2023-03-30, 15:10
Avstängd
Sverige behöver flera Rullman, vilket jobb han gjort.
Citera
2023-03-30, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Enligt de digitala spåren så sov inte Maja. Hälsoappen visar aktivetet hela tiden tills de åker i väg med kroppen i bilen. Maja var med i badrummet hon vill bara förtränga det hela..om du håller på att bli strypt av en person och ingen håller dina händer så skulle den människan i detta fall Tove sannolighet klösa ut ögonen på Johanna som håller på att strypa henne. jag skulle i allafall göra det om det var min dödsskamp. Dödskamp var precis vad Tove hade. och försökta sparka sig loss och det var hennes dödskamp som grannarna hörde. Bevis på att att Toves händer hölls mot golvet kan ju ett DNA test göras .. de kan kolla om hon hade DNA under hennes naglar. Om du håller på att bli strypt så förmodligen försöker du skydda dig med att riva mördaren i ansiktet eller mördarens armar mm.

Det fanns ju ingen sådan DNA för de säger att hon har varit helt i underläge och försvarslös hela tiden .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Rullman yrkar på:
JJ - ” 20-åringen bör få livstids fängelse anser åklagaren.
- I det här fallet finns inga förmildrande omständigheter, bara försvårande.
- Tove har upplevt en kraftig dödsångest och det efterföljande agerandet präglas av stor förslagenhet.
- Det samlade straffvärdet motsvarar fängelse på livstid.”

Tack Herr Rullman!
Citera
Medlem
Braxarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HysteriskRonneby
De funkar inte så...

Klart att det inte ska göra det, men om du har läst många andra domar med oklara premisser vet du likväl som jag att det är så rätten gör ibland. Trots att de inte får.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Livstid på JJ, helt klart!!!!

MHs roll är ytterst oklar och det finns en stor sannolikhet att hon inte var involverad i dödandet.

Hon var inblandad från början till slut...
Hon är slug och spelar på att hon inte minns något. i början i häktetet höll hon fast vid att hon hade spytt och att hon slände kläderna i tvätten när hon kom hem till mamman på morgonen för att det fanns spyer på kläderna. sedan säger förhörsledaren att Johanna sagt i förhör att hon inte alls spydde och att det var Johanns som hade sagt till henne dagen efter att hon spytt och därför trodde hon att hon hade spytt. jag menar hon är slug och spelar nu på att hon var rädd för johanna . hoin vill minska sin roll i det hela.
Citera
2023-03-30, 15:12
Medlem
De är känslosamt nu, väl talat av advokaten Uno Karlsson, förhoppningsvis sår de något frö i både Johanna och Maja
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-30 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Tror inte tingsrätten kommer att komma fram till att det är helt styrkt att MH har varit delaktig i själva mordet. Men de kommer nog inte nöja sig med att sätta ett så lågt straff som gravfridsbrott kan utgöra. De kommer att sätta valfri rubricering och sedan ett mellanting på straffet.

Jag är enig med dig i detta!
Citera
Medlem
Bra talat av Uno Karlsson!!
Citera
Medlem
Det här var starkt!

"Uno Karlsson vill att tingsrätten tänker på Toves familj och det lidande de får utstå.

- Det här handlar om en person som hade hela livet framför sig och som har slitits ifrån dem på det grymmaste sätt man kan göra. Jag påstår liksom åklagaren att (20-åringen) och (18-åringen) har dödat Tove. Man har därefter skändat hennes kropp på ett sätt som är ofattbart.

- Jag vill att ni ska tänka på den situation som råder på söndagskvällen. Familjen har i ett tidigt skede anmält Tove som försvunnen på söndagen. Man är utom sig av oro, alla är ute och letar, Tove är borta.

- Nere vid naturreservatet Illharjen sitter två personer i en bil. De kallar sig Toves vänner. De sitter i timmar och planerar hur de ska ljuga så bra som möjligt för polisen för att dölja vad som hänt.

Flera gråter när han beskriver familjens situation när Tove försvann samtidigt"

Men 20-åringen sitter fortfarande helt stilla i sin ljusrosa kofta. Händerna i knät. Men hon visar inte vad hon känner.
Citera
Medlem
Bra där, Uno Karlsson!
Citera
Medlem
lolnollkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Enligt de digitala spåren så sov inte Maja. Hälsoappen visar aktivetet hela tiden tills de åker i väg med kroppen i bilen. Maja var med i badrummet hon vill bara förtränga det hela..om du håller på att bli strypt av en person och ingen håller dina händer så skulle den människan i detta fall Tove sannolighet klösa ut ögonen på Johanna som håller på att strypa henne. jag skulle i allafall göra det om det var min dödsskamp. Dödskamp var precis vad Tove hade. och försökta sparka sig loss och det var hennes dödskamp som grannarna hörde. Bevis på att att Toves händer hölls mot golvet kan ju ett DNA test göras .. de kan kolla om hon hade DNA under hennes naglar. Om du håller på att bli strypt så förmodligen försöker du skydda dig med att riva mördaren i ansiktet eller mördarens armar mm.

Fast tänk efter... jag har blivit kittlade av min partner mååånga gånger där mina armar är fastlåsta av min partners ben. Jag är totalt försvarslösa i de lägena. Hade någo suttit på mig i klusive mina armar hade jag aldrig kunnat klösa något mer än mitt eget skinn i det underläget.
Citera
2023-03-30, 15:13
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braxaren
Tror inte tingsrätten kommer att komma fram till att det är helt styrkt att MH har varit delaktig i själva mordet. Men de kommer nog inte nöja sig med att sätta ett så lågt straff som gravfridsbrott kan utgöra. De kommer att sätta valfri rubricering och sedan ett mellanting på straffet.

Det får rätten inte göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in