2023-03-28, 15:04
Avslutad
[quote=A.Stalker|83969637]
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Håller med. Maja är vaken hela tiden och vet mycket väl att TT är död. Ev har hon hjälpt till inne i badrummet. JJ säger direkt efter mordet till MH att hon ska flytta på TTs cykel. Hon hinner bara ner en trappa, så står grannen orolig där. JJ hittar på en historia och springer upp igen med nån förvändning om betalkort. Informerar snabbt MH om att planerna måste justeras och att hon måste åka till Donken. Hon messar MH en lägesrapport under bilfärden. Köper en cheeseburgare och ser till att prata med en bekant för ytterligare alibi. Hem igen och sen följer dumpning av cykel, av mobiltelefon och kropp. Jag är övertygad om att MH varit vaken hela tiden.

Det enda som är lite konstigt är att hon inte använder sin telefon alls. När hon väntar på JJ från Donken hade det varit naturligt om hon surfat från mobilen. Det känns märkligt att hon bara satt och väntade med ett lik i lägenheten. Alternativt var även MH iskall och slumrade faktiskt till medan hon väntade på JJ.

Maja har två telefoner, den ena är Johannas gamla som hon brukar använda när hon lämnar sin på plats där hon vill att föräldrar ska se henne via appen Hitta, hon kan ha förstrött sig med den?
Ja kanske, jag vet inte om den är undersökt. Men hon svarar ju på JJs mess från sin egen telefon så det är lite konstigt att hon sen inte gjort nåt mer på den utan i så fall plockat upp en annan telefon…
Citera
2023-03-28, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hoppas att J får visa i morgon hur MH satt /låg för att kunna hålla båda händerna mot golvet. Jag får bara ihop det med ena armen som jag nämnt tidigare. Om M satt vid huvudet.

Eftersom J begärde ut hennes googlesökningar är hon nog sugen på lite hämnd...

Vet du vem som förhörs först?

J är först ut vilket jag tycker är bra. M har inte lika bra på att ljuga på beställning. Hon kommer få problem med att anpassa sin historia utefter vad J har sagt.

Sen får vi se om M klarar av att förhöras med J närvarande samt en stor publik. Finns risk att J och åhörarna behöver lämna salen om M låser sig.
Citera
2023-03-28, 15:16
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popupcoffee
Om de skall in på förhör i dag handlar det inte om TT-målet. Fallet avslutas polisiärt när FUP är klar. Har man något att säga därefter får man tillfälle till det under rättegången.

Jojo, men varför skall de då ha begärt att få tala med polisen kan man ju undra, om det inte har med målet i sak?

/AI
Citera
2023-03-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Hoppas att J får visa i morgon hur MH satt /låg för att kunna hålla båda händerna mot golvet. Jag får bara ihop det med ena armen som jag nämnt tidigare. Om M satt vid huvudet.

Eftersom J begärde ut hennes googlesökningar är hon nog sugen på lite hämnd...

Vet du vem som förhörs först?

Den ena armbågen har större skador enligt rättsmedicin har jag för mig.
Citera
2023-03-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Lite roligt faktiskt att tidigare var det Johanna som sa vad Maja skulle säga och nu sitter väl hennes advokat antgagligen och säger vad hon ska säga? Hoppas att hon inte blandar ihop då vem som sa vad. Jag ser verkligen fram emot i morgon och hoppas på att dom båda mördarna blir manglade av obehagliga frågor. Vore ett bra avslut på dagen om dom sänker sig själva och att sen rättsläkaren gör rätt bedömning. Någon som vet vad obducenten kommit fram till om hur Tove dog?

Hittar inte sidan just nu, men obducenten talar och skador på bl.a tungbenet och sköldbrosket (vilket är tydliga bevis på strypning). TT hade spyor i strupen, men INTE i lungorna. Iom att TT inte kunde få ur sig spyorna kunde hon heller inte andas in, för då hade spyorna kanske hamnat i lungorna. Hon var helt fast.

Vad Clea Sangborn än försöker få det till. Blir intressant att höra obducenten på Torsdag. hon är ytterst noggrann och lämnar ingenting åt slumpen. Hon har dessutom tidvid haft en ytterligare obducent med sig och de har tillsammans gjort ett utlåtande. "Tvåpartsförfarande".
Citera
2023-03-28, 15:24
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
M vill inte sitta i samma rum som J när hon ska berätta
hon känner sig säkert obekvöm med att ha J där
Så kanske media får info ändå?

Jo, det är ju sant.
Media och allmänhet får ju tillgång till medhörningssal, så nog får vi information alltid.
Citera
2023-03-28, 15:26
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Hittar inte sidan just nu, men obducenten talar och skador på bl.a tungbenet och sköldbrosket (vilket är tydliga bevis på strypning). TT hade spyor i strupen, men INTE i lungorna. Iom att TT inte kunde få ur sig spyorna kunde hon heller inte andas in, för då hade spyorna kanske hamnat i lungorna. Hon var helt fast.

Vad Clea Sangborn än försöker få det till. Blir intressant att höra obducenten på Torsdag. hon är ytterst noggrann och lämnar ingenting åt slumpen. Hon har dessutom tidvid haft en ytterligare obducent med sig och de har tillsammans gjort ett utlåtande. "Tvåpartsförfarande".
Är obducenten också en hon? Om det är så hoppas jag att hon knäpper giraffen på näsan. Vore otroligt om den vidriga kärringen skulle kunna få rätten att tvivla. Man blir ju nervös av allting nu att det ska gå snett för svenska domstolar är ju kända för att döma till brottslingarnas bästa. Som snippamannen t,ex
Citera
2023-03-28, 15:31
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Hade Tove en tvillingsyster? enäggs ?

Jag tror inte det. De är för olika baserat på bilder jag har sett.

Här My:

https://sv-se.facebook.com/photo/?fbid=672561279607001&set=ecnf.100005594046682
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-03-28 kl. 15:42.
Citera
2023-03-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Jag har väldigt svårt att förstå att försvararen försöker dra en vals med det här. Det kommer inte att räcka för att så tvivel hos rättens medlemmar.

Nej, det tror inte jag heller. Men vad skall hon göra med historien JJ kokat ihop.
Citera
2023-03-28, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Jojo, men varför skall de då ha begärt att få tala med polisen kan man ju undra, om det inte har med målet i sak?

/AI

Det vet vi väl inte om de har gjort. Någon här har påstått det, men det säger ju inte mycket. Jag kan påstå att jorden är platt, blir inte sant för det.
Citera
2023-03-28, 15:43
Medlem
MrDonutss avatar
Kan man följa rättegången någonstans?
Citera
2023-03-28, 15:46
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Om hon verkligen ville det så, för 364e gången: varför sade hon inte att MH ströp?

Det är gåtan. Fortfarande.
Visserligen är jag trög, men inte p g a att jag inte delar din uppfattning .

Jag TROR att när J fick höra att M berättat om dumpningen, trodde hon även att M berättat om misshandeln och strypningen, även om FL inte sa det. (J gick i FLs fälla.) Och för att då förminska dådet erkände hon en lättare misshandel. När hon sedan en gång erkänt blev det svårt att ta tillbaka det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in