Citat:
Ursprungligen postat av
MuppetMinnieMe
Vilken vetenskaplig studie har du som bevisar att KS skulle skydda mot virus?
Nu pratar jag om invärtes bruk. Vilket jag antar att du brukade det till.
Vilket man inte får sälja det som. Men som folk ändå använder det till.
Men visst gärna en vetenskaplig länk till nåt välrenomerat universitet.
Jag kanske missförstod dig MuppetMinnieMe hehe. Då ber jag om ursäkt för min otydlighet.
Jag ställde ju en fråga till dig. Och du svarar med en fråga tillbaka? Lite udda kanske men visst, ok.
Hur som helst så har aldrig någonsin påstått att KS skulle skydda mot virus vid invärtes bruk.
Däremot misstänker jag att det skulle kunna göra det. Jag skrev i formen "det verkar som att..."
Om du har möjlighet så får du ånyo se vad jag skrev till dig i svaret innan.
Jag skrev ju så här till dig. "så jag vet om jag ska fortsätta med behandling med K.S eller inte."
I texten till dig, kan du inte utläsa att jag påstår eller tar upp frågan om huruvida det kan bevisas eller inte bevisas med vetenskapliga studier om det fungerar eller inte. Jag la ut texten utifrån egen erfarenhet och vad jag uppfattar K.S funktion.
Frågan om K.S funktion och verkningsgrad utifrån ett vetenskaplig forskningsgrund har jag överhuvudtaget inte lyft som ett ämne.
Möjligen skulle det vara byggt på personlig beprövad erfarenhet. Sen om det fungerar eller inte ur ett oforskat vetenskapligt synsätt är ju en helt annan fråga. Det får du gärna ta med någon som vill samtala om sådant.
Hur som helst. Detta var vad jag frågade dig innan.
"Du skrev att behandling med Kolloidalt Silver kan betraktas som kvacksalveri. Det visste jag faktiskt inte att det inte fungerade. Men tack för upplysningen.
Skulle dock vara lite intressant att fråga dig om varför du hävdar att det är att betrakta som så kallat "kvacksalveri". Utveckla gärna lite kort vad du grundar det på"