2023-03-28, 23:40
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Eller bara lärt sig från mordbränningen att det var på tok för lite handsprit redan den gången..

Haha, ja det kan man tycka. Men hon klarade av att bränna ner ett annat hus samma natt som hon satte eld på pojkvännens dörr.
Citera
2023-03-28, 23:41
Medlem
Något positivt från igår...
My, trots att hon antagligen har extremt mycket känslor.... lyckas hon hålla lugnet men får ändå med att Johanna legat runt mycket.
Enligt live rapporteringen på VP " Johanna tittar stint mot My".
Det gav mig alla fall en fin känsla för Tove.
Citera
2023-03-28, 23:45
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Rättegången om mordet på Tove i Vetlanda

Igår13:37
"Hon pekar på att det finns magsäcksinnehåll i luftstrupen och i struphuvudet. Enligt Sangborn tyder det på att Tove kvävts av att ha kräkts och fått ner i luftstrupe och lungor."

13:41
"Clea Sangborn ifrågasätter hur rättsläkaren gjort utredningen och säger att Tove har kräkts på grund av att hon fallit i golvet och slagit i huvudet."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/nu-startar-rattegangen-om-toves-dod?inlagg=24956c409cdc4ddcacbe5d6b87e3e54a

Ytterligare ett citat ifrån ovanstående:
Igår13:21
"Det som stack ut under förmiddagen var att 20-åringens försvarare lade fram en alternativ dödsorsak. Hon sade att 20-åringen visserligen hållit om Toves hals men att det bara var en kort stund, istället menar försvaren att Tove skulle ha kvävts av sina egna spyor.
Försvaret för fram detta alternativ trots att rättsläkaren slagit fast att den samlade skadebilden utesluter olyckshändelse."
Citera
2023-03-28, 23:49
Medlem
Jag kan tyvärr inte så mycket om hur det går till imorgon och insåg nu att jag vill ställa frågan. JJ är ju den första ut imorgon, är det hennes berättelse? Hennes berättelse med förklaringar/frågor från Sanborn? Eller rent bara förhör från Uno? Eller kombinerat förhör då o då? Får hon ens berätta något eller bara enbart svara på frågor? Börjar Uno med frågor ( eller Rullman?)? eller? Ja ni förstår hur erfaren jag är på det här...
Citera
2023-03-28, 23:49
Medlem
Hörde en ljudupptagning från Albin i rättegången och undrar om det finns publicerade ljudfiler från MY s också ?
Citera
2023-03-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Knappast, finns inte en jävel som inte ringer ambulans då, ännu mer otroligt att 2 personer skulle vara så jävla dumma.

Måste vara en på miljarden som är så dum så han/hon gör en misshandel till grovt gravfridsbrott och eventuellt mord.
Att 2 st skulle vara såhär jävla stendumma finns inte på kartan.

Och varför i helvete bränna kroppen?? Om hon dött av att spy å drunkna i spyan så finns ju ingen jävla anledning att bränna kroppen.

Men att missa en så'n enkel sak som att lämna de förb--de mobilerna! Väldigt kass planering, om det var ett planerat mord! Faktiskt även om det "bara" vore dråp -- det första jag skulle tänka på vore att neutralisera min telefon!
Citera
2023-03-28, 23:51
Medlem
Rompers avatar
Huvudförhandlingen i mål 1877-22

Publicerad 2023-03-28 av
Eksjö tingsrätt
Mål: B 1877-22
Onsdagen den 29 mars 2023 kan det eventuellt bli aktuellt att förhör med en av de tilltalade hålls utan att åhörare tillåts närvara i sal 1.
I den sidosal (sal 3) som tingsrätten använde under måndagen kommer det utöver vissa reserverade platser för press fortfarande att finnas 12 platser för åhörare. Den allmänhet som står först i kön på morgonen kan därför välja om man vill ha en plats i sal 1 eller sal 3.

