2022-12-06, 17:55
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetotalend
Hur gick det för dig med svampen, försvann den?
Oj det var längesedan! Ja svamp är borta men osäker om det var silver som var mest effektivt. Minns att jag använde tea tree oil. Solsken var bra också.
Citera
2022-12-06, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlXII
Oj det var längesedan! Ja svamp är borta men osäker om det var silver som var mest effektivt. Minns att jag använde tea tree oil. Solsken var bra också.
Kul att höra och tack för tipsen.
Citera
2023-01-14, 22:22
Medlem
Sqeptisks avatar
Blev av med nagelsvamp på 3 veckor med "vattenrengöringsmedlet".

Men det är väl just det som "vattenrengöringsmedel" gör, dödar svamp och amöbor
Citera
2023-03-29, 01:12
Medlem
KaptenLasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Blev av med nagelsvamp på 3 veckor med "vattenrengöringsmedlet".

Men det är väl just det som "vattenrengöringsmedel" gör, dödar svamp och amöbor

precis så. Jag har aldrig riktigt förstått varför vissa är så otroligt skeptiska till K.S?
Rent vetenskapligt-teoretiskt så borde just laddade silverjoner i nanoform just vara exempelvis svampdödande. Verkar som att den går ner på cellnivå dessutom. Det är väl basgörande antiinflammatoriskt och delvis magnetiskt. Och jag vet att det är just i nanoform som gör att man pissar ut det. Till stor skillnad ifrån silvernitrat som man inte ska förtära då risken att man kan utveckla agyra.
K.S används ju rikligt på brännskadade människor inom vården. Jag har för mig att man inom akut brännskadevård på sjukhusen tar grisskinn med tunt tunt bandage ovanpå och sen baddar dessa omslag med kolloidalt silver på. Tydligen en bra läkemetod på grova brännskador.
Citera
2023-03-29, 01:18
Medlem
KaptenLasses avatar
För övrigt kan jag säga att jag drack mycket K.S under P*ndemin och inte tog någon injicering så att säga mot det som var på tapeten då. Jag vistades bland människor. Jag blev aldrig någonsin sjuk under den perioden. Och inte heller medlemmarna i min familj som gjorde det samma som mig.

Sen om det berodde på denna vattenreningsprodukt eller ej låter jag vara osagt, även om jag starkt misstänker att det kan berott på det.
Citera
2023-03-29, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenLasse
För övrigt kan jag säga att jag drack mycket K.S under P*ndemin och inte tog någon injicering så att säga mot det som var på tapeten då. Jag vistades bland människor. Jag blev aldrig någonsin sjuk under den perioden. Och inte heller medlemmarna i min familj som gjorde det samma som mig.

Sen om det berodde på denna vattenreningsprodukt eller ej låter jag vara osagt, även om jag starkt misstänker att det kan berott på det.

Jag och 5 nära vänner (inga av oss är antivaxare) tog inte nåt vaccin. Har inte tagit.
Ingen av oss har blivit sjuka och ingen av oss har vänt oss till kvacksalveri som KS.
Vilken tur man har som inte går på ren idioti.
Citera
2023-03-29, 01:48
Medlem
KaptenLasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Jag och 5 nära vänner (inga av oss är antivaxare) tog inte nåt vaccin. Har inte tagit.
Ingen av oss har blivit sjuka och ingen av oss har vänt oss till kvacksalveri som KS.
Vilken tur man har som inte går på ren idioti.

Det är ju bra att ni inte blev sjuka av att ni inte tog vaccin med eller utan KS. Det är så hemskt med de som drabbades av covid-19 och bieffekter av vaccin.

Från den ena saken till det andra. Du skrev att behandling med Kolloidalt Silver kan betraktas som kvacksalveri. Det visste jag faktiskt inte att det inte fungerade. Men tack för upplysningen.
Skulle dock vara lite intressant att fråga dig om varför du hävdar att det är att betrakta som så kallat "kvacksalveri". Utveckla gärna lite kort vad du grundar det på, så jag vet om jag ska fortsätta med behandling med K.S eller inte. naturligtvis så bildar jag inte min hela uppfattning på vad bara du eller någon annan påstår. Men i och med att du låter så tvärsäker så du kallar det "ren idioti" så känns det dumt att betala för något som du menar är ren idioti.
Citera
2023-03-29, 01:56
Medlem
Citat:
Det är ju bra att ni inte blev sjuka av att ni inte tog vaccin med eller utan KS. Det är så hemskt med de som drabbades av covid-19 och bieffekter av vaccin.

Från den ena saken till det andra. Du skrev att behandling med Kolloidalt Silver kan betraktas som kvacksalveri. Det visste jag faktiskt inte att det inte fungerade. Men tack för upplysningen.
Skulle dock vara lite intressant att fråga dig om varför du hävdar att det är att betrakta som så kallat "kvacksalveri". Utveckla gärna lite kort vad du grundar det på, så jag vet om jag ska fortsätta med behandling med K.S eller inte. naturligtvis så bildar jag inte min hela uppfattning på vad bara du eller någon annan påstår. Men i och med att du låter så tvärsäker så du kallar det "ren idioti" så känns det dumt att betala för något som du menar är ren idioti.

Vilken vetenskaplig studie har du som bevisar att KS skulle skydda mot virus?
Nu pratar jag om invärtes bruk. Vilket jag antar att du brukade det till.
Vilket man inte får sälja det som. Men som folk ändå använder det till.
Men visst gärna en vetenskaplig länk till nåt välrenomerat universitet.
Citera
2023-03-29, 02:20
Medlem
KaptenLasses avatar
Citat:
Vilken vetenskaplig studie har du som bevisar att KS skulle skydda mot virus?
Nu pratar jag om invärtes bruk. Vilket jag antar att du brukade det till.
Vilket man inte får sälja det som. Men som folk ändå använder det till.
Men visst gärna en vetenskaplig länk till nåt välrenomerat universitet.

