2023-03-28, 14:59
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Han har bett om ursäkt hela förmidagen i radion.

Tyvärr har han det. Gillar folk som kan bli arga och vad är grejen med att experter ska mästra och avbryta? Ställa mot väggen trots att Sverige vann?
Citera
2023-03-28, 15:00
Medlem
laddkingens avatar
kan vara en av de roligaste händelserna jag sett med landslaget
Citera
2023-03-28, 15:01
Medlem
trailblasers avatar
Det blir värre när man ber om ursäkt. Fattar han inte det.
Citera
2023-03-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Tyvärr har han det. Gillar folk som kan bli arga och vad är grejen med att experter ska mästra och avbryta? Ställa mot väggen trots att Sverige vann?

Nu var ju frågan faktiskt ganska relevant och något en förbundskapten ska ha ett svar på, om det så är ett politikersvar så får det vara så. Janne är mänsklig som oss andra och bägaren rann över, inte var det 100% rätt beteende för det.
Citera
2023-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Jag gillar att svensk tv för en liten stund liknar ett debattprogram i valfritt medelhavsland. Jag gillar även att Janne kan blåsa upp så ordentligt. Visar på lite anamma.

Var det inte vm 2018 han nästan hamnade i slagsmål vid sidlinjen?

Om Janne kunde överföra den energin til spelarna och spelet på planen, så hade vi varit ohotat bästa lag i Europa!! haha.

Dock så förstår jag inte vad den där jävlas sopan gör kvar som chef i landslaget.

Det är extremt sällan som Sverige lyfter som lag, varken mot bra eller dåliga motståndare.

Azerbajdzjan, har de 23 invånare eller? 5-