Citat:
Ursprungligen postat av
AlpraOxy1337
En kollega sket i att sätta upp skyltarna på vägarbetet han var ansvarig för. Trafikverket på kontroll. Företaget fick vite på 1 000 000.
På något konstigt sätt blev han driftchef istället efter det.
Så du ska nog se att det löser sig på ditt jobb också. Vem vet du kanske blir kökschef efter det här?
Många mellanchefer eller ”arbetsledare” var odugliga i verksamheten. Ibland vet man inte var man ska placera dem. Däremot ofta lite charmiga och trevliga, och vissa med riktigt brun tunga också. Jag har sett för många, och hört om för många för att det inte ska ligga något i det. Vissa har jag misstänkt för teater också, då jag vet att de ville dit.
OnT: Förstår att det inte är skitroligt, men tycker du ger dig själv för mycket stryk. Sådana hiskeliga pengar är det inte, speciellt om det bara är knivarna. Mänskliga faktorn och sådant som händer. Sen lär man sig oftast något av det också. Försäkringarna brukar vara värdelösa, med avskrivningar och självrisker tyvärr. Men har du en riktig Hitler till arb.givare eller är du alltid så hård mot dig själv? Försök att dämpa självkritiken lite. Klart man ska bry sig, men inte gräva ner sig. Det tjänar ingenting till.