2023-03-28, 17:44
Medlem
leachs avatar
Finfin fullträff, sodomiter puts väck.

‼️93rd brigade hit a building in Bakhmut full with Moscow boys
Big and beautiful 💥 💥 💥
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1640435128450306048
Citera
2023-03-28, 17:45
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har missförstått hela den här specialoperationen. Den syftar i första hand till att avmilitarisera Ukraina.

Vi är många som missförstått. Med avmilitarisering, menar du så här?:

Citat:
Ursprungligen postat av leach
Avmilitariseringen går enligt plan

⚡️The russian army lost most of its tank regiment near Avdiivka, trying to surround the city from the south, - British intelligence.
The regiment is part of the 3rd Army Corps, which suffers from discipline problems and poor morale.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1640700199784906753
Citera
2023-03-28, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror fan att även nordkoreaner varit på tapeten tidigare...? Det skulle rentav kunna finnas en separat tråd. Tycker mig minnas diskussioner och argument från den.

Hur som helst övertygad om att det inte blir något av detta. Blotta mängden — 850 000! — vore annars ett problem. Och nej: jag tror inte att soldaterna i Nordkorea är undernärda, eller att de sjappar vid första bästa tillfälle. Armén är ungefär det enda man faktiskt verkligen satsar på i Kim-land. Den står partiet nära. Den får alla de resurser många andra nordkoreaner saknar (bl.a. mat).

Om du frågar mig så tror jag att det är en sedvanlig bluff från rysk sida, inte fan kommer det några från Nord-Korea för att slaktas.

Dimitri var ju ovanligt ironisk i sin text
Citera
2023-03-28, 17:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om du frågar mig så tror jag att det är en sedvanlig bluff från rysk sida, inte fan kommer det några från Nord-Korea för att slaktas.

Dimitri var ju ovanligt ironisk i sin text
Känner att jag var för seriös i mitt svar. Nej, det kommer knappast 850 000 soldater från NK till Ukraina.

Citera
2023-03-28, 17:49
Medlem
Jag tror Kina förbjuder Nordkorea att skicka trupper
Citera
2023-03-28, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Finfin fullträff, sodomiter puts väck.

‼️93rd brigade hit a building in Bakhmut full with Moscow boys
Big and beautiful 💥 💥 💥
https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1640435128450306048
Måste va JDAM. Himars gör inte den skadan. Otroligt ändå att Ukrainas flygvapen kan flyga obehindrat så nära Bakhmut Rysslands luftvärn måste vara helt utplånat vid detta laget
Citera
2023-03-28, 17:51
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nu djävlar får Ukraina det hett om öronen

50.000 Nord-Korenska spetsnaz ska strida på den ryska sidan

https://twitter.com/wartranslated/status/1640688733253951490

50000 st undernärda nordkoreaner
Vad kan gå fel liksom?😂🤡
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Herregud kan det verkligen vara sant? 50 000 vrålande handklappande Kim jung-un,er stormande fram över Ukraniska fälten för att mejas ner av kulregn. I sanning märkligt
49000 kommer söka politisk asyl😂
Man får väll tro det när man ser det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror fan att även nordkoreaner varit på tapeten tidigare...? Det skulle rentav kunna finnas en separat tråd. Tycker mig minnas diskussioner och argument från den.

Hur som helst övertygad om att det inte blir något av detta. Blotta mängden — 850 000! — vore annars ett problem. Och nej: jag tror inte att soldaterna i Nordkorea är undernärda, eller att de sjappar vid första bästa tillfälle. Armén är ungefär det enda man faktiskt verkligen satsar på i Kim-land. Den står partiet nära. Den får alla de resurser många andra nordkoreaner saknar (bl.a. mat).
Även den norkoreanska armén lider av svår matbrist, soldaterna är i mycket dåligt skick. Det var illa för ett par år sedan och det är ännu värre nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Du har missförstått hela den här specialoperationen. Den syftar i första hand till att avmilitarisera Ukraina. Det sker exempelvis i Bakhmut med hjälp av ryskt övertag i artiller. Även i strategiskt övergivna Kherson, där ukrainska trupper fastnat i en djävulsk rävsax väster om floden. Efter avmilitariseringen kan ryssen promenera in varhelst han önskar utan nämnvärt motstånd. Har du inte begripit detta ännu?

Invasionen har ju lett till massiv militarisering av Ukraina. Hardware vräks in från Väst.
Det var väl ändå inte meningen?
Och om ryssarna är så överlägsna, varför stoppar de inte vapenleveranserna?
Varför tillåter Putin att västvärlden hjälper Ukraina?
Putin har försökt avmilitarisera Ukraina i ett år.
Vet du varför det inte fungerar?

Så himla konstigt alltihop 🤔
Citera
2023-03-28, 17:53
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Måste va JDAM. Himars gör inte den skadan. Otroligt ändå att Ukrainas flygvapen kan flyga obehindrat så nära Bakhmut Rysslands luftvärn måste vara helt utplånat vid detta laget

Ja slår ryzzka luftvärnet på radarn sitter det snart en HAARM i den
Citera
2023-03-28, 17:53
Medlem
Snapcounts avatar
Det här låter bra.., kanske det kommer mera grejer snart ifrån Tyskland :

Förbundsregeringen vill öka vapenbiståndet med tolv miljarder euro

Den tyska regeringen planerar en betydande ökning av det militära biståndet till Ukraina. För detta vill budgetutskottet vid sitt möte på onsdagen godkänna ytterligare medel på tolv miljarder euro, vilket nyhetsbyrån AFP fick veta på tisdagen av kommittén. Pengarna ska användas till direkta vapenleveranser till Ukraina samt till ersättningar till Bundeswehr, vars lager decimeras av leveranser till Ukraina.

Enligt AFP:s uppgifter kommer Bundeswehr att få spendera de första medlen i år. I beslutet föreskrivs också ekonomiska resurser för kommande år. Hittills har omkring tre miljarder euro frigjorts för tyskt vapenbistånd till Ukraina.

https://www.welt.de/politik/ausland/article244523344/Ukraine-News-Russland-nach-Angriffen-auf-Awdijiwka-offenbar-deutlich-geschwaecht.html?source=puerto- reco-2_ABC-V22.4.A_control
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in