att man ler lite inombords när det är kaos hos rivaler. Men i slutändan krävs det ändå ganska mycket mer än detta för att AIK skall nå våran nivå av kaos så jävla brett ler jag inte
Citera
2023-04-04, 09:45
Avslutad
Citat:

Ja, eller typ 30%-30% om man skall bedöma arbetet som gjorts...

Att han skulle ha två roller var ju känt redan när han beslutade sig för att ta på sig roll #2. Självförvållat, dvs ingen ursäkt, menar jag.
Senast redigerad av se_där... 2023-04-04 kl. 09:48.
Citera
2023-04-04, 09:46
Medlem
TheJackets avatar
Nog för att vi ofta gnäller om kommundoping och hur kommuner gör för mycket eller för lite osv...men undrar fan nästan om det inte skall finnas nåt system där kommunen eller något annat statligt skall kunna gå in och sätta stopp för när storklubbar missköts så jävla grovt som vissa gör/gjorts nu på senare år.

Det ligger ju i kommunens intresse att ha kvar klubbar på hög nivå fan. Samtidigt så skulle det väl inte funka det jag föreslår...men kanske nåt jävla liknande system iaf. Detta är fan allvarligt.

I Göteborg har vi sett ÖIS bokstavligen gå i konkurs, blåvitt förvandlas till en medioker klubb där ingenting fungerar....

Sen har vi också sett vad som händer när kommunen helt vänder en klubb ryggen, RIK. Visserligen handboll men ändå
Citera
2023-04-04, 09:49
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja, gårdagens match var väl ingen höjdare direkt. Krampaktigt spel från några stycken som jag förväntar mig mer av. Jesper Gustafvson var inte riktigt vän med bollen, Victor Gustafvson kom inte riktigt in i det. Herman Johansson kom inte loss på sin kant och Noel Törnqvist var direkt svajig i målet. Känns som att det är han som får ta på sig detta resultatet, ingripandet vid Varbergs reducering var en tavla gånger två. Han kunde lätt ha släppt ut den bollen som hade gått en bit utanför målet, istället försöker han plocka den och slänger istället bollen rätt på närmaste Varbergsspelare..
Hjälper ju inte heller att man får starta med Adam Ståhl som toppforward. Ingen dålig spelare, men det är ju inte riktigt där han är van att spela.
Otto Rosengren saknades också väldigt mycket på mitten, det blev lite för mycket träben där igår.
Den som gör det bra är Alexander Johansson. Det ser inte snyggt ut men han snubblar sig fram på ett bra sätt.
Borde trots det ha blivit seger, Varberg ska vara väldigt nöjda med att dom fick med sig en poäng.
Citera
2023-04-04, 09:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ja, eller typ 30%-30% om man skall bedöma arbetets som gjorts...

Att han skulle ha två roller var ju känt redan när han beslutade sig för att ta på sig roll #2. Självförvållat, dvs ingen ursäkt, menar jag.

Vill minnas 70%-70% enligt han själv i nån intervju men kan säkert ha ändrats eller så minns jag fel. Sen hur mycket det faktiskt blivit/varit vetefan.

Ja jag tycker inte synd om honom direkt. Ingen tvingade honom.

Men han ger ju lite adhd-vibbar så han har väl antagligen ingen känsla för vad han egentligen klarar av. Det klassiska "många bollar i luften" men sen tappar han alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in