2023-04-03, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Såg att mamman skrivit på fb för några år sen att barnens pappa varit passiv och oengagerad i barnen. Men att det blev bättre på senare tid.

När i tiden skrev hon detta?
Citera
2023-04-03, 20:34
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KumJing23
Av mamman 🥵
Det finns tre böcker och kolla när du är på second hand, brukar ofta finnas som pocket. Rekommenderar verkligen alla tre.

Jag hittade den omedelbart i mitt ljudbibliotek. Så det blir nästa ljudbok, då jag precis är klar med "Jag kan ha fel"-Björn Natthiko.

Men jag tycker det ser ut som att den största flickan står och blänger ner på den pojken som jag förstår är Z där de står uppklädda 2021, på facebook.
Så jag tänker att Z även är utstött av syskonskaran?

De andra barnen vill ju tillbaka till sina föräldrar sa någon i ett inlägg precis.
Senast redigerad av dialektiker 2023-04-03 kl. 20:42.
Citera
2023-04-03, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
När i tiden skrev hon detta?
Hon har kommenterat i en facebooktråd om pappor.
Testa att söka på hennes namn och facebook, så borde det komma upp.
Citera
2023-04-03, 20:43
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Det fanns uppgift om att hon skulle ha ett fem månaders baby men det är fel??? Har dom 5 eller 6 barn?? Är det verkligen INGEN här som känner till familjen???

Du skriver överst vad vi VET men sen skriver du osäkert om ett till barn 2019???

Nej osäkert när det barnet var fött. 2019 eller 2020
Citera
2023-04-03, 20:44
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Dom greps i mellandagarna

Nej i handlingarna från tingsrätten står det anhållna i sin frånvaro 31/1 och gripna 1/2
Citera
2023-04-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Känner någon pappan i familjen?

Pratar han med ljus röst? Typ en ljus feminin röst. Jag tror mig isåfall ha stött honom.

Är pappan uppväxt i Malmö?
Citera
2023-04-03, 20:47
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
På det fotot de står uppställda och finklädda på det som verkar vara JI:s mammas begravning (det verkar som mamman fått cancer och dött), är det Z som är uppklädd som en pojke på det fotot?

Jag tolkar som att Z är det barnet som står mellan två flickor längst fram ja, hon ser liten ut i kroppen jämfört med sina syskon.
Citera
2023-04-03, 20:49
Medlem
Svårt att koppla ihop vilka barn i syskonskaran som är vilka på bilderna.
Är BO nummer 4 av 6 i syskonskaran?
Om man tittar på fotot från begravningen 2021, så är barn nr 1 en flicka (med annan pappa), och barn nr 2 en pojke. Inga konstigheter där.
Barn nr 3 är en flicka, och barn nr 4 ser ut som en flicka klädd och klippt som en pojke?
Barn nr 5 är flicka (sjuk) och barn nr 6 pojke.
Om man tittar på lite äldre bilder, är det barnet som är aningen ljusare än de andra flickorna som är BO?
Citera
2023-04-03, 20:49
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Jag tolkar som att Z är det barnet som står mellan två flickor längst fram ja, hon ser liten ut i kroppen jämfört med sina syskon.

Och är det N*cole till vänster och V*nessa till höger då?
Den stora heter S*mone va?
Citera
2023-04-03, 20:51
Medlem
Jag ser i många trådar gällande sjuka/skadade/dödade barn att det snabbt kommer upp kommentarer om Münchhausen.
För det första, så är det extremt ovanligt. Ändå dyker teorin upp i otaliga trådar.
För det andra, så går hela syndromet ut på att få uppmärksamhet från sjukvården. Man ger sitt barn fel mediciner med flit för att framkalla symptom som man sedan kan söka vård för och få uppmärksamhet. Den här flickan (och många andra barn i trådar där Münchhausen kommer upp) har tvärtom INTE fått sjukvård. Artiklarna gör gällande att hon hade gamla frakturer som fått självläka utan att tas om hand av sjukvården. Det pekar åt totalt motsatt håll från Münchhausen. Då borde föräldrarna snarare orsakat frakturerna för att få en anledning att ta henne till läkare.
Så lägg ner de teorierna nu och släng er inte med dem hipp som happ i var och varannan tråd om barn...
Citera
2023-04-03, 20:52
Medlem
WallabeJoys avatar
Gör en liten sammanfattning av vad som kommit fram.

Mamma Jsmine I
Pappa Dniel I

Barn
Dotter S (har en annan pappa) f.2010
Son M f. 2013
Dotter N f. 2015
Dotter Z född 2016 ( MÄ i fallet) kläs som flicka fram till 2019 och sedan som pojke.
Dotter V f. 2017 (har sjukdom)
Son namn okänt f.2019 men osäkert.

Föräldrarna är misstänkta för olaga frihetsberövande och misshandel mellan 2020 och 2022 och synnerligen grov misshandel den 23-24 dec 2022.
Sitter anhållna sedan 1/2 2023 anhållna i sin utevaro 31/1

https://www.swefup.se/infusions/downloads/downloads.php?cat_id=24&download_id=198&fbclid=IwA R0WCalAVbr7CP_aif6tFjh9NmOCMRnmItzvZV6u7kVL7EgPbDz dQMhPiaM

Föräldrarna nekar brott.
Ang att barnet skulle omhändertas motsade sig de inte det med hänvisning att barnet var hjärnskadat. De vill inte ha barnet boende i sin familj mer.
Samtliga barn är omhändertagna.
Enligt media har flickan aldrig frågat efter sina föräldrar eller uttryckt hon vill hem.
Enligt inlägg i tråden, (ej funnit källan)vill de övriga barnen hem.

Skador

När flickan kom till sjukhus hade hon blåmärken, sårskador, var undernärd och ”luktade skarpt
Gamla frakturer som självläkt utan läkarvård.
Skador på underliv.
Dog nästan av hjärt och leversvikt samt att barnet fått i sig ättika som frätte sönder magsäcken. Till följd av detta har barnet ingen magsäck och kommer aldrig mer äta fast föda.

Flickan har skolplikt sedan hon skulle börja förskoleklass hösten 2022 men har hög frånvaro så skolan hade gjort en handlingsplan.
Pappan till äldsta barnet ska ha gjort en orosanmälan för 4 år sedan.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VPayj6/eslovsflickan-torterad-med-attika-foraldrarna-haktade

https://www.expressen.se/nyheter/syskonets-pappa-slog--larm-orolig-for-barnen/

Fyll på vad ska mer med.
Senast redigerad av WallabeJoy 2023-04-03 kl. 21:03.
Citera
2023-04-03, 20:54
Medlem
WallabeJoys avatar
Med tanke på flickans ålder och den sekretess som verkar råda så får vi se vilka handlingar som går att få fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in