2023-04-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
”I stor skala” var uttrycket. Det gjorde inte Ryssland. Tumregeln är att man behöver ha en numerär överlägsenhet om 3x när man invaderar ett land. I det här fallet så var det Ukraina som hade den numerära överlägsenheten.

Ja kamrat! Din herre och härskare putain invaderar bara något litet begränsat om söndagarna! Och mördar varsamt!

Krig är fred! Frihet är slaveri! Okunnighet är styrka!

Vad gäller din beundran av ritter undrar jag om grunden till densamma är att ni är själsfränder vad gäller pedofili?
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott_Ritter#Arrests_and_conviction_for_sex_offens es
2023-04-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Syftar du på att hjälpa Krim och dess befolkning så har det nog inte status "land", men men...

Vem har "hjälpt" krim och på vilket sätt?

Den ursprungliga frågan, m.a.a. ditt påstående om "alla svinerier från väst", var dock vilka "svinerier från väst" som avses?
Senast redigerad av Bobbyboi 2023-04-03 kl. 18:41.
2023-04-03, 18:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Douglas McGregor har skrivit 5 böcker och är f.d rådgivare. Scott Ritter har om möjligt än mer gedigna meriter.

Antal böcker säger dock ingenting om en persons trovärdighet. Fakta är att Macgregor (som han stavar sitt namn) inte haft speciellt - om några - rätt hittills ang Rysslands invasion av Ukraina
2023-04-03, 18:47
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag har följt båda under lång tid och deras analyser har för det mesta varit klockrena. Exempelvis Douglas McGregors redogörelser för striderna i Bakhmut.
Det spelar liksom ingen roll vad du tycker eller vad Scott och McGregor tycker, Bakhmut är fortfarande ukrainskt trots tio månaders intensiva anfall av ryssarna. Det är fakta. Däremot så har Ryssland lyckats ta 70 kvadratkilometer skog och åkermark och en mindre del av Bakhmuts förorter på sedan årsskiftet, vilket kostat dem sisådär 50 000 döda och dubbelt så många skadade, dryga 2 000 döda och skadade per kvadratkilometer de tagit... Om de ska lyckas ta hela de regioner som de påstår är ryska så kommer de behöva offra 75 000 000 soldater om de fortsätter vara lika framgångsrika (fler än alla män i Ryssland) och det kommer ta 1093 år. Lycka till. ;-)

Dessutom är de ryska förlusterna i förhållande till ukrainska hela tiden i stigande... Inse att det går riktigt uselt för Ryssland.
2023-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Jag har följt båda under lång tid och deras analyser har för det mesta varit klockrena. Exempelvis Douglas McGregors redogörelser för striderna i Bakhmut.

MacGregor är ju en pajas som inte haft rätt i något han förutspått.

Jag har mer respekt för kristna som hävdar att Bibeln står för fakta än vad jag har för folk som anser MacGregor står för fakta.

Jag är inte helt säker på att det faktiskt inte är så att MacGregor är betald Ukraina agent och gör detta för att idiotförklara alla som sympatiserar med ryssland.
2023-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Vem har "hjälpt" krim och på vilket sätt?

Den ursprungliga frågan, m.a.a. ditt påstående om "alla svinerier från väst", var dock vilka "svinerier från väst" som avses?

Ja, inte vet jag vad du försöker säga eller fråga. Allmän förvirring är väl det normala för troll som dig.
2023-04-03, 20:15
Medlem
RobbanUCs avatar
Nu kommer uppgifter om att Baxmut har fallit.
Citat:
Wagner chief declares ‘Bakhmut captured’
The head of Wagner private military company, Evgeny Prigozhin, has announced a milestone achievement in the battle for Artyomovsk/Bakhmut
Läs på: rt.com
Om ni inte kan komma in på RT så kan ni tacka er liberala demokratiska regering som säger sig stå för åsiktsfrihet och yttrandefrihet, och som hindrar er från att läsa det ni vill.
Senast redigerad av RobbanUC 2023-04-03 kl. 20:30.
2023-04-03, 21:01
Medlem
Sqeptisks avatar
Stadskärnan innefattande stadshuset i "Bakhmut" är numera under ryssens kontroll.

Verkar som vi får ställa in oss på att använda namnet Artyomovsk istället
2023-04-03, 21:10
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Du menar när USA misslyckats med att få kontroll över något primitivt sandnegerland trots ett massivt resursövertag? Som i Afghanistan 2009-10 när USA hade 100k soldater där plus tusentals från allierade länder men ändå inte kontrollerade landet utan utkämpade hårda strider.

Jajamen. Eller något annat land som börjar på I och slutar på RAK där USA inte heller hade några som helst problem med att inta huvudstaden trots massivt militärt underläge. Men Ryssland jobbar förstås annorlunda. Jag gissar att de inte vill vinna (jag är helt ärlig här, jag har under ett tag nu funderat i banor att Putin faktiskt vill förlora det här kriget för att använda det som ursäkt för att neutralisera sina interna fiender, det skulle göra många saker mer begripliga).

Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk

Det är bara en tidsfråga innan även Donetsk får tillbaka sitt riktiga namn som krypto-nazisterna i Ukrainska SSR skymfligen övergav: Stalino.
2023-04-03, 21:19
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jajamen. Eller något annat land som börjar på I och slutar på RAK där USA inte heller hade några som helst problem med att inta huvudstaden trots massivt militärt underläge. Men Ryssland jobbar förstås annorlunda. Jag gissar att de inte vill vinna (jag är helt ärlig här, jag har under ett tag nu funderat i banor att Putin faktiskt vill förlora det här kriget för att använda det som ursäkt för att neutralisera sina interna fiender, det skulle göra många saker mer begripliga).

Det är bara en tidsfråga innan även Donetsk får tillbaka sitt riktiga namn som krypto-nazisterna i Ukrainska SSR skymfligen övergav: Stalino.

Eller så beror det på att Ukraina inte är ett sandnegerland och har en av världens starkaste arméer uppbackade av massiva mängder NATO-vapen. Förutom då att Ryssland inte bombade sönder allt som fanns i Ukraina i motsats till vad USA gjorde i Irak. Eller förstås att Ryssland aldrig planerade eller genomförde en invasion.
2023-04-03, 21:21
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Henke]
MacGregor är ju en pajas som inte haft rätt i något han förutspått.

Jag har mer respekt för kristna som hävdar att Bibeln står för fakta än vad jag har för folk som anser MacGregor står för fakta.

Jag är inte helt säker på att det faktiskt inte är så att MacGregor är betald Ukraina agent och gör detta för att idiotförklara alla som sympatiserar med ryssland.

McGregor har haft oerhört mycket mer rätt än vad någon s.k expert i väst haft.
2023-04-03, 21:23
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Stadskärnan innefattande stadshuset i "Bakhmut" är numera under ryssens kontroll.

Jag såg det. Artyomovsk bör vi kalla Bakhmut för nu. Såvitt jag förstått så finns dock en del ukrainska trupper kvar i de västra förorterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in