2023-03-29, 08:44
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Definitivt att hon förhörs på samma premisser som JJ, dvs som allt annat folk. I en rättegångssal framför åhörare och Toves familj. Hon lär väl sitta och böla.

Men har man begått ett så allvarligt brott ska de kännas också

Det ska svida ordentligt hela livet !
Citera
2023-03-29, 08:45
Medlem
https://www.smalandsdagblad.se/2023-03-29/livechatt-kvinnorna-star-atalade-for-mordet-pa-tove--folj-rattegangen-har-bdtuz

Samma som vp misstänker jag, då allt annat varit samma mellan tidningarna
Citera
2023-03-29, 08:45
Medlem
Frågar igen då mitt inlägg nog kom bort här i tråden.

Hur tänker ni kring att en av vännerna säger "man tänker ju det värsta, att de strypt henne och gömt kroppen", något sånt. JJ: s kompis sa detta innan de erkände.

Drar man automatiskt tankarna till strypning verkligen?
Citera
2023-03-29, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldSnepsts
Har vi någon flashbackare på plats vid dagens förhandling?
Vi har en som gett sig till känna här i tråden
men personen kom inte in
Fanns bara 24 platser och kön var lång
Citera
2023-03-29, 08:47
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaroldSnepsts
Har vi någon flashbackare på plats vid dagens förhandling?

Jag försökte men blev försenad pga kraftigt snöoväder på min färd mot Eksjö.

När jag väl kom fram var jag precis utanför de 24 som kommer in.

Någon annan som är bland de 24?
Citera
2023-03-29, 08:47
Medlem
Flurps avatar
Ställer frågan igen för jag tror den kom bort i de massiva antalet av inlägg innan.

Hur kommer det sig att det är sekretess på ett par sidor där de behandlar branden med JJ i förhören?
Citera
2023-03-29, 08:49
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FMR
Ja precis! Jag har Dyskalkyli. Det tog tid lära sig klockan men jag kan den. Jag fungerar som vanligt i samhället. Men huvudräkning har jag svårt för. Och det matte lärarna visade förstod jag just då. Men det försvann direkt ur huvudet. Hur mycket jag än försökte banka in det i huvudet gick det inte. Kändes som att lärarna gav mig godkänt bara för att dom såg att jag kämpade hela tiden men det gick inte in.

Så är det , jag har också personer i min närhet som har vissa inlärningssvårigheter , och det tar lite längre tid för dem. Men det är inget som påverkar deras inställning till vad som är rätt och fel att göra . Bra jobbat av dig 👍
Citera
2023-03-29, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse
https://www.smalandsdagblad.se/2023-03-29/livechatt-kvinnorna-star-atalade-for-mordet-pa-tove--folj-rattegangen-har-bdtuz

Det kan se lite olika ut så alla länkar är välkommna
Citera
2023-03-29, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Så är det , jag har också personer i min närhet som har vissa inlärningssvårigheter , och det tar lite längre tid för dem. Men det är inget som påverkar deras inställning till vad som är rätt och fel att göra . Bra jobbat av dig 👍
Precis. Man har ju samma ansvar som alla andra att veta vad rätt och fel är. I ett polisförhör rättade hon ju förhörsledaren när han sa fel med klockan. Så nog kan hon en del. Ser man till helheten i hennes förhör. Så får hon problem när det gagnar henne. Ska hon berätta något JJ gjort. Då sitter detaljerna där vilken ordning när osv.
Citera
2023-03-29, 08:52
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsnosse

Man har ju ingen lust att bli prenumerant...inte jag iallafall
Citera
2023-03-29, 08:56
Medlem
Lång kö utanför Eksjö tingsrätt.
Enligt vår tekniker på plats är det många unga som velat komma in och följa rättegången på plats idag. Folk har köat i timmar och redan vid 05 var kön så lång att det blivit fullt för allmänheten att få plats inne i salarna.

https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-andra-rattegangsdagen-i-tove-fallet-har

Alla Vetlanda ungdomar är på plats för att titta rakt på MH och JJ när de ska förhöras. Riktigt jävla obekvämt ska det vara för dem när de sitter där som mördare och måste ta ansvar för det.
Citera
2023-03-29, 08:57
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Nej, lapparna är redan utdelade och inga fler delas ut.

Ska se om jag kan få ut ljudfilerna från måndagen, efter att folket skingrat sig. Kommer inte in till receptionen för tillfället.

Lycka till, och tack för att du tar din tid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in