2023-04-02, 20:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Alltså, föräldrarna är inspärrade. Bägge sitter häktade med restriktioner.
Om man orkar läsa trådstarten framgår det tydligt.
Frågan är vilka inavlade sadister som kunnat plåga den här flickan i åratal i lilla Eslöv, en kommun där största partierna är S och SD.
Varför har grannarna inte sett något?
Vad har det för betydelse vilka partier som är störst?
Citera
2023-04-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Tack för ditt inlägg!
Min pappa gick bort och hann aldrig operera bort sin magsäck och jag har haft ångest över det!
Jag ska komma ihåg ditt inlägg!

jukt att man kan hålla borta en flicka från skolan utan insatser

Tog bort en bit av matstrupen och 2/3 av magsäcken.
Nedre delen av magsäcken klarade inte av maten ens i småportioner.
Dumping effekt, så obehaglig.
Vi pratar 1 msk mosat ägg eller 1 msk mosad fisk, typ barnmatsburk men bara 1 msk i taget och vänta en timme innan nästa matsked.
Näringsdrycker samma sak där, 1 klunk i taget och dom smakade illa. (smakade illa pga alla mediciner?)
Hatade se matprogram på TV.
Han gjorde jämförelsen att först saknade han att inte kunna köra bil pga all smärtlindrande medicin, sen saknade han att inte kunna ha sex - kunde inte få upp den, sen sa han at inte njuta mat och äta var det värsta.
Jag mailade med säkert 30-40 talet anhöriga och patienter över hela världen och ingen klarade att överleva mera än något år efter operationen.
Som vårdare/anhörig var det fruktansvärt att se och inget kunna göra.
Han sa hela tiden att han så ångrade operationen, hade hellre gjort strålning och cellgifter enbart men inte inte inte magoperationen.
Citera
2023-04-02, 21:03
Medlem
Få saker får mig vilja mörda en annan människa. Detta är tveklöst ett sådant fall. Äckligt jävla smuts till föräldrar. Hoppas båda hittas hängda i sina celler och att det stackars barnet placeras i ett hem med mycket kärlek.
Citera
2023-04-02, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Flickan verkar ju även ha misshandlats fysiskt.
https://www.sydsvenskan.se/2023-04-02/flicka-holl-pa-att-do-av-attika--foraldrar-misstanks-ha-plagat-henne-i-flera-ar

Eventuellt även våldtäkt enligt artiklen
Citera
2023-04-02, 21:14
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmanda
Det var min första fråga men det verkar inte vara helt enkelt att svara på. De mesta erfarenheterna av det gäller, av naturliga skäl, personer med cancer då det är den vanligaste orsaken att man behöver ta bort magsäcken och där kanske man undviker transplantation eftersom överlevdanen ändå inte är så lång om cancern gått så långt så man blivit tvungen att ta bort hela magsäcken.

Det utförs inga organtransplantationer på cancerpatienter i Sverige.
Citera
2023-04-02, 21:18
Avslutad
Min första tanke är - vilka svin till föräldrar !
Andra tanken är - finns det mer barn i familjen ? tanken är då pappa har barn sedan tidigare eller ev. mamman.
Citera
2023-04-02, 21:21
Medlem
Så vilka är föräldrarna och när hände det? Vill läsa fup.
Citera
2023-04-02, 21:27
Medlem
Enligt föräldrarna har flera av familjens barn olika typer av diagnoser och funktionsnedsättningar.*

Kusingifte? Somalier?
Citera
2023-04-02, 21:29
Medlem
LaListas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Min första tanke är - vilka svin till föräldrar !
Andra tanken är - finns det mer barn i familjen ? tanken är då pappa har barn sedan tidigare eller ev. mamman.

Undrar också över de andra barnen då det stod att flickan hållits åtskilld från syskonen.

Fy fan vilka jävla kräk! Detta får mig att må illa.

Ingen som vet vem det är? Som sagt Eslöv är inte stort, någon måste veta. Hoppas samtliga barn blir placerade i bra familjer och slipper möta sina föräldrar igen.
Citera
2023-04-02, 21:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Man får hoppas på fängelse i 10 år för vardera. Gärna 20.
Citera
2023-04-02, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Borde det inte finnas i alla fall en häktningsframställan om föräldrarna är häktade?
Citera
2023-04-02, 21:34
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
https://www.hd.se/2023-04-02/flicka-holl-pa-att-do-av-attika--foraldrar-misstanks-ha-plagat-henne-i-flera-ar

bakom betalvägg.

Men enligt artikeln har flickan plågats. har flera frakturer som inte fått läkas via vården, hållits isolerad från resten av familjen. riskerar att få sin magsäck bortopererad pga. skador från bla ättika.
Flickan har flera syskon som verkar må bra, men BO har enligt familjen en "hjärnskada" som gjort att hon utsatts. Enligt Myndigheterna finns inga sådana tycken då hon verkar skärpt och må bra rent psykiskt.
Även skador i underlivet verkar förekomma - alltså möjligen utsatt för övergrepp.

Vad fan har vi med att göra här? vilken sjuk familj väljer bort ett av sina barn och mer eller mindre torterar en flicka från hon var liten fram tills hon nu är vad som framgått är 6-7 år gammal?

M.E.N.A. gissar jag på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in