Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Ja, det är svårt att tugga i sig att M skulle sovit så tungt att hon inte hört något.
Men hon
- var märkbart tagen när hon sa att hon fått en chock då hon fick syn på T invirad i lakan.
- ville inte ta i T och bära. Hon kände starkt obehag.
(Att hon upplevde T kall, kan visst ha varit att hon legat i vindsförrådet och M har inte sett T när hon varit på toa. Grannen har dessutom hört en dörr öppnas och stängas flera gånger.)
- ville inte åka med och dumpa T. Det var det värsta hon varit med om och hon mådde väldigt dåligt.
(Om hon sett T avlida, vore knappast en dumpningsresa det värsta hon upplevt.)
- reagerade kraftig på ljudet då J släpade T på skogsvägen.
- klarade inte av att lysa med tfn.
Allt detta berättar hon med gråten i halsen.
Att strypa någon till döds är inte vidare högljutt. Däremot kan man reagera på de höga dunsar och sparkarna i väggar och golv. Men det är inte ovanligt att folk sover igenom sånt också.
Jag hade drösvis med polare i min ungdom som kunde sova sig genom ordentliga fester, utan att vara medvetslösa av drickat. Jag själv sov glatt mitt under ett rave i min ungdom, utan att vara drogad. Däremot hade jag druckit så jag var onykter.
Sen tror jag faktiskt det kan vara mer obehagligt att konka på en död kropp, än att se personen bli strypt. Det verkar ha gått hyfsat snabbt att strypa henne och det enda som verkade obehagligt enligt FUP var de väsande ljuden och att tungan åkte ur munnen. Tillräckligt obehagligt kan jag tänka mig, men personligen skulle jag nog ha svårare för att hantera en kall, livlös kropp. Sånt får jag till och med rysningar av att se på film.