2023-04-03, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blackdollkiller
Får inte ihop alla gäddorna, vem är var och vem är död? Han gubben från Malmö, han med motorcykeln - Mats Pripps eller vad han hette, är det han som sitter på psyk? Pga vad i så fall? Självmordsförsök eller?
Nån av dem sista som tagit livet av sig? Vem i så fall?

Polisen kanske har skyddade personuppgifter, därför vi inte får ut ID på den grisen?
Har du testat att söka på han på Krimfup?
Citera
2023-04-03, 03:03
Medlem
ragingcows avatar
Tänker på Ethan Hawkes karaktär i Black phone när jag ser Tweedy.
Citera
2023-04-03, 04:59
Medlem
Ser uppgifter om att den senaste lärargäddan även är/varit inom scouterna. Finns en del kommentarer på olika forum om att gäddan uppträtt märkligt.

Det här fallet kan växa.

Tror ni familjen visste att han drogs till unga pojkar? Om inte. Vilken schock och skam.

Lärargäddans cv-signalement på kuken från chatten:

"13 centimeter, grov och mycket förhud".

Något att skvallra om till fikat för kollegorna på skolan i dag
Citera
2023-04-03, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Ser uppgifter om att den senaste lärargäddan även är/varit inom scouterna. Finns en del kommentarer på olika forum om att gäddan uppträtt märkligt.

Det här fallet kan växa.

Tror ni familjen visste att han drogs till unga pojkar? Om inte. Vilken schock och skam.

Lärargäddans cv-signalement på kuken från chatten:

"13 centimeter, grov och mycket förhud".

Något att skvallra om till fikat för kollegorna på skolan i dag
Ehh - vad ska man med 13 centimeter och med mycket av slapp förhud på toppen till...? Pinsam fakta att ha ute i det offentliga. Grovleken gör det inte bättre, haha!
Scoutledarfrasse - gör det rätta, ta cloetta...
Citera
2023-04-03, 07:10
Medlem
timpanis avatar
Även lärarens dotter har nu varit inne på sin Facebook och raderat alla kopplingar till sin far, och även alla uppgifter under "Om"-fliken, till exempel info om hemort och arbetsplatser.

Edit: Detta gäller den utflugna dottern. Han har även en dotter som fortfarande bor hemma. Jag har inte hittat hennes Facebook.
Senast redigerad av timpani 2023-04-03 kl. 07:25.
Citera
2023-04-03, 07:28
Medlem
timpanis avatar
Han var väldigt uppskattad som lärare, enligt flera gamla elever som uttalat sig i kommentarsfältet på Dumpens webbplats. Där finns även folk som haft honom som scoutledare.
Citera
2023-04-03, 07:31
Avslutad
Konstigt att gäddors damage control alltid sker efter publicering, ofta är det dagar mellan konfrontation och publicering.

Kanske lever dom på hoppet..
Jag undrar på vilket sätt dom märker att dom uppmärksammas på nätet, mrkoll, facebook, insta osv, speciellt de anhöriga? Får dom meddelanden och vänförfrågningar, eller tips och råd av dumpen?
Citera
2023-04-03, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Han var väldigt uppskattad som lärare, enligt flera gamla elever som uttalat sig i kommentarsfältet på Dumpens webbplats. Där finns även folk som haft honom som scoutledare.

Jag hittade en kommentar om att han var inne och ändrade gamla betyg i efterhand till en elev vilken han kallade sin favoritelev. Hittade även en kommentar om att han legat i någon sovlats och busat med en massa unga pojkar. Scoutläger?

Kanske oskyldigt, men till nyfångad gädda blir det obehagligare tankar.
Citera
2023-04-03, 08:40
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Konstigt att gäddors damage control alltid sker efter publicering, ofta är det dagar mellan konfrontation och publicering.

Ofta veckor! Just nu har Dumpen ett tiotal konfrontationer som ligger på kö, berättade dom i senaste podden.

Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Kanske lever dom på hoppet..

Så är det, enligt Sara i podden.

Om Dumpen lyckats säkra identiteten innan konfrontationen – vilket dom verkar blivit noggrannare med och duktigare på – så ringer dom först upp sambo och arbetsgivare, har Dumpen sagt.

Det sista läraren säger i klippet – efter att Sara informerat honom om att han kommer läggas upp på Dumpen.se – är:

"Nä, det hoppas–".

Troligtvis var han på väg att säga: "Nä, det hoppas jag att ni inte gör".

Gäddorna är ju alltid i chock. Hjärnan funkar inte. Dom pendlar mellan "fight or flight". Oftast flyr dom. Men vissa tror ju att dom kan snacka sig ur en publicering.
Citera
2023-04-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemligt-namn
Ehh - vad ska man med 13 centimeter och med mycket av slapp förhud på toppen till...? Pinsam fakta att ha ute i det offentliga. Grovleken gör det inte bättre, haha!
Scoutledarfrasse - gör det rätta, ta cloetta...

Lärargäddan kan inte haft det lätt att träffa någon homo i sin egen ålder. Tjock med dubbelhaka och liten k*k är inget ideal i regnbågsvärlden, undrar om det är därför han ger sig på barn som kan vara lättare att manipulera?
Citera
2023-04-03, 09:11
Medlem
DrSpankels avatar
Det går nästan lite för fort nu, man hinner ju glömma bort tidigare gäddor när det dyker upp nya så frekvent.
De ska inte få något andrum, mer uppföljning från Dumpen vore önskvärt.
Citera
2023-04-03, 09:19
Medlem
Blackdollkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Har du testat att söka på han på Krimfup?

🙄.. Nä, men jag skall genast sätta igång och börja leta upp id på alla dem sista gäddorna och börja en egen utredning för att få reda på det. Hopps jag kan få dispens i och med sjukhussekretessen för att få reda på vem som är på psyk. Kan ju rota lite i fonus arkiv med..
Vad är det för jävla svar?? Hur svårt kan det vara att bara svara mig? Vet man inte, scrolla vidare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in