Jag kanske missförstod dig MuppetMinnieMe hehe. Då ber jag om ursäkt för min otydlighet.

Jag ställde ju en fråga till dig. Och du svarar med en fråga tillbaka? Lite udda kanske men visst, ok.
Hur som helst så har aldrig någonsin påstått att KS skulle skydda mot virus vid invärtes bruk.
Däremot misstänker jag att det skulle kunna göra det. Jag skrev i formen "det verkar som att..."
Om du har möjlighet så får du ånyo se vad jag skrev till dig i svaret innan.
Jag skrev ju så här till dig. "så jag vet om jag ska fortsätta med behandling med K.S eller inte."
I texten till dig, kan du inte utläsa att jag påstår eller tar upp frågan om huruvida det kan bevisas eller inte bevisas med vetenskapliga studier om det fungerar eller inte. Jag la ut texten utifrån egen erfarenhet och vad jag uppfattar K.S funktion.
Frågan om K.S funktion och verkningsgrad utifrån ett vetenskaplig forskningsgrund har jag överhuvudtaget inte lyft som ett ämne.
Möjligen skulle det vara byggt på personlig beprövad erfarenhet. Sen om det fungerar eller inte ur ett oforskat vetenskapligt synsätt är ju en helt annan fråga. Det får du gärna ta med någon som vill samtala om sådant.

Hur som helst. Detta var vad jag frågade dig innan.
"Du skrev att behandling med Kolloidalt Silver kan betraktas som kvacksalveri. Det visste jag faktiskt inte att det inte fungerade. Men tack för upplysningen.
Skulle dock vara lite intressant att fråga dig om varför du hävdar att det är att betrakta som så kallat "kvacksalveri". Utveckla gärna lite kort vad du grundar det på"
Citera
2023-03-29, 02:30
Medlem
KaptenLasses avatar
Jag menar att du verkar veta mer om mig beträffande K.S. Det vore därför intressant att få veta vad du syftar på så jag kan lära mig varför det eventuellt skulle kunna betraktas som ett "kvacksalveri".
I och med din tvärsäkerhet, med tanke på dina uttalande, så tror jag att du med alla andra i detta forum om K.S förväntar oss något mer än bara tomma påståenden ifrån din sida.
Jag har personligen inte någon större kunskap om K.S. Och det är ju därför jag frågar dig med tanke på att du verkar kunna betydligt mer än mig och andra här. Så då kan det kanske vara lämpligt om du lägger ut texten med en förklaring på det du säger. Annars riskerar man ju att endast tro att det du säger är osanning om du inte personligen kan styrka dina egna påståenden. Då känns det i så fall som du själv inte vet varför du menar att det är frågan om ett s.k "kvacksalveri".

Kind regards
Citera
2023-03-29, 02:44
Medlem
Citat:
Jag menar att du verkar veta mer om mig beträffande K.S. Det vore därför intressant att få veta vad du syftar på så jag kan lära mig varför det eventuellt skulle kunna betraktas som ett "kvacksalveri".
I och med din tvärsäkerhet, med tanke på dina uttalande, så tror jag att du med alla andra i detta forum om K.S förväntar oss något mer än bara tomma påståenden ifrån din sida.
Jag har personligen inte någon större kunskap om K.S. Och det är ju därför jag frågar dig med tanke på att du verkar kunna betydligt mer än mig och andra här. Så då kan det kanske vara lämpligt om du lägger ut texten med en förklaring på det du säger. Annars riskerar man ju att endast tro att det du säger är osanning om du inte personligen kan styrka dina egna påståenden. Då känns det i så fall som du själv inte vet varför du menar att det är frågan om ett s.k "kvacksalveri".

Kind regards

Försök inte med mig.
Du skrev att du tog KS.
Du skrev vidare "Det är ju bra att ni inte blev sjuka av att ni inte tog vaccin med eller utan KS."
Jag vet att KS inte är tillåtet för invärtesbruk. Att det är ett rengöringsmedel.
Om nån på nätet ansåg att du borde dricka klorin, skulle du göra det?

OM du vill bevisa att din teori om att du slapp covid-19 pga KS bör du kunna bevisa att det fans eller finns fakta för att det fungerar.

För övrigt är covid vanlig influensa så jag antar du fortsatt dricka det så du inte blir sjuk i en annan influensa.. riskerna är försumbara.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver

Att det funnits kvacksalveri kring KS.. absolut.

https://www.lakemedelsvarlden.se/forbjudet-att-salja-kolloidalt-silver/

Kind regards tebax.
Citera
2023-03-29, 02:52
Medlem
KaptenLasses avatar
Citat:
Försök inte med mig.
Du skrev att du tog KS.
Du skrev vidare "Det är ju bra att ni inte blev sjuka av att ni inte tog vaccin med eller utan KS."
Jag vet att KS inte är tillåtet för invärtesbruk. Att det är ett rengöringsmedel.
Om nån på nätet ansåg att du borde dricka klorin, skulle du göra det?

OM du vill bevisa att din teori om att du slapp covid-19 pga KS bör du kunna bevisa att det fans eller finns fakta för att det fungerar.

För övrigt är covid vanlig influensa så jag antar du fortsatt dricka det så du inte blir sjuk i en annan influensa.. riskerna är försumbara.

https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/oonskade-amnen/kolloidalt-silver

Att det funnits kvacksalveri kring KS.. absolut.

https://www.lakemedelsvarlden.se/forbjudet-att-salja-kolloidalt-silver/

Kind regards tebax.

Hahahahaha.
Det blir nog bra det där du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här