2023-03-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Omöjligt att JJ ska ha kunnat hålla ner Toves armar om hon har båda händerna runt Toves hals. Garanterat MH var med
Jag får inte till hur det ska ha gått till med tanke på skadorna på armbågarna som såg ut att ha pressats ned i golvet? Som någon skrev, om MH höll armarna över Toves huvud så står armbågarna ut till sidorna av kroppen (inte ned mot golvet). Däremot om armarna ligger ”vanligt” rakt ned längs med kroppen och med handflatorna uppåt, då trycks armbågarna ned mot golvet.

Har MH suttit med sin röv i ansiktet på Tove för att hålla armarna nedtryckt längs med kroppen medan JJ också är där rakt över bröstkorgen och stryper? Det finns liksom inget utrymme för hur MH och JJ sitter i en sådan situation. Däremot kan skadorna stämma med att JJ satt på bröstkorgen och tryckte ned hennes armar med sina knä, längs med kroppen (handflatorna uppåt). Dunsar är Tove som kämpar för att ta sig loss ur greppet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarolineMM
Har du rätt i, my bad!!

I fup kan man läsa att JJ fick ensam dra ut TT från bilen och på väg ut så slog hon huvudet i marken då JJ drog i benen. Så mycket väl kan nån skada på huvudet skett av det , tror inte JJ eller MH var speciellt rädda om kroppen när hon redan var död .
Citera
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
svårt att se hur man kan sova sig genom något sånt, väldigt väldigt märkligt att man är så trött.

Har du testat vara berusad? Är faktiskt möjligt
Citera
2023-03-29, 19:06
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Maja inte bara ser efterbliven ut hon låter ju fan som en också... eähhh öhhh ehäää hela jävla tiden...

Det handlar om nervositet.
Citera
2023-03-29, 19:08
Medlem
Jag står fast vid att MH talar sanning och att hon blivit indragen i en situation som i princip är omöjlig att ta sig ur om man inte vill ha konflikt med någon som är kapabel till att strypa en till döds. Dessutom tror jag att JJ skulle haft övertaget på MH om det förekom att MH hade modet att agera mot JJ.

Kanske onödigt att spekulera i det nu men förekom det inte att Tove hade byxorna uppknäppta vid något skede efter fallet? Kan hon möjligtvis ha suttit på toa medans JJ attackerade henne (om vi förutsätter att MH talar sanning). Kan det förklara att JJ torkar upp avföring från golvet och att Tove ej kunnat använda sina ben till försvar med byxorna neddragna? Det låter orimligt att en knuff från Tove triggade hela händelsen och att JJ lyckades knuffa ner henne samt sätta sig över hennes bröst- JJ hade högst förmodligen redan planerat i sitt sjuka huvud vad hon skulle göra med Tove för att hämnas.
Citera
2023-03-29, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Jag får inte till hur det ska ha gått till med tanke på skadorna på armbågarna som såg ut att ha pressats ned i golvet? Som någon skrev, om MH höll armarna över Toves huvud så står armbågarna ut till sidorna av kroppen (inte ned mot golvet). Däremot om armarna ligger ”vanligt” rakt ned längs med kroppen och med handflatorna uppåt, då trycks armbågarna ned mot golvet.

Har MH suttit med sin röv i ansiktet på Tove för att hålla armarna nedtryckt längs med kroppen medan JJ också är där rakt över bröstkorgen och stryper? Det finns liksom inget utrymme för hur MH och JJ sitter i en sådan situation. Däremot kan skadorna stämma med att JJ satt på bröstkorgen och tryckte ned hennes armar med sina knä, längs med kroppen (handflatorna uppåt). Dunsar är Tove som kämpar för att ta sig loss ur greppet.

Om ex JJ suttit gränsle över Tove så kan man ju ex luta sig mer åt ett håll och ex suttit över Toves arm och den andra armen har MH trycker ner emot golvet. För att få de skador på armbågar bla tror jag man måste ha mer vikt än ett ben (som om någon suttit gränsle över)
Citera
2023-03-29, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Nja.. vid mordtillfället tror jag det ser ut som på polisens bilder.
Med en skohylla i vardagsrummet ?
Citera
2023-03-29, 19:12
Medlem
Rättsmedicinska rapporten talar för att de var två(Blir intressant o höra rättsläkaren ord)...M's Historia låter som Fablernas Värld.

Att J ensam ska ha fått full kontroll på T ensam utan skador från T(rivsår,borttaget hår) köper jag inte. T blev ju inte medvetslös enlig J...Hon frågade vad fan De!!!höll på med o tog stryptag runt J's hals(hur det nu skulle vara möjligt)

M's historia är ett skämt. Kommer till lght kl 02 typ....J o T sätter sig i köket o M somnar för att sedan vakna, M går o ser T o J i köket...går o lägger sig igen. Vaknar igen o går på toaletten o ser ingen T...Allt inom loppet av ca 45 min.

Så trött o full så borde ju M sovit som en gris efter första tuppluren men icke tydligen.
Citera
2023-03-29, 19:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Tycker du är lite gammaldags i att nämnde-hen måste vara män.
Sen vill jag inte strata konflikt utan bara uppmärksamma om jämförelsen att Googla på lagfaren domare till skillnad mot hur det ser ut i verklighetens tingsrätter, i Sverige skall tilläggas :P
Jag citerade Rättegångsbalken... och jag är gammaldags.

Nej, du påstår så det är upp till dig att visa att "i verklighetens tingsrätter, i Sverige" bryter man mot ovan citerad lagparagraf. Enligt dig.
Citera
2023-03-29, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte322
Rättsmedicinska rapporten talar för att de var två(Blir intressant o höra rättsläkaren ord)...M's Historia låter som Fablernas Värld.

Att J ensam ska ha fått full kontroll på T ensam utan skador från T(rivsår,borttaget hår) köper jag inte. T blev ju inte medvetslös enlig J...Hon frågade vad fan De!!!höll på med o tog stryptag runt J's hals(hur det nu skulle vara möjligt)

M's historia är ett skämt. Kommer till lght kl 02 typ....J o T sätter sig i köket o M somnar för att sedan vakna, M går o ser T o J i köket...går o lägger sig igen. Vaknar igen o går på toaletten o ser ingen T...Allt inom loppet av ca 45 min.

Så trött o full så borde ju M sovit som en gris efter första tuppluren men icke tydligen.

Och är dessutom så på alerten att hon direkt svarar Jj på sms, nej jag köper det inte
Citera
2023-03-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noselake
I fup kan man läsa att JJ fick ensam dra ut TT från bilen och på väg ut så slog hon huvudet i marken då JJ drog i benen. Så mycket väl kan nån skada på huvudet skett av det , tror inte JJ eller MH var speciellt rädda om kroppen när hon redan var död .

T ska även ha tappats i trappen. Min teori är att JJ och MH vet att T har huvudskador och därför poängterar det i förhören.
Citera
2023-03-29, 19:15
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn

Har också funderat på det med armbågarna. Testade en sådan sits med en större docka och kom fram till att Maja alternativt kan ha suttit ovanför Toves huvud eller ja i princip på hennes ansikte nästan, framför Johanna och att Tove haft sina armar nästintill rakt ner men lite uppåt, om du förstår.
Den positionen var rätt rimlig, men det bästa hade ju varit om Johanna och Maja fick göra en vallning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in