Citat:
Ursprungligen postat av
DirtyDiggerNick
Jag gör bedömningen att det här är ett löst rykte utan substans.
I förrgår började Wagners mer seriösa push för att till slut ta Bakhmut.
Oavsett sida man är på så är det rimligt att anta att det har förutsättningar för att lyckas.
Självklart skulle Prigozin aldrig vara någon annan stans är just i Bakhmut om de skulle lyckas ta staden, vilket bevisligen var fallet då han satte en flagga på någon ruin igår kväll. Han skulle aldrig missa ett sånt mediatillfälle.
Putin's chef kallas han. Läste på lite om denne Yevgeny Prigozhin grundaren av Wagner. Vilken otrolig livsresa, från tidigt faderlös, ungdomskriminell, 9 år i fängelse och så ända till absoluta toppen.
Att han kallas för Putins Chef har å göra med att han från att ha sålt korv på loppis numera levererar mat till Kreml. Fast efter att jag som sagt har läst på
Wikipedia om honom så undrar jag faktiskt om det inte ironiskt nog ligger så mycket mer i uttrycket "Putins chef" än mat. Ja kan det vara så att denne Prigozhin har sånt inflytande över Putin att han rent av är Rysslands verklige ledare och inte Putin? Är Putin i själva verket bara en marionett för ett gansternätverk som tog över när Sovjet kollapsade? Skulle inte förvåna mig ett dugg.