2023-03-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mudryk
Man ska också få ner offret på marken och sedan kontroll över densamma. Inte helt lätt även vid storleksfördel.

Vad är det som talar för att Maja är oskyldig? Om inget annat bör hon vaknat av tumultet.
Jag ändrade mig efter omtänk, maja höll i armarna, de grannen hörde var när tove sprattla med benen för sitt liv... äckligt!
Citera
2023-03-30, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirella
Nej.

18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit.
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren.

18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar också om skadorna kan ha uppstått om 20-åringen själv klämt fast Toves armar med benen, när hon satt grensle över henne. Det är möjligt, enligt rättsläkaren

Jaså ursäkta !! Tack för rättelse!
Citera
2023-03-30, 13:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Nu sägs något som skulle kunna vara besvärande för både 20- och 18-åringens historier.

Rättsläkaren har ju talat om att Tove inte haft möjlighet att försvara sig.

Nu säger rättsläkaren att fynden talar för att Tove inte kunnat försvara sig och att detta kan bero på att man "inkapaciterat offret", eller exempelvis hållit fast armarna.

https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-tove/

Är det där ett citat eller dina egna ord?

Jag läser det här i Expressen nu:
"Var 18-åringen med i badrummet?

Det blev vi dessvärre inte klokare på. Det fanns skador på Toves armar som kan förklaras, enligt rättsläkaren, av att hon fallit i badrummet, men också möjligen av att någon hållit fast hennes armar. Även om den sannolikheten är liten.

Hon konstaterar dock att Tove inte haft möjlighet att göra motstånd. Det kan ju bero på antingen att hon var medvetslös eller att det varit två gärningsmän.
"
https://www.expressen.se/nyheter/rattegangen-om-mordet-pa-tove/

Samt:

SR:
"18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit. Rättsläkaren verkar hålla med:
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren.
"
Expressen, direktrapportering:
"Mikael Svegfors fokuserar inledningsvis på de skador som rättsläkaren redogjort för, på Toves kropp. Specifikt några skador som uppstått på armbågarna. Svegfors frågar om det kan uppstå skador på armarna av ett sådant fall som beskrivits, på badrummet.

Det kan det, svarar rättsläkaren.

Det kan också uppstå sådana skador av att någon sitter på en person.

Kan skadorna ha uppstått av att någon hållit fast armarna? frågar han.

Aleksandra Lazarevic säger att det kan vara så – men att sannolikheten är liten.
"
Citera
2023-03-30, 13:48
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
har du läst hennes egens pappas ord i fupen? Enligt hennes rörelser var hon nära bilen. Hon var med när det hände. Tänk om hon faktiskt var med vid mordbränningarna också? Tänk om hon inte alls var i tältet hon kanske var med? Hon gav mycket detaljer om hur det gick till.
Nu var det inte det jag efterfrågade utan: Är det bevisat att det var MH som skrev Bitch på bilen som tillhörde kvinnan som JJ ogillade eller en sk. trådsanning?

Ja jag har läst hennes pappas förhör men det var inte för en minut sedan...
Citera
2023-03-30, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Rättsläkaren lutar mer åt att de kunnat uppstå om JJ låst armarna med benen när hon sitter uppepå
Ja är lite inne på de med, johanna sitter högt uppe på bröstet o låser armarna med knäna, kan toadörren varit låst möjligtvis isf? hmm
Citera
Medlem
Citat:
har du läst hennes egens pappas ord i fupen? Enligt hennes rörelser var hon nära bilen. Hon var med när det hände. Tänk om hon faktiskt var med vid mordbränningarna också? Tänk om hon inte alls var i tältet hon kanske var med? Hon gav mycket detaljer om hur det gick till.

Det var väl hon som avslöjade allt om bränderna? Hade hon vågat det om hon var lika delaktig själv?
Citera
Medlem
Går det redan nu att betta hur lång tid det tar för JJ att attackera någon medfånge eller vårdare?
Låga odds på att det kommer hända.

MH blir nog bara fälld för medhjälp att fraktat bort kroppen, hon kan varit med när Tove dog men kan lika gärna varit utanför badrummet kanske till en början "låst" dörren för att Tove inte skulle ta sig ut men att hon sovit nja tvivlar på det.
Citera
2023-03-30, 13:50
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
dom kommer idag ?

Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nej, det brukar dröja två veckor.

Yrkandena kommer dock nu i eftermiddag, om jag har förstått tågordningen korrekt?

/AI
Citera
2023-03-30, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit.
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren

18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar också om skadorna kan ha uppstått om 20-åringen själv klämt fast Toves armar med benen, när hon satt grensle över henne. Det är möjligt, enligt rättsläkaren

Det här väger ju väldigt tungt till M s fördel.
Tänk om det är som maja säger, då är johanna lika störd som möller HSHAHAHAH fyfan vad grisigt att dra in maja...
Citera
2023-03-30, 13:51
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Yrkandena kommer dock nu i eftermiddag, om jag har förstått tågordningen korrekt?

/AI
Precis förstod det, tackar
Citera
2023-03-30, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Nu var det inte det jag efterfrågade utan: Är det bevisat att det var MH som skrev Bitch på bilen som tillhörde kvinnan som JJ ogillade eller en sk. trådsanning?

Ja jag har läst hennes pappas förhör men det var inte för en minut sedan...
det går inte bevisa vem som gjorde det. Men i det läget är ju bevisen tyngre mot MH än JJ. Man har inte hittat en spray burk i hennes rygga. Hennes rörelser vid bilen. Tror inte dom jämförde färgerna heller. Det gjordes inget av det. Pappan anmälde ju inte sin egen dotter eller berättade för någon vad han hittat. Vad jag vet.
Citera
2023-03-30, 13:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
MH hade också gjort googlingar om kvinnofängelser osv. MH har har varit med och drivit på hatet hon har varit med och gjort låt texterna.varit Skrivit bitch på en bil. Hon kan ha gjort mycket mer på tanke på vetskapen hon har om allt JJ gjort. Hon har konfronterat tove hemma hos pojkvännen utan att JJ ens var med!

Exakt!

JJ har googlat på hur man mördar och hur man kommer undan med mord.

MH har googlat på vad som händer om man begått ett allvarligt brott.

Catch the drift? ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in