2023-04-03, 11:03
Medlem
https://www.skd.se/2023-04-02/eslovsforaldrar-haktade--misstanks-ha-plagat-sin-dotter-i-aratal

"Föräldrarna nekar till alla anklagelser. Flickans tillstånd ska nu vara stabilt, men hon har ska ha fått så svåra skador att hon kommer få men för livet. Hon bor för tillfället på sjukhuset i Lund."

Betyder detta att flickan fortfarande vårdas för skadorna?
Citera
2023-04-03, 11:03
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
https://www.facebook.com/jasmine.inkvist
https://www.facebook.com/daniel.inkvist

Är det äldsta dottern som förgiftats?
Hon ser mycket mörk ut jämfört med dom andra barnen.
Är det arabiskan eller svensken som fått henne med en afrikan?
Är det därför hon drabbas? Hon ses som oäkting av den ena föräldern?
Om man skrollar ner lite på mammans facebook så är det ett inlägg från 2019 med ett sjukt barn. Har dom gjort henne sjuk så länge?
Eller är det ett annat barn?
Citera
2023-04-03, 11:04
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruEckel
Inte på något sätt! Årtal av misshandel!
Känner du familjen?
Citera
2023-04-03, 11:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det verkar så, född ca 2017. Tydligen fått ett till barn efter henne.
Inte orkat mer? Münchhausen by proxy?
Men då stämmer inte att hon är 7 år.
Citera
2023-04-03, 11:13
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
https://www.skd.se/2023-04-02/eslovsforaldrar-haktade--misstanks-ha-plagat-sin-dotter-i-aratal

"Föräldrarna nekar till alla anklagelser. Flickans tillstånd ska nu vara stabilt, men hon har ska ha fått så svåra skador att hon kommer få men för livet. Hon bor för tillfället på sjukhuset i Lund."

Betyder detta att flickan fortfarande vårdas för skadorna?
Ja. Hon behöver sond-matas flera gången om dagen.
Usch tänker på hennes framtid. Hon måste ju lämna sjukhuset NÅN gång.
Är väldigt sällan någon fosterfamilj som är beredd att offra typ 100% av sitt liv för att ta hand om en multi-sjuk unge.
Hoppas det blir som i en amerikansk familj, att en sköterska får mamma-känslor , adopterar och blir barnet nya ”Mommy”.
Citera
2023-04-03, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Efter att ha tittat på morsans facebook känner jag att jo det är nog inte omöjligt. Hon gör jävligt mycket för sympati och uppmärksamhet. Inklusive delar bilder på när hennes mammas lik förs bort efter att hon dött i cancer. Det är inte normalt.

Nu är ju liket övertäckt.
Citera
2023-04-03, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Ja. Hon behöver sond-matas flera gången om dagen.
Usch tänker på hennes framtid. Hon måste ju lämna sjukhuset NÅN gång.
Är väldigt sällan någon fosterfamilj som är beredd att offra typ 100% av sitt liv för att ta hand om en multi-sjuk unge.
Hoppas det blir som i en amerikansk familj, att en sköterska får mamma-känslor , adopterar och blir barnet nya ”Mommy”.

Såklart, tänkte inte så långt. Ja, detta är fruktansvärt och jag har aldrig velat grovt misshandla två individer som nu. Jävla WT-pack!
Citera
2023-04-03, 11:18
Medlem
Skyliner.s avatar
Jag tror också att det är Münchhausen of proxy.
Mamman vill antagligen inte jobba, och har därav avlat fram en jäkla massa barn för att kunna vara hemma så länge som möjligt.
Finns egentligen bara ett sätt att kunna fortsätta gå hemma och det är att antingen bli sjukskriven- eller att se till att man har ett väldigt sjukt barn som behöver vård dygnets alla timmar.

Däremot så tror jag inte att pappan är skyldig.
Antagligen så är han väl snarare skyldig till att han lekt struts med huvudet i sanden och inte agerat för att stoppa detta, antingen med flit- eller av ren blåögdhet där han blivit manipulerad av mamman/alltså hans fru.

Jag tänker lite på den där tjejen i Piteå som behövde pengar och förgiftade sin kille gång på gång på gång, det var INGEN i deras närhet som fattade att det var hon som var grunden till hans fysiska problem. Inte ens hans själv fattade det.
Citera
2023-04-03, 11:22
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Botkyrka-babe
Jag saknar ord.
Jag hoppas att flickan blir återställd och att svinen åker dit rejält!
Återställd kommer hon aldrig att bli.
Citera
2023-04-03, 11:25
Medlem
Harmandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
Nu är ju liket övertäckt.
Jo men ändå! Jag har förlorat två föräldrar och hade aldrig kommit på tanken att dela med mig av den delen av vårt privatliv och hade jag gjort det hade mina syskon undrat vad det var för fel på mig.
Citera
2023-04-03, 11:29
Medlem
Kända fall:
https://people.com/crime/munchausen-moms-gallery-harmed-children-sympathy/
Citera
2023-04-03, 11:31
Medlem
Ratads avatar
Att bägge föräldrarna (eller rättare sagt de vuxna i familjen) är häktade är inte konstigt. Antingen vet utredarna mycket mer än vi och det finns bevis och indicier för att både medverkat. Alternativt så kommer utredarna ta reda på om någon har varit drivande eller om en är oskyldig. Men för stunden blir det till att sitta i apburen för båda.

Jag kom att tänka på det hemska fallet i Karlskrona där en liten tjej som bodde hos sin faster eller farbror med respektive fick svälta ihjäl. När de väl hamnade i rätten började paret offerkofta så det blev pinsamt.

Jag får en dålig känsla av den här familjen. Mamman har antagligen en hel whiteboardtavla av problem och verkar vara infantil.

Snubben ser ut som han skulle sälja fisringen på Sylvester för lite horse eller oxy.

Hur många av barnen har han varit med att göra? Känns jävligt shady att bli "era nya pappa" i en stor Gott & Blandat-familj. Speciellt när mammi verkar svagbegåvad.

Hoppas alla barnen får det bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in