2023-03-29, 18:34
Medlem
Ja, som rubriken lyder, varför håller Sverige på med denna hysteri runt krisberedskap, en massa knepiga uppmaningar som tillexempel att man ska bunkra torrvaror om det skulle bli krig...är det bara Sverige som håller på såhär? Hur gör ni? Själv har jag inte alls satt mig in i detta dels för att jag jobbar konstant ungefär och dels eftersom det låter väldigt absurt och ogenomtänkt.
Citera
2023-03-29, 18:45
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Ja, som rubriken lyder, varför håller Sverige på med denna hysteri runt krisberedskap, en massa knepiga uppmaningar som tillexempel att man ska bunkra torrvaror om det skulle bli krig...är det bara Sverige som håller på såhär? Hur gör ni? Själv har jag inte alls satt mig in i detta dels för att jag jobbar konstant ungefär och dels eftersom det låter väldigt absurt och ogenomtänkt.

Jag har isolerat mig från omvärlden sen 10 år tillbaka, det är väldigt väldigt sällan jag hör nåt från media. Alla mina vänner och bekanta ska alltid prata om nyheter så som krig, mord och politik och jag orkar helt ärligt inte lyssna på det, jag bryr mig överhuvudtaget inte om det.
Citera
2023-03-29, 18:47
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Jag har isolerat mig från omvärlden sen 10 år tillbaka, det är väldigt väldigt sällan jag hör nåt från media. Alla mina vänner och bekanta ska alltid prata om nyheter så som krig, mord och politik och jag orkar helt ärligt inte lyssna på det, jag bryr mig överhuvudtaget inte om det.
Ändå så gyttjebrottas du förhållandevis aktivt på FB? Vi lever i en intressant värld just nu. Spännande.
Citera
2023-03-29, 18:47
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:

Jag upplever ingen hysteri kring detta, det är väl på tiden folk vaknar och har en sund inställning till sin omvärld och inser att vi bara är ett par mål mat från anarki.
Citera
2023-03-29, 18:49
Medlem
EmMEw0w93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ändå så gyttjebrottas du förhållandevis aktivt på FB? Vi lever i en intressant värld just nu. Spännande.

Jag menade nyheter om du läser mellan raderna, att jag inte bryr mig om det eftersom nyheter har påverkat detta samhället negativt. Alla är rädda och tänker inte för sig själva.
Citera
2023-03-29, 18:49
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Jag upplever ingen hysteri kring detta, det är väl på tiden folk vaknar och har en sund inställning till sin omvärld och inser att vi bara är ett par mål mat från anarki.
Nä, visa- och busskortet kommer alltid fungera. Krig är inget att bekymra sig för, för ryssen är ett inkompetent fyllo.
Citera
2023-03-29, 18:51
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Nä, visa- och busskortet kommer alltid fungera. Krig är inget att bekymra sig för, för ryssen är ett inkompetent fyllo.

Busskort!? Är du kommunist?
Citera
2023-03-29, 18:51
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Jag menade nyheter om du läser mellan raderna, att jag inte bryr mig om det eftersom nyheter har påverkat detta samhället negativt. Alla är rädda och tänker inte för sig själva.
Så är det. Rädsla är precis vad medier och våra politiker vill marinera förskoleklassen i. Så mycket lättare att styra och manipulera människor som är rädda och arga på samma gång. Mums.
Citera
2023-03-29, 18:54
Medlem
Citat:

Därför att det är oerhört naivt att utgå ifrån att det aldrig någonsin kan bli krig eller orostider, vilket vi (de flesta i vart fall) gjorde efter Sovjetunionens fall och la ner allt vad krisberedskap heter.

Nu har man insett att krig inte är osannolikt längre, samt det är även ett av kraven för NATO-medlemskap att landet har ett totalförsvar.

Så nej, det är inte bara Sverige, men vi har varit extremt fredsskadade, och då blir uppvaknandet ganska bryskt när det väl sker.
Citera
2023-03-29, 18:56
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Busskort!? Är du kommunist?
Modern storstadsbo. För dyrt att parkera och jag vägrar snurra runt för att hitta en plats. Brukar därför få 5-6 p-böter i månaden. Tröttnat. Om du bor i Täby eller Djursholm kan jag förstå.
Citera
2023-03-29, 18:58
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Modern storstadsbo. För dyrt att parkera och jag vägrar snurra runt för att hitta en plats. Brukar därför få 5-6 p-böter i månaden. Tröttnat. Om du bor i Täby eller Djursholm kan jag förstå.

Väljer själv betald P-plats för att slippa slösa tid på att vänta på buss och lägga en halv dag på ärenden jag kan lösa på en timme med bil.
Citera
2023-03-29, 19:03
Medlem
FarangDingDongs avatar
Citat:

Ja det är märkligt eller hur? ryssland är förnedrat och ligger kastrerat och grinar medans kina skakar av skräck i sitt hörn.

De har båda fått erfara exakt varför USA inte har någon allmän sjukföräkring.

Arma, arma kommunistjävlar. Så går det när man inte gör hemläxan.

Så varför oroar sig svennebanan? Svårt att säga men han sitter väl hemma och kollar på let's dance och har inte heller koll på läget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in