2023-03-31, 13:49
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Varför tar inte du åt dig av att jag inte ens gillar Trump och tycker bara att du och Trump förtjänar varandra i slutändan. Jag hoppas bara det här leder till ett totalt jävla sammanbrott och utdraget, vämjeligt tummult för "unionen". Och då är jag saklig eftersom det är vad jag hoppas detta åtal kan åstadkomma. Jag hoppas woke och Trump-sekten nöter sönder och gör slut på varandra fullständigt och att ingen får vinna. Because fuck you thats why. Fuck you and fuck Trump. Ni förtjänar varandra. Kan du ta till dig det någon jävla gång?
Så sakligheten var inget annat än, vilka åtalspunkter kan de tänkas ha här, och vilken bevisning borde de ha till var och en för fällande dom?
Citera
2023-03-31, 13:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Så sakligheten var inget annat än, vilka åtalspunkter kan de tänkas ha här, och vilken bevisning borde de ha till var och en för fällande dom?

Jag skiter ärligt talat i det. Jag bryr mig bara om att USA går sönder helt och hållet som en påföljd utav detta och att wokeisterna och trumpisterna drar ner varandra i ett så långt och eländigt köttande på varandra som möjligt. För det är bara bra för resten av oss ju mer och längre amerikaner tjafsar med varandra. Och må ingen av idioterna vinna. Må de alla utplåna varandra.
Citera
2023-03-31, 13:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ännu värre blir det om han häktas utan möjlighet till borgen. Då får han bära orange fångdräkt och ha handbojor på sig. Då har demokraterna verkligen lyckats att förnedra och förödmjuka hela den amerikanska nationen å det grövsta. Förmodligen kommer ett nytt inbördeskrig att bryta ut om detta skulle ske.

Det skulle vara rätt åt Trump, hoppas det blir samma färg på fångdräkten som hans hår.
Citera
2023-03-31, 13:54
Medlem
stilichos avatar
Det är ganska svårt för en utomstående att bedöma USAs genompolitiserade rättsväsende. Åtalet mot Trump är ju lövtunt och han kommer med 99% sannolikhet bli frikänd vilket säkerligen är politiskt fördelaktigt (för att inte tala om personligt fördelaktigt, han verkar svårt beroende av att ständigt synas i media).

Rent logiskt borde därför hela åtalshärvan kunna ses som ett försök att stärka Trump. Åklagaren i fråga är ju demokrat, så då kan man fråga sig om det finns baktankar om man kan splittra/försvaga republikanerna genom att stödja Trump. Det låter långsökt men kan antagligen inte uteslutas. En annan variant är att åklagaren inte bryr sig ett vitten om republikanerna utan bara vill stärka sina kort hos den Trump-hatande demokratiska basen. Sådan kortsiktig politik är inget ovanligt i USAs hårt polariserade politiska landskap. En demokrat i New York behöver inte bry sig nämnvärt om republikaner utan kan koncentrera sig på att vinna över de extrema demokraterna, vilket antagligen är vad detta handlar om.
Citera
2023-03-31, 13:56
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag skiter ärligt talat i det. Jag bryr mig bara om att USA går sönder helt och hållet som en påföljd utav detta och att wokeisterna och trumpisterna drar ner varandra i ett så långt och eländigt köttande på varandra som möjligt. För det är bara bra för resten av oss ju mer och längre amerikaner tjafsar med varandra. Och må ingen av idioterna vinna. Må de alla utplåna varandra.
SÅ du är i ett ämne där du är helt ointresserad av saklighet kring brottet/brotten?
Och detta med total irrelevans om ämnet, ja, det låter som vi får plocka upp detta en nivå och låta andra avgöra.

Men frågan kvarstår dock, vilka åtalspunkter, och vilka bevis kan det tänkas finnas.
En sak är dock redan avgjort, det var ett brott, då en dom redan har fallit.
Citera
2023-03-31, 13:57
Medlem
madnesstookthems avatar
Citat:
Det är ju klart att han framstår som smutsigast eftersom det är meningen att det är det han ska framstå som. Han är ju ett alibi åt resten av dem. Fattar du inte det vid det här laget så är det inte mycket du någonsin kommer kunna begripa.

