2023-04-03, 21:31
Avslutad
Fruktansvärt mörk läsning, orkade bara läsa trådens första sida. Mänskligheten är ett primitivt släkte, och var fan var socialtjänsten?
Citera
2023-04-03, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Född i och skriven i Landskrona under barn- och ungdomsåren i alla fall.

Kan du bekräfta om pappan talar med en väldigt ljus röst, typ feminin stämma?
Citera
2023-04-03, 21:40
Medlem
Erik Östs avatar
Jag tyckte jag hade en taskig barndom innan jag började läsa på ABoK om våld mot barn och i det här fallet känner jag bara att jag måste varit lyckligt lottad ändå som sluppit sådana här vårdnadshavare(föräldrar). Tack o lov!

Bodde på fosterhem med helt underbara fosterföräldrar som gav mig allt jag behövde. D.v.s kärlek. Det kommer man långt på!

I det här fallet verkar det vara så att minst en förälder är biologisk förälder. Va fan ,jag fattar ingenting!?

Hur kan det gå så snett i ett "välfärdsland" som vi tror finns fortfarande?

Jo på min tid var vi ett "välfärdsland" , därför gick det bra för mig!
Nu är jag 60+!
Senast redigerad av Erik Öst 2023-04-03 kl. 21:45.
Citera
2023-04-03, 21:41
Medlem
MissDecibellas avatar
Har läst hela tråden men detta har jag inte sett nämnas tidigare, nämligen att mamman drogade dom andra barnen.

”..Mamman har erkänt att hon missbrukar både amfetamin och tabletter. Vissa av barnen har regelbundet fått sömntabletter av sina föräldrar – utan läkares ordination, visar handlingar som Sydsvenskan har tagit del av..”

..”Föräldrarna hävdar att de tidigare har efterfrågat men inte fått hjälp av kommunen. För flera år sedan gjorde mamman en uppdatering på Facebook där hon beskrev familjens situation som svår..”

”..Uppgifterna om att föräldrarna varit hjälpsökande tillbakavisas av åklagaren..”

Citat från; (låst artikel)
https://www.hd.se/2023-04-03/uppgifter-mamman-i-eslovsfallet-ar-allvarligt-psykiskt-stord
Citera
2023-04-03, 21:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Instämmer i och för sig men undrar lite hur det är med dottern Vs påstådda sjukdom? Hon ser välmående ut 2019. Var hon verkligen sjuk eller något annat?

Exakt. Jag trodde ju att det handlade om V först, och därför att det var MBP inblandat.
Citera
2023-04-03, 21:44
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Kan du bekräfta om pappan talar med en väldigt ljus röst, typ feminin stämma?

Nej, jag har aldrig träffat honom. Vet bara var han har varit skriven tidigare.
Citera
2023-04-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellofreak
Jag ser i många trådar gällande sjuka/skadade/dödade barn att det snabbt kommer upp kommentarer om Münchhausen.
För det första, så är det extremt ovanligt. Ändå dyker teorin upp i otaliga trådar.
För det andra, så går hela syndromet ut på att få uppmärksamhet från sjukvården. Man ger sitt barn fel mediciner med flit för att framkalla symptom som man sedan kan söka vård för och få uppmärksamhet. Den här flickan (och många andra barn i trådar där Münchhausen kommer upp) har tvärtom INTE fått sjukvård. Artiklarna gör gällande att hon hade gamla frakturer som fått självläka utan att tas om hand av sjukvården. Det pekar åt totalt motsatt håll från Münchhausen. Då borde föräldrarna snarare orsakat frakturerna för att få en anledning att ta henne till läkare.
Så lägg ner de teorierna nu och släng er inte med dem hipp som happ i var och varannan tråd om barn...
Håller delvis med, men om du slänger ett getöga på mammans faceb00k lägger hon ut väldigt mycket om barnet som har andningssvårigheter. Hon har även en insamling där folk skänker pengar till barnet. De kan ju ha misshandlat barnet men även senare försökt göra barnet sjukt.
Citera
2023-04-03, 21:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellofreak
Nej, det gör det verkligen inte. Läs på.
Personer med MbP söker sjukvård för sina barn ständigt och jämt. Denna tjej hade obehandlade frakturer och har således INTE varit en frekvent besökare hos sjukvården. MBP uteslutet

I och för sig kan MBP-föräldrar (Munchausen by Proxy) dra iväg sina ungar till alternativ vård hela tiden, och proppa sina ungar fulla med alternativmedicin ihop med antibiotika de hittar utomlands osv.

De klistrar på ungarna att de lider av mögel, fibromyalgi, allergi, borrelia och you name it.
De går då under radarn hos vanlig läkarvård, eftersom de inte söker sig till vanliga sjukhus.

Men det är lika mycket Munchausen by Proxy för det.
Citera
2023-04-03, 21:52
Avslutad
Jag tror inte att det barn som visas på Facebook med andningsmask, är samma barn som är misshandlat med ättika och skit. Det första har de tagit hand om, det andra verkar ha blivit någon slags slagpåse.
Citera
2023-04-03, 21:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Jag tror inte att det barn som visas på Facebook med andningsmask, är samma barn som är misshandlat med ättika och skit. Det första har de tagit hand om, det andra verkar ha blivit någon slags slagpåse.

Nej, det är mycket riktigt två olika barn. Den med andningsmask är inte den som misstänks ha förgiftats med ättika.
Citera
2023-04-03, 21:57
Avslutad
Är det barnet på mammans Facebook som är klädd som pojke? I bilden där alla barn är samlade?
Jag tycker det äldsta barner tittar på barnet med en nedsättande blick.
Citera
2023-04-03, 21:58
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Det barnet med andningsmask är V. så det är inte det barnet nej.

Det är Z det handlar om. Född 2016.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in