2023-04-03, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Så med andra ord så är BRICS ett ytterligare NWO som handlar om att höja priserna på naturresurser?
Jo, jag läste artikeln.

NWO. Oj nej.
Vi har väl redan etablerat känslan av att detta bara är symbolisk allians som vi kan ignorera.
Oavsett så är det ointressant. Det är bättre om vi bara titta på klipp där motståndarens soldater ser ut att dö i en ratio mer än den egna sidan... så blir det bra igen.
Citera
2023-04-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Fast med rysslands skäl till massmord, barnkidnappningar, massvåldtäkter och tortyr i Ukraina så bör alla länder i den civiliserade världen vara på sin vakt.

Det är i och för sig sant.

Men det känns ju som dom slått sig rätt trötta nu,
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Varför skulle Ryssland slå mot Finland? Bara för man slår mot Ukraina innebär ju det inte att alla länder i området är hotade.
Som att Egypten skulle vara mer hotat av usa bara för dom invaderar Irak.

- Ryssland/Moskva har anfallit Finland förut.
- Ryssland/Moskva har utrotat ingermanländarna i området.

Ryssland/Moskva utgör alltid ett hot mot oss. Såväl svenskar eller finnar. Både som stat och som ett folk.

Däremot. Är man med i NATO så är tröskeln för ett angrepp väldig, väldig hög. För hög för Ryssland att ta sig över.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Att skänka miljoner av dollar till Ryssland är alltså en investering...för vad...detta kan man fråga sig.

Att skänka miljoner av dollar till Ukraina ÄR en investering.

Därför skänker ingen något till Ryssland, för man får inget tillbaka, förutom ett tack.

Du kanske får lite Novitjok i kalsongerna så ryssarna kan skriva om historien så att de vann på egen hand, utan din hjälp?
Citera
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Man förstår varför det heter skyttegravar….

https://twitter.com/seveerity/status/1642909066753081345?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg

Dussintals döda/döende ryssar i lerigt dike i meningslöst krig som startats av komplett idiot.

Eller som här - begravda levande:

https://twitter.com/auto_glam/status/1642896320938622976?s=46&t=R36ZdjA_TI1u9KicpVgWIg

Fördelen är ju att de bygger sina egna gravar, så inget jobb behövs för att begrava de.
Citera
2023-04-03, 23:01
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Du kanske får lite Novitjok i kalsongerna så ryssarna kan skriva om historien så att de vann på egen hand, utan din hjälp?

Ryssarna skriver om historian?
Nej du. Här ska NATO skriva historia. Ryssarna ska be om ursäkt för att dom existerar.

Det är inte meningen att Ryssland ska vinna detta krig. Målet är att Ryssland ska försvagas och förbruka upp, så NATO kan gå in och sopa banan med ryssarna.
Citera
2023-04-03, 23:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ryssarna skriver om historian?
Nej du. Här ska NATO skriva historia. Ryssarna ska be om ursäkt för att dom existerar.

Det är inte meningen att Ryssland ska vinna detta krig. Målet är att Ryssland ska försvagas och förbruka upp, så NATO kan gå in och sopa banan med ryssarna.

Jag förstår att du tänker så, du är finne. Vi har fortfarande kärnvapenhotet hängande över oss som en våt filt, jag hade gärna krossat pissryssarna en gång för alla men det finns ett men. Ryssland kommer att förlora, frågan är hur? Helst ser jag att ukrainarna kör ut dem i Azovska sjön och dränker dem, hoppas det blir så, men önsketänkande kan ju bli både si och så.
Citera
2023-04-03, 23:16
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag förstår att du tänker så, du är finne. Vi har fortfarande kärnvapenhotet hängande över oss som en våt filt, jag hade gärna krossat pissryssarna en gång för alla men det finns ett men. Ryssland kommer att förlora, frågan är hur? Helst ser jag att ukrainarna kör ut dem i Azovska sjön och dränker dem, hoppas det blir så, men önsketänkande kan ju bli både si och så.