Det är rätt åt honom. Det är inte synd om idioten. Ska jag ens behöva säga det?

Ingen behöver framställa honom, han löser det galant själv. Bara att läsa på om karlns liv innan han blev president.
Citera
2023-03-31, 13:58
Avslutad
Citat:
SÅ du är i ett ämne där du är helt ointresserad av saklighet kring brottet/brotten?

Svar ja. Ett rungande JA. Problem med det?

Citat:
Och detta med total irrelevans om ämnet, ja, det låter som vi får plocka upp detta en nivå och låta andra avgöra.

Det är inte det minsta irrelevant.

Citat:
Men frågan kvarstår dock, vilka åtalspunkter, och vilka bevis kan det tänkas finnas.
En sak är dock redan avgjort, det var ett brott, då en dom redan har fallit.

Det skiter jag som sagt fullkomligt i.
Citera
2023-03-31, 13:59
Medlem
Benny98s avatar
Varför pratar man om denne pajas år 2023?
Citera
2023-03-31, 14:02
Medlem
Vilken jvla soppa, Donald Trump åtalad i 34 punkter

Donald Trump indicted. Will he go to jail?
https://eu.dispatch.com/story/opinion/cartoons/2023/03/21/cartoons-is-donald-trump-going-to-jail-indictment-arrest-protest-maga/70035335007/
Citera
2023-03-31, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Ingen behöver framställa honom, han löser det galant själv. Bara att läsa på om karlns liv innan han blev president.

Ja läs på om vilka som groomat och lett fram honom hit också när du ändå håller på. Roy Cohn. Ari Emanuel. Med flera. Många kring honom figurerar även i Clintons kretsar.

Självklart löser han det även på egen hand med sin egna sjukliga narcissism. Skulle aldrig påstå något annat. Men att kalla honom värst av alla när bland annat Warren G. Harding, Harry Truman och Bill Clinton också existerat och existerar är att ta i.
Senast redigerad av torstenferdinand 2023-03-31 kl. 14:11.
Citera
2023-03-31, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Varför pratar man om denne pajas år 2023?

Han är ju perfekt att avleda med under tiden som västvärlden bajsar på sig och går sönder helt och hållet.
Citera
2023-03-31, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Fast Stormy Daniel sa att Trump inte hade mycket kuk… 😂

Egentligen är det ofattbart att USA inte kan komma upp med något bättre i högsta ledningen. Landet kryllar ju av bra ledarskap och kunniga entreprenörer men på högsta posterna är det pinsamt. Att Trump ens är ett alternativ efter sin ämbetsperiod är ju fan pinsamt.

Biden kan ju fan knappt gå från punkt A till B och sluddrar när han talar
Trump är fet och ful och ett skolboksexempel på extrem narcissist
Talman Pelosi (inte kvar nu men) hon var ju lika stabbig som Biden

Admiral William McRaven hade ju blivit en utmärkt president - hård och talför med amerikanska värderingar. Finns ju en uppsjö till men USA letar ju i den äldre delen av deras motsvarighet till PRO.

McRaven sppech
https://youtu.be/TBuIGBCF9jc

Jag håller med det. Samtidigt undrar jag om det inte är just därför det blir sån jävla soppa av allt. Det finns för många kompetenta kandidater, vilket leder till något typ av nollsummespel där andra egenskaper än dem som egentligen behövs framhävs och hyllas. Det blir lite "den som skriker högst" över det.

Sen går det inte att sticka under stol med att USA för var dag som går blir mer och mer som Florida - en enda stor sandlåda där anything goes, och allt galet är vardagsmat. Jag tror att USA lider lite av samma sjukdom som sänkte Romarriket (nej, inte att det är för stort för att regera, utan snarare att interna stridigheter karaktäriserar styrandet och att landet i sig blir lidande).

men vad fan vet jag, jag är bara en jävla trädgårdsmästare som gillar gräs och sport. jag skulle nog inte lyssnat på mig själv, men jag vill ändå tro att jag är något på spåret. Idiocracy har aldrig känts mer aktuell än nu, typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in