2023-03-30, 16:24
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Din analytiska förmåga är det dåligt ställt med.
Hur hade du tänkt att jag skulle veta det?

Man har väl konstaterat att det bara fanns 3 personer i lägenheten.

Så om det enbart fanns tre personer i lägenheten så har Maja inte hört att det har ringt på dörren två gånger...

År det din förklaring?

"Hon har inte hört någon ringa på."
"Hur hade du tänkt att jag skulle veta det?"
Citera
2023-03-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Ärligt talat, Clea gör de ju bara värre, nu påvisar hon ju att brottet snarare varit planerat i flera månader och hatet verkligen funnits där. Klart man inte skriver en låt typ samma dag/kväll/natt som man mördar någon.

Fattar inte heller vad hon håller på med.

Citat:
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon.

Ehh jaha? Så din klient är dum, eller vad är poängen?
Citera
2023-03-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edelweiss95
Man undrar ju utifrån rapporteringen om Clea fått en psykos i rättssalen

Haha håller med . Vad håller hon på med? 👀
Citera
Medlem
Och nu kallar hon sin klient för dum. Tror nästan att J hade kunnat försvara sig själv bättre

Citat:
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Clea Sangborn menar att om man radat upp alla fynd som hittades under obduktionen och frågat en AI-dator (artificiell intelligens), så hade datorn kommit fram till att det var kräkningar, snarare än strypning, som ledde till kvävningen. Hon menar nog att en dator är objektiv och därför hade kommit till en annan slutsats.

Herregud.
Någon som är sugen på att testa denna teori? Varför har jag en känsla av även detta inte kommer stämma

Cleas förutsättningar för att lyckas är inget vidare. MEM det här är bland dom värsta slutanföranden jag upplevt!

Hon försöker med sin powerpointpressentation överbevisa 2 oberoende rättsläkare som redan förklarat allt som står på hennes papper.

Hon vill byta ut rättsläkarna mot en AI.

Hade AI n tagit Cleas plats hade J s chanser sett något bättre ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hon kommer aldrig kunna rädda Johanna från situationen så fattar inte varför hennes mun fortfarande går som en glappkäft. Hoppas hon byter jobb efter det här lol

Man blir som man umgås... Clea ljuger och skämmer ut sig ordentligt, det är allvarligt.
Citera
Medlem
Nu kallar hon sin egen klient dum och att helt plötsligt inte läst mycket deckare ? 😂Sveriges radio: "20-åringens advokat kommer sedan in på 20-åringens "misstag" efter Toves död.
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon." snacka om att tala emot sig själv.
Citera
2023-03-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
"20-åringens advokat kommer sedan in på 20-åringens "misstag" efter Toves död.
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon."

DUMFÖRKLARADE precis försvarsadvokaten personen hon försvarar?? schysst
Det blir bara bättre och bättre det här. Psykosen är ett faktum.
Citera
Medlem
Citat:

Något allvarligt fel är det i huvudet på häxan!
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benyamean
Det här brottet visar inga tecken på planering överhuvudtaget.

Nä inte så sätt, men hatet JJ haft emot TT under längre tid.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Citat:

Precis samma tanke har slagit mig, håller giraffen på att flippa ur fullständigt?
Citera
Medlem
Jag är rätt säker på att skulle man stoppa in alla fynd från den här utredningen i en AI-dator hade den sagt att Johanna är en kallblodig mördare med uppsåt att döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in