2023-03-28, 16:24
Medlem
"– Jag står fast vid mina övertygelser och värderingar. Jag brinner för de här frågorna som bygger på egna erfarenheter sedan jag kom till Sverige 1992. Jag vill förena och bygga broar i ett splittrat samhälle och är hellre tydlig och obekväm, än otydlig och bekväm. Om man inte förstår vikten av det som skedde i vår sändning är det ett inneboende strukturellt problem. Även om Janne säger att det inte var hans intention, uppfattade jag att det blev en fråga om mitt ursprung och det gjorde mig sårad och besviken på min förbundskapten, säger Bojan Djordjic. "

Bojan din jävla pajas. Om Janne nu säger att det inte handlar om hans ursprung får han väl köpa det. Speciellt eftersom han inte alls uttryckligne sa det.
Citera
2023-03-28, 16:24
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
På Aftonbladet ligger den uppe
Gynna inte AB för farao. Inte DN heller. Finns fler ställen.
Citera
2023-03-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamon123
Efter att ha kollat på intervjun igen så lackar Janne redan när Jihde ställer frågan "utveckla lite när du menar inte riktigt på"

La någon annan märke till att det var där han började lacka och att han är trött på denna press och dessa frågor och allt annat, han gick dit redan med en dålig inställning.

Janne ba "det vet ni tre som har spelat fotboll men inte du" alltså till Jihde. Redan där så la han en pik till Jihde indirekt typ du vet ingenting om fotboll va bara tyst.

Var det någon annan som la märke till detta, var det ljungberg som ställde samma frågor som Bojan ställde så hade resultatet vart likadant.

Precis det är därför det blir så stort hade Freddie eller Sebbe ställt frågan hade Janne kunnat sovit gårt igår nu ska Bojan dock klä på sig den största offerkoftan och kalla Janne för rasist
Citera
2023-03-28, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Bojan fortsätter att blanda in rasismen

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/y6VneA/bojan-djordjic-till-janne-andersson-jag-kan-forlata-men-inte-glomma

Kontext: Janne är en jävla rasist enligt bojan

Vissa ser rasism överallt. Jävla tönt han är Bojan!

Ska bli kul att se hur stelt det är mellan dessa i framtida intervjuer.

Göra en höna av en fjäder.
Citera
2023-03-28, 16:26
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Hur kan vi ha förtroende för ett förbundskapten när vi inte kvalificerade oss till VM?
Har du bättre spelare att trolla fram så varsågod. Trolla med knäna. Sverige är mestadels inte särskilt bra på fotboll jämförelsevis.
Citera
2023-03-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Karln beter sig som en autist med svartvit världsuppfattning.

Litegrann som autisten Magmys-Micke för de som är bekanta med honom. Han kommer in självgod och myser över en högst marginell bedrift, och tolererar bara medhåll och ryggdunkningar. När minsta kritiska åsikt lyfts över den tråkiga helhetsbilden ryter han ifrån och vill inte längre delta i intervjun. Tjurar ihop som Karlsson på taket: ”är det såhär orättvist tänker inte jag vara med”.

En vuxen människa tillika ledare måste kunna hantera andra frågeställningar än de han föreställt sig i huvudet. Det handlar om att kunna ”go with the flow” och det är A och O i fotboll. Om spelarna fick lika mycket panik som Janne varje gång någonting inte fungerade helt enligt strategi vore det illa. Som jag förstått det lever han med väldigt svartvita rutiner även i sitt privatliv, så jag misstänker att han finns på spektrat.

Trodde inte jag skulle vara den som försvarar jämmer-Janne men nu ryter han ju inte ifrån vid "minsta kritiska åsikt". Han matas med sånt ideligen, svarar på sitt trumpna sätt och så är det bra med det. Här får Bojan svar på sin jävla fråga om Kalsson en gång, två gånger, men tjatar vidare som om han satt och jiddrade med nån på krogen. Märklig situation. Uppstår som sagt för att han misstar sig på sin roll i studion. Har noll journalistisk kompetens men tror sig vara Janne Josefson.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Följer man PL på Viaplay så känner man till Bojan sen flera år tillbaka. Han är filosoferande i sina utlägg och alltid en glimt i ögat. Hans sätt att uttrycka sig som folk uppfattar som drygt eller hetsigt är så en lugn Bojan vanligtvis låter. Tycker han skötte sig jättebra medan Janne var beredd att slåss från första stund. Vilken jävla hjärndöd kommentar och Jannes tystnad efteråt var jävla talande att han fattade själv att han skitit i det blå skåpet!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
"– Jag står fast vid mina övertygelser och värderingar. Jag brinner för de här frågorna som bygger på egna erfarenheter sedan jag kom till Sverige 1992. Jag vill förena och bygga broar i ett splittrat samhälle och är hellre tydlig och obekväm, än otydlig och bekväm. Om man inte förstår vikten av det som skedde i vår sändning är det ett inneboende strukturellt problem. Även om Janne säger att det inte var hans intention, uppfattade jag att det blev en fråga om mitt ursprung och det gjorde mig sårad och besviken på min förbundskapten, säger Bojan Djordjic. "

Bojan din jävla pajas. Om Janne nu säger att det inte handlar om hans ursprung får han väl köpa det. Speciellt eftersom han inte alls uttryckligne sa det.

Det säger verkligen mer om Bojan än om Janne. Inte lätt att ha mindervärdskomplex som Bojan verkar ha!
Citera
2023-03-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a

Lite cry baby över BD kan jag tycka
Citera
2023-03-28, 16:29
Avslutad
Hade inte orkat bry mig om den här dockusåpan men pga allt tjat blev jag till slut tvungen att se på klippet där Janne och Djordjic ryker ihop. Min egen spontana reaktion var direkt att fy tusan vad trött jag blir på Djordjic som ska hålla på att prata i mun på Janne och tjafsa med honom. Efter att ha sett klippet har jag full förståelse för att Janne blev förbannad, jag blev själv skitarg på Djordjic bara av att kolla på det i efterskott.

Att Janne nu vill be om ursäkt är helt befängt. Djordjic och Viaplay borde be om ursäkt till Janne.
Citera
2023-03-28, 16:30
Avslutad
Det tog stopp i huvet på Janne. Det vet vi, det har han sagt. Frågan är om vi ska ha en förbundskapten där det tar stopp i huvudet

En mindre undersökning av huvudet tror jag vore på sin plats
Citera
2023-03-28, 16:30
Medlem
Den här har länkats innan men drunknar i flödet

https://www.journalisten.se/kronika/allt-var-djordjics-fel

"Allt var Djordic fel"

Om hur en journalist inte ska bete sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto