2023-03-30, 15:42
Medlem
Jag som sitter hemma vart tårögd av slutpläderingarna, hade jag varit på plats hade jag garanterat gråtit och då känner jag ingen av de inblandade. Men Jj som varit med som hävdar olyckshändelse hon visar knappt att hon bryr sig. Hon förtjänar verkligen livstid på alla sätt!
Citera
2023-03-30, 15:43
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snipergirl
Det som jag anser är nästan mest häpnadsväckande med det här fallet är att det finns så många blåögda människor i denna tråd sitter och försvarar Maja och får henne att framstå som ett offer??

Hur kan ni inte se igenom hur hon ändrar historia så fort hennes advokat kommer med ett förslag på hur det kan ha gått till, samt börjar spela på hur rädd hon är för Johanna när hon märker att det kortet kanske kommer funka från att hon i första förhören beskrivet Johanna som den finaste av vänner? Herregud blir helt förundrad över att folk är så blåsta och gör henne till ett offer

Ja man häpnar faktiskt över hur lätt det verkar vara att manipulera folk !
Citera
2023-03-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Det roligaste är oxå att det ser nästan ut som en vägg till solalkoven på ritningen, men den består bara av ett uppsatt tygstycket där. Dvs så hade isåfall MH sitt huvud bara några få meter ifrån badrummet.

Ja jag har för mig nåt liknade tyg eller en typ av skärmvägg. Det var där MHs advokat gjorde ett tafat förök med att murstocken har dämpat ljudet från badrummet och visst delvis kan jag ge att det teoretiskt skulle dämpa händelsen i badrummet. Men övrig bevising talar emot MHs djupsömn att hon skulle varit full och borta av den anledningen och minneslucka skulle jag nog drivit hårdare isf.
Citera
2023-03-30, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
MH börjat inte heller gråta förrän Rullman yrkar på 18 år eller livstid för henne.

Inga känslor från varken MH eller JJ när det hemska mordet på Tove och skändandet av liket beskrivs eller om de anhörigas ångest och oro i flera veckor efteråt.

Som båda målsägandebiträdena säger "de åtalade är bara ledsna för sin egen situation inte för Tove och hennes anhörigas skull".

Hennes diagnoser kan enligt mig inte förklara hennes beteende, även om man bortser från själva mordet. Troligen lider även M av nån empatistörning.
Citera
2023-03-30, 15:45
Medlem
Citat:
Det som jag anser är nästan mest häpnadsväckande med det här fallet är att det finns så många blåögda människor i denna tråd sitter och försvarar Maja och får henne att framstå som ett offer??

Hur kan ni inte se igenom hur hon ändrar historia så fort hennes advokat kommer med ett förslag på hur det kan ha gått till, samt börjar spela på hur rädd hon är för Johanna när hon märker att det kortet kanske kommer funka från att hon i första förhören beskrivet Johanna som den finaste av vänner? Herregud blir helt förundrad över att folk är så blåsta och gör henne till ett offer
Nej hon är inget offer däremot har hon antagligen bara gjort som hon blev tillsagd och JJ var drivande. Det gör henne inte mindre skyldig
Citera
2023-03-30, 15:46
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:

Hur kan du va förvånad?
Maja är ju ngr
en ngr är ALLTID offer i white-shame-världen. Vi ska för evighetens evighet skämma ögonen ur oss att vi skickat raketer till månen menast folk från Afrika fortfarande käkar med händerna 2023

korr:
skickat rymdskepp till MARS skulle , månen var ju på 60-talet,, host
Senast redigerad av StigHelmutt 2023-03-30 kl. 15:48.
Citera
2023-03-30, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Expressens beskrivning av J

"20-åringen ser faktiskt helt oberörd ut av det Andreas Hannah läser upp. Hon drar sig lite i håret, lägger huvudet på sned. Tittar upp i taket en stund. "
Läskigt. Får faktiskt rysningar. MH påvisar ändå ånger och gråter. JJ sitter som en psykopat och pillar lite i håret och viskar nya påhitt hon vill hennes advokat ska dra upp till hennes försvar. Medan Toves familj och resten av rättssalen gråter av sorg.
Citera
2023-03-30, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
MH börjat inte heller gråta förrän Rullman yrkar på 18 år eller livstid för henne.

Inga känslor från varken MH eller JJ när det hemska mordet på Tove och skändandet av liket beskrivs eller om de anhörigas ångest och oro i flera veckor efteråt.

Som båda målsägandebiträdena säger "de åtalade är bara ledsna för sin egen situation inte för Tove och hennes anhörigas skull".
exakt!
Citera
2023-03-30, 15:48
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Absolut, oavsett utfall, (om inte friande dom då) så kommer ju både JJ och MH överklaga, och få skärpta, dvs förhöjda straff i Hovrätt/HD.
Kanske lite prematurt att diskutera den frågan innan man sett en dom, men en dömd kan aldrig få ett hårdare straff i hd efter att ha överklagat en tingsrättsdom; som mest samma straff som tr dömde ut, eller lindrigare. Bara om åklagaren överklagar och vill ha ett skärpt straff, kan en straffskärpning i högre rättsinstans bli aktuell.
Citera
2023-03-30, 15:49
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Hennes diagnoser kan enligt mig inte förklara hennes beteende, även om man bortser från själva mordet. Troligen lider även M av nån empatistörning.

MH förväntade sig tydligen strafflindring om hon vittnade mot JJ. Det erkände hon ju under sitt vittnesmål igår. Så MH fick säkert därför en chock när åklagaren yrkade på 18 år eller livstid för henne också.
Citera
2023-03-30, 15:50
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Läskigt. Får faktiskt rysningar. MH påvisar ändå ånger och gråter. JJ sitter som en psykopat och pillar lite i håret och viskar nya påhitt hon vill hennes advokat ska dra upp till hennes försvar. Medan Toves familj och resten av rättssalen gråter av sorg.

Det kvittar

Nu ska du se att domarn får kåtslag och dömer till 1 års fotboja
och några vänsterfeminist-lesb i juryn kommer rösta för frigivning samt tiosiffrigt miljonbelopp i skadestånd för häktestiden

vänta o se
Citera
2023-03-30, 15:50
Medlem
Citat:
Det roligaste är oxå att det ser nästan ut som en vägg till solalkoven på ritningen, men den består bara av ett uppsatt tygstycket där. Dvs så hade isåfall MH sitt huvud bara några få meter ifrån badrummet.

https://ibb.co/vv738rf

https://ibb.co/RjT0DbV

Du får nog titta igen, är en vägg bakom draperiet, syns tydligt på båda bilderna. Kolla nedanför draperiet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in