Tingsrätten kommer att utnyttja ytterligare en sidosal (sal 2) men denna kommer enbart att ha reserverade platser. Den allmänhet som fått plats sal 1 kommer inte att få någon plats i denna sidosal.

https://www.domstol.se/eksjo-tingsratt/nyheter/2023/03/huvudforhandlingen-i-mal-1877-22/
Citera
2023-03-28, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Ytterligare ett citat ifrån ovanstående:
Igår13:21
"Det som stack ut under förmiddagen var att 20-åringens försvarare lade fram en alternativ dödsorsak. Hon sade att 20-åringen visserligen hållit om Toves hals men att det bara var en kort stund, istället menar försvaren att Tove skulle ha kvävts av sina egna spyor.
Försvaret för fram detta alternativ trots att rättsläkaren slagit fast att den samlade skadebilden utesluter olyckshändelse."

Hon har väl inte så mycket annat att komma med.
Citera
2023-03-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Men att missa en så'n enkel sak som att lämna de förb--de mobilerna! Väldigt kass planering, om det var ett planerat mord! Faktiskt även om det "bara" vore dråp -- det första jag skulle tänka på vore att neutralisera min telefon!

Ja de är som en riktigt dålig film, korkat från början till slut, jag vill mena att hon även misslyckades att misshandla TT så hon råkade dö istället tyvärr det är fan det mest logiska utifrån allt annat som hände den natten
Citera
2023-03-28, 23:53
Medlem
Följt tråden men kan inte släppa tanken på TTs telefon. Hur mkt energi har man egentligen lagt på att hitta den? Om vi spekulerar…skulle denna kunna ge ngt mer? Om jag tillåts sväva iväg skulle jag kunna tänka mig ett scenario där TT visste att diskussionen för att ”reda ut” allt som varit skulle bli knepig och kanske därför startade en röstinspelning? Kan eventuella rörelse i mobilen slå hål på JJs och MHs berättelser etc etc? Skulle en hittad telefon efter så här lång tid ge ngt överhuvudtaget?
Citera
2023-03-28, 23:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Jag kan tyvärr inte så mycket om hur det går till imorgon och insåg nu att jag vill ställa frågan. JJ är ju den första ut imorgon, är det hennes berättelse? Hennes berättelse med förklaringar/frågor från Sanborn? Eller rent bara förhör från Uno? Eller kombinerat förhör då o då? Får hon ens berätta något eller bara enbart svara på frågor? Börjar Uno med frågor ( eller Rullman?)? eller? Ja ni förstår hur erfaren jag är på det här...

När förhöret startas så har åklagaren ordet. Normalt är då att åklagaren ber MGM att berätta fritt. Därefter frågor från åklagaren. Sen är det eventuella frågor från de anhörigas målsägarbiträde (oftast inte så många). Därefter försvaret och även MH försvarare får ställa frågor till JJ. Mycket möjligt att åklagaren har kompletterande frågor igen efter försvaret.
Såhär går det normalt till. Men Rullman har säkert en strategi
Senast redigerad av Kellywoman 2023-03-29 kl. 00:00.
Citera
2023-03-28, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Analytikern
Följt tråden men kan inte släppa tanken på TTs telefon. Hur mkt energi har man egentligen lagt på att hitta den? Om vi spekulerar…skulle denna kunna ge ngt mer? Om jag tillåts sväva iväg skulle jag kunna tänka mig ett scenario där TT visste att diskussionen för att ”reda ut” allt som varit skulle bli knepig och kanske därför startade en röstinspelning? Kan eventuella rörelse i mobilen slå hål på JJs och MHs berättelser etc etc? Skulle en hittad telefon efter så här lång tid ge ngt överhuvudtaget?

Den ger nog inte så mycket.
De viktigaste telefonerna för utredningen var nog de som tillhörde JJ och M.H

Kan det inte ha varit så att TTs mobil spolades ned i toaletten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in