2023-03-28, 19:55
Medlem
Till en början kan det låta konstigt när han frågar vem bojjan representerar men vem skulle ens fråga det och mena det rasistiskt och då även i livesändning…. Det är väl uppenbart att han menade vilket lag bojjan representerade med hänvisning till hans egna tränarkarriär(typ noll och därmed dålig erfarenhet av att vara tränare). Hela bråket började ju med att bojjan ifrågasatte jannes sätt att vara tränare..
Citera
2023-03-28, 19:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Om du anser att Janne framstod som en trygg ledare i sitt agerande, blir jag orolig.
Om Janne lugnt och med ett leende på läpparna sagt.
"Bojan jag förstår dig och alla andra som tycker saker. Det är dina och andras tankar och åsikter som får mig att inse vilken stor ära det är.att vara förbundskapten. Tack Bojan. Jag älskar dig'
Då hade han framstått som en stor ledare, men han valde att framställa sig som svag och undergiven. Någon som betedde sig som ett litet barn när han blev lite provocerad.
Vill vi verkligen ha ett litet barn som förbundskapten?

Jag tycker att Janne Andersson är en idiot och borde givetvis få sparken flera gånger om.
Han borde få sparken efter förlusten mot Polen i den avgörande matchen till VM. Att missa VM hade lett till sparken i så gott som alla länder med samma spelmaterial som Sverige har.
Han borde sen få sparken när Sverige kom sist i sin grupp i Nations League. Nu får man alltså spela i C-gruppen, helt jäkla otroligt att han inte fick sparken där.
Han borde få sparken efter 0-3 mot Belgien och han borde givetvis få sparken idag efter att ha skämt ut sig fullständigt igår. Helt sinnessjukt att han fortfarande är kvar...
Citera
2023-03-28, 20:00
Medlem
Bo-Jan hade nog fått en dos mer sympati utan sitt svar. Nu framstår han snarare som en butterkuk utan förmåga att ta in vad andra säger.

Vad beträffar Naken-Janne skötte han det desto bättre efter sitt huvudlösa utbrott.

Dömer det oavgjort.
Citera
2023-03-28, 20:02
Medlem
Månsans avatar
Typiskt att just dessa två sopor rök ihop. Båda är otroligt kassa. Bojan orkar ju ingen normal människa lyssna på, hans svammel har plågat fotbollsintresserade svenskar så länge man kan minnas. Tröttsam typ. Skitlöjligt och fegt att dra rasistkortet för att få idiotmedia på sin sida.

Janne Andersson å sin sida är en snarstucken gnällspik. Har suttit sju år och presterat vadå? Sverige i C-gruppen i Nations League tillsammans med Föröarna och Andorra. Sämsta förbundskaptenen sen Laban Arnesson. Borde snarast bytas ut, liksom Gnäll-Bojan med sitt fega rasisttrams.
Citera
2023-03-28, 20:02
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masterblender
Jag tycker att Janne Andersson är en idiot och borde givetvis få sparken flera gånger om.
Han borde få sparken efter förlusten mot Polen i den avgörande matchen till VM. Att missa VM hade lett till sparken i så gott som alla länder med samma spelmaterial som Sverige har.
Han borde sen få sparken när Sverige kom sist i sin grupp i Nations League. Nu får man alltså spela i C-gruppen, helt jäkla otroligt att han inte fick sparken där.
Han borde få sparken efter 0-3 mot Belgien och han borde givetvis få sparken idag efter att ha skämt ut sig fullständigt igår. Helt sinnessjukt att han fortfarande är kvar...

det är det här alla woke folk som inte hört talas om cuck-janne innan igår att det har funnits så många bra anledningar att kicka sopan men man har istället förlängt så att denna lilla fadäs för igår spelar föga roll eller är ett hot för att han ska få lämna sin tjänst
Citera
2023-03-28, 20:03
Medlem
pinger99s avatar
Känns som en planterad konflikt efter att FR tagit över rodret på SvFF.
Skulle tro att Janne är på väg ut.
Citera
2023-03-28, 20:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Ja det är kanske den största skandalen. Han började väldigt bra med 2018 men sedan har det ju bara blivit sämre och sämre till den alltså största förnedringen detta med C-gruppen.

Det är så man från de som bestämmer fortsatt hoppas att Janne ska lyckas men det går ju aldrig vägen. Där kan man väl säga då Bojan säger vad många tycker. Men kanske mer i klarspråk att varför sitter du kvar på posten!?
Citera
2023-03-28, 20:09
Medlem
Citat:

Detta är en sak, att han anklagas för rasism är något helt annat..

Jag blev själv lite provocerad när Janne kliver in i studion och säger att de har radat upp segrar här på slutet..

Klart man kan kritisera resultaten och hans jobb när det gäller fotbollen, men att dra in rasism är ju ett påhopp på honom som människa och person, vilket inte har något med fotboll att göra..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-03-28 kl. 20:12.
Citera
2023-03-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad är meriter som tränare enligt dig? Det visar att han var en av sveriges bästa tränare under 10 år innan landslaget. Silver med hbk och guld med norrköping. Bojan var kanske en av sveriges 25 bästa spelare under ett par år.

Njae, Bojan har nog aldrig varit en topp 50 spelare ens i Sverige. Men det är väl petitesser. Janne borde hursomhelst bytas ut. Han har haft både med- och motgångar under sin tid som förbundskapten. Stundvis har det till och med varit trevligt att följa landslaget. Men nu är det dags att lämna över till någon annan.

Tack för denna tid Janne!
Citera
2023-03-28, 20:11
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Var det Reinfeldt första åtgärd att tvinga fram Janne till pressträffen och be om ursäkt till landets alla nysvenskar?

Det var någon kommunikationsansvarig (så klart en kärring) som hade fått panik. Höll dem inte krismöte mitt i natten på grund av Jannes reaktion? Trams.
Citera
2023-03-28, 20:12
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
96% Av trådarna på fb innehåller inlägg som saknar relevans. Ganska kul att få en kommentar om att det är irrelevant. En liknande kommentar ser man aldrig i trådar om hur man t.ex byter avgasrör och den spammas av skräpet från avdelningen på I&I. När jag skriver "ni" så syftar jag på de sk svärjevännerna. Misstolkade han Janne? Jannes reaktion på Bojans utspel bekräftade det Bojan trodde att Janne menade.

Detta är ingen tråd om avgasrör. Om någon nisse där skriver om I&I är lika illa och visar att du ligger på samma låga nivå. Grattis!

Jannes reaktion kan tyda på väldigt många fler saker än just rasism. Att du väljer rasism som den självklara förklaringen säger mer om dig än om Janne.

Bojan har med största sannolikhet misstolkat Janne, ja.
Citera
2023-03-28, 20:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Kvinnonamn? Bojan är standard juggenamn för män. Iofs om du säger namnet med ditt feminina svenneuttal så blir det nåt annat.

Verkar som det träffade en öm punkt på dig, att Bojan är ett kvinnonamn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in