2023-03-28, 23:07
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Om jag har förstått det rätt så brann det ju knappt? Var ju därför JJ åkte dit nästa dag och försökte elda igen

Ja när JJ var där för att elda igen hade hon ju med sig tre pyttesmå flaskor med ”kemiskt ren bensin” på några deciliter för att få fart på brasan.

JJ hade behövt en jeep-dunk diesel eller fotogen om det skulle blivit något.

Tur att hon inte visste, då kanske det blivit en skogsbrand…
Citera
2023-03-28, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Om tjejerna kom till lägenheten ca 01:50 och mordet beräknas ha ägt rum ca 02:30, vad gjorde de då i lägenheten under 30-40 min?
Några är inne på att TT lurades att dricka mer/drogades för att hon skulle bli ett lättare "byte"? Och sen när TT behövde gå på / lämna toaletten fälldes hon av JJ?
Teckning av JJ (aktbil.153, sid.1042) visar var och hur Tove låg inne i badrummet när mordet begicks.

Innan dess visar JJ "med ett X den plats där MH hamnade då hon föll på golvet samt med ringar där hennes uppfattning är att det var spyor efter att MH spytt." (aktbil.153, sid.943-944).

Kan det va att JJ bytt ut TT mot MH här? Att de först blivit "sams" sen hände detta och JJ blev arg igen?

Kanske MH:s frånvaro förklarar ljud av "sparkar" mot vägg, innan JJ sätter sig på TT och håller nere TTs armar med sina egna ben.

Hur som, behöver ju inte MH varit med under själva mordet. Hade hon druckit en del så kanske hon sov sig igenom den delen (själv blir jag jättetrött av några cider) Sen drog JJ in TT i köket som ligger tvärsöver hallen och placerade kroppen på motsatt sida av bordet än vad diskhon är.

Min egen teori är att de står utanför, TT har funderat på vägen efter samtalet med pojkvännen att hon nog inte ska följa med hem ändå, kanske får det henne att fundera på branden o nyktrar till under vägen eller får en känsla bara.... Dock kanske hon glömmer av det o är lite full o tjejerna verkar så trevliga osv...så hon kan låna toaletten ändå innan hon åker hem på cykeln , lämnar sin oöppnade cider i cykelkorgen, hinner knäppa upp blixtlåset på toan..... och då överfaller de
Citera
2023-03-28, 23:10
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Men Guuud,
Hennes vän har ju försökt bränna inne diverse, MH surfar på sin diagnos och den verkar ju inte stämma alls faktiskt, rättar tider osv.... mm
Det tror jag inte M tänkte på där och då.
Citera
2023-03-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Vet inte. Beakta även detta. Fan om mamman misstänkte något och har röjt spåren. Det vore för jävla tragiskt. ...sysselsatt mig med att tvätta kläder. Kanske en mammagrej men det låter lite udda i mina öron. MHs föräldrar verkar vara bra människor så jag hoppas att det inte stämmer.

Vart var kläderna när du såg dem?
Jag har ju tvättat dem. Så blir det ju. Varje gång hon varit på Nöjet dansar hon ju. Hon tar
alltid av sig kläderna, och lägger dem i tvättkorgen. Det har ju inte varit några roliga dagar
och jag har sysselsatt mig med att tvätta kläder. Jag sa det till Poliserna som var hemma hos
oss idag.
Kläderna låg i smutskorgen.

Verkar det inte en aning udda att man genast tvättar kläderna ens barn haft på sig en utekväll? Konstig motivering i sammanhanget, känns som hon förklarar lite dåligt och hastigt för att inte få följdfrågor på den.
Citera
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Ja när JJ var där för att elda igen hade hon ju med sig tre pyttesmå flaskor med ”kemiskt ren bensin” på några deciliter för att få fart på brasan.

Det kan ju vara just det hon gjorde, visste och försökte att få branden så koncentrerad som möjligt. Men den andelen bensin borde alla förstå är på tok för lite. Så det handlar nog snarare om dumhet trots allt.
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så kan det vara att det inte brunnit alls vid första försöket men M säger i ett förhör att hon såg fr bilen att det brann
Vet faktiskt inte hur mycket det kan brinna av lite handsprit?
Citera
2023-03-28, 23:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Vi ska nog inte sätta så stor tilltro till hennes stegräknare. Det förutsätter ju att hon bär med sig telefonen så fort hon rör på sig. Om hon behöver springa på toa för att kräkas t.ex så tar hon nog inte med sig telefonen.

Eller har jag missat nåt? Hade hon en smartwatch?

Jag tycker också det är väldigt märkligt att "alla" förutsätter att man bär med sig telefonen överallt
när man är inomhus. Gör ni det? När ni springer omkring antingen hemma eller hos en kompis lägger ni inte ifrån er telefonen.

När hon åkte iväg med Tove hade hon ingen telefon med sig. Men hemma hos JJ ska hon inte ha rört sig
utan telefon. När hon väl burit telefonen med sig enligt hälsoappen nekar hon till det..
Citera
2023-03-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Återigen, förhör med Maja på sida 1119 i Aktbil 153:

För er som undrar vart det här med "i lungorna" kommer ifrån.

Har man matrester efter en kräkning i lungorna är väl just det med stor sannolikhet dödsorsaken? Om man därtill konstaterats ha dött av syrebrist?

Om de båda misstänkta medgärningspersonerna misstänks kunnat avsiktligt frambringa denna kräkning i syfte att döda offret skulle jag sannerligen vilja veta hur det skulle ha gått till!

Min tolkning: Trist fyllebråk, som urartar i handgemäng och där en av de inblandade, uppenbarligen överförfriskad, under kalabaliken kräks och får spyorna i vrångstrupen. De båda övriga, knappt nyktrare, står som enfaldiga åsnor och ser på medan hon kvävs. Sedan grips de av panik och vill undanröja alla spår av det skedda, men är alltför asfulla för att ens se till att lämna mobilerna kvar hemma då de åker ut för att dumpa kroppen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Men Guuud,
Hennes vän har ju försökt bränna inne diverse, MH surfar på sin diagnos och den verkar ju inte stämma alls faktiskt, rättar tider osv.... mm

Hej Sybel, verkar blivit knas, inte citerat dig.....
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen

Märkligt att hon inte googlade det? Hon googlade ju allt annat med mord
Citera
2023-03-28, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Maja har ADD. Analysen gäller inte.
Exakt vad är det i analysen som inte skulle falla under denna analys ?
Add är dessutom idag borttagen som diagnos i flera regioner . Idag är det bara adhd ( i olika grad och form )
Citera
2023-03-28, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Har man matrester efter en kräkning i lungorna är väl just det med stor sannolikhet dödsorsaken? Om man därtill konstaterats ha dött av syrebrist?

Om de båda misstänkta medgärningspersonerna misstänks kunnat avsiktligt frambringa denna kräkning i syfte att döda offret skulle jag sannerligen vilja veta hur det skulle ha gått till!

Min tolkning: Trist fyllebråk, som urartar i handgemäng och där en av de inblandade, uppenbarligen överförfriskad, under kalabaliken kräks och får spyorna i vrångstrupen. De båda övriga, knappt nyktrare, står som enfaldiga åsnor och ser på medan hon kvävs. Sedan grips de av panik och vill undanröja alla spår av det skedda, men är alltför asfulla för att ens se till att lämna mobilerna kvar hemma då de åker ut för att dumpa kroppen!

Typ så. Men den perversa pöbeln här inne vill så gärna att det ska vara ett simpelt strypmord, så att deras enkelspåriga sinnen kan finna ro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in