Jag tror det blir svårt att få ut alla Ryssar från Ukraina. Jag tror däremot att Ryssarna kommer backa när NATO växlar upp.

Det enda problemet är att Ukraina + NATO och Ryssland krigar på olika villkor.

NATO och Ukraina måste ta hänsyn till sina soldater. Man kan inte behandla dom hur som helst.
NATO-länder måste ta hänsyn till ekonomi och fackliga rättigheter.

Ryssland kan tvinga 5 miljoner människor i kriget. Ryssland kan tvinga folk jobba övertid utan extra betalt. Ryssland skiter i om deras ekonomi går åt skogen. Går inflationen upp, så sätter dom pistolen mot huvudet på den som vill höja priset.

Det är detta som är problemet med Ryssland. Dom kan, för folket lever under hot.
Detta gör inte NATO-länder.
Citera
2023-04-03, 23:20
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Jag tror det blir svårt att få ut alla Ryssar från Ukraina. Jag tror däremot att Ryssarna kommer backa när NATO växlar upp.

Det enda problemet är att Ukraina + NATO och Ryssland krigar på olika villkor.

NATO och Ukraina måste ta hänsyn till sina soldater. Man kan inte behandla dom hur som helst.
NATO-länder måste ta hänsyn till ekonomi och fackliga rättigheter.

Ryssland kan tvinga 5 miljoner människor i kriget. Ryssland kan tvinga folk jobba övertid utan extra betalt. Ryssland skiter i om deras ekonomi går åt skogen. Går inflationen upp, så sätter dom pistolen mot huvudet på den som vill höja priset.

Det är detta som är problemet med Ryssland. Dom kan, för folket lever under hot.
Detta gör inte NATO-länder.

Jag är med på hur du tänker, men att gå full Monty utifrån det? Å andra sidan är jag gammal nu och har levt ett gott liv, kanske lika bra att gå Nuclear och få det överstökat? Tänker mest på mina barn, och andras barn.
Citera
2023-04-03, 23:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

(en till finne här)

Europa är nyckeln som jag ser det. Ett gediget vapenstöd till Ukraina ifrån Europa, inte låta jänkarna dra lasset hela tiden. För det kan (i längden) få jänkarna att tröttna om detta drar ut i flera år. De måste även se på Asien/Taiwan. Vilket Putin hoppas på.., han har tålamodet för det är den enda chansen som han har : trötta ut väst.

En rejäl upprustning i Europa, inget mer att "gömma sig undan". Då går det snabbast, offras minst med människoliv och det kan börja snabbare att skaka om Kremls murar.., så att en kupp kan börja att bryggas till..
Citera
2023-04-03, 23:23
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Jag är med på hur du tänker, men att gå full Monty utifrån det? Å andra sidan är jag gammal nu och har levt ett gott liv, kanske lika bra att gå Nuclear och få det överstökat? Tänker mest på mina barn, och andras barn.

Det kommer inte bli något kärnvapenkrig.
Släpper dom en bomb på Kiev, så släpper Kiev en bomb på Moskva.

Gissa vem som förlorar mest? Kiev har inte så mycket att förlora, men Moskva har det.
Citera
2023-04-03, 23:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(en till finne här)

Europa är nyckeln som jag ser det. Ett gediget vapenstöd till Ukraina ifrån Europa, inte låta jänkarna dra lasset hela tiden. För det kan (i längden) få jänkarna att tröttna om detta drar ut i flera år. De måste även se på Asien/Taiwan. Vilket Putin hoppas på.., han har tålamodet för det är den enda chansen som han har : trötta ut väst.

En rejäl upprustning i Europa, inget mer att "gömma sig undan". Då går det snabbast, offras minst med människoliv och det kan börja snabbare att skaka om Kremls murar.., så att en kupp kan börja att bryggas till..

Ja vi borde rampa upp det rejält, ammunition och vapen kan vi tillverka utav helvete, bara att köra på. Om jag får vänta på en ny bil i ett par tre år, ja då får det vara så. Vi har inte råd att förlora. Jag vill inte bli ryss, jag dör hellre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in