2023-03-29, 07:50
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Det där är den största myten i Sverige.

I Sverige så är livstid faktiskt livstid. Man får ansöka om tidsbegränsad straff.

Hur kan det vara den största myten när det är extremt få som sitter tiden ut?
Citera
2023-03-29, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
GW , han är så passé. Pinsamt att han får så mycket pr tid.

Det kan jag hålla med om
Nu har han iof följt detta en hel del men känns inte som om han vet mer än någon av oss härinne 😁
Citera
2023-03-29, 08:03
Medlem
[quote=VilloVet9|83976350][quote=FMR|83967927]
-
Det inlägg som du citerat det är inte jag som skrivit, så här uttrycker jag mig inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Citat:
Ursprungligen postat av VilloVet9
”Skumt att Tove vill träffa psykopaten och hennes kompis- medhjälpare.
Inte sett nån trolig hypotes om det.
För att reda ut och bli kompisar igen är den som florerar.
Slipper kompisen långt straff gör åklagaren dåligt jobb”

Undrar hur det hamnat så att det ser ut som jag har skrivit det.
Jag har gått igenom alla mina inlägg i den här tråden, det finns inte där.
okej sorry om jag gjort något fel
Citera
2023-03-29, 08:05
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGrant
Tror M har varit J:S slav under en tid. Tror hon är väldigt manipulerad och livrädd för henne. Därmed inte sagt att det förhållandet ska vara förmildrande omständigheter för att hon hjälpte J med mord och bortforslandes av kroppen. Men en trolig förklaring. Om inte J funnits hade inte M mördat.

Det har du ingen aning om.

Det du egentligen skriver är att M är en självklar slav. Som mördar när matte eller husse säger "Mörda!".
Citera
2023-03-29, 08:06
Medlem
[quote=Jof|83975162]
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Tyvärr har citatmaskinen blivit fel. Jag skrev inte det som du citerade. Inkl: doms gräns…
Men fler ex på fel i tråden.
Vad gäller topic kan jag bara säga som tidigare. Tre tjejer som bråkar och två tar till våld. - egentligen helt ointressant fall.
Intressant att det är tjejer? Nej.
förlåt igen 😅
Citera
2023-03-29, 08:07
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vad var det som brast för M denna kväll?

Det var inget som brast just denna tråkiga kväll !

Det var ju redan planerat att de skulle ha ihjäl T.
Citera
2023-03-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Nej precis, jag har börjat fatta mer nu efter svar från andra här med allt jag läst i FUP.
Kräket andas varken ner i lungor eller får komma ut, så oavsett om kräkset är i luftvägarna så förhindras det att få komma ut pga JJ håller stryptag
ja precis 🙂
Citera
2023-03-29, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Precis om hon inte hade blivit fasthållen och strypt så hade hon inte varit död

Det är svårt att förstå ett annat resonemang
Precis bara halm strån från en advokat som inte har mycket att komma med.
Citera
2023-03-29, 08:09
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Har det beslutats om M ska slippa J idag?
Eller tas de först då de är dax för M?

Det tas när det är dags för Maja att vittna (och ja, hon är naturligtvis närvarande när Johanna förhörs).
Enligt rätten igår så ska Majas förhör påbörjas med alla närvarande i salen, men om det blir för besvärligt för henne kan rätten komma att ta beslut om lyckta dörrar.
Citera
2023-03-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippilotte
Jag håller med i ditt resonemang och jag reagerar också hur hon i flera förhör ”glömmer” berätta om mc-resan innan hon går över till att säga ”jag såg ett lakan på golvet när jag blev väckt av JJ”. Anledningen till att hon direkt går mot lakanet efter uppvaknandet är för att hon lakan-minnet i verkligheten kommer tidigare än mc-resan. Båda gångerna så rättar hon till historien när hon inser sitt misstag.

Bra iakttagelse! Såna små detaljer är bra att belysa när man sorterar lögner från sanning.

Är utanför tingsrätten i Eksjö nu. Kom tyvärr inte in då det endast får plats 24 från allmänheten.

Pratade med en tant som är vän med M s föräldrar. Hon var inte särkilt insatt i fallet men berättade att M s föräldrar var väldigt trevliga personer, och framför allt pappan. Hon hade bara reagerat på en sak i M s barndom. Det var att mamman hade tillrättavisat M offentligt på ett sätt hon inte gillade. Annars inga konstigheter.
Citera
2023-03-29, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det är svårare att ljuga framför den enda person som faktiskt vet sanningen. Det är detaljer som detta som tyder på att hon ljuger. MH var i början endast misstänkt för medhjälp till mord men efter 18 interaktioner med utredare förstod de att även hon var högst delaktig i mordet och brottsrubriceringen blev mord.

Att en del i hennes omgivning och på Flashback tänker annorlunda är för att de inte träffat henne 18 gånger efter mordet och kunnat analysera hennes ord, kroppspråk, beteende et cetera. Det är anmärkningsvärt att lekmän här utan att ha träffat MH en enda gång tror sig veta bättre än åklagare och utredare.

Hoppas att TT:s anhöriga inte läser eller får höra om vad vissa skribenter säger om MH. För dem har både JJ och MH dödat Tove om än kanske på olika sätt. En har hållit fast eller inte stoppat mordet. Den andra har aktivt utfört gärningen.

Även om MH mot all förmodan är oskyldig i mordet, bara det faktum att hon inte berättade var Tove fanns i 17 dagar är oförlåtligt och förtjänar många år i fängelse. Inget ansvar har hon tagit varken innan, under och efter mordet. Ingen som helst empati för TT och hennes anhöriga!
Instämmer
Hon gömmer sig bakom sina diagnoser
Jag tror att vi alla förstår att problematik finns för personer med diagnoser och att personer har vissa handikapp

Men om nu M har så fruktansvärt stort handikapp som utmålas så borde ju då någon expert inom psykiatrin tillkallas för att hjälpa rätten med förhören och kanske också vara med i rätten vid M sida
Hon har fått så mycket tid
Så många förhör med henne som inte lett till något sammanhängande trovärdigt som leder till klarhet
Citera
2023-03-29, 08:13
Medlem
Precis läst förhören med Maja och de hon pratar om vad adoptionen skapat för tillitsproblem bla. Det är ju något JJ utnyttjat redan ifrån start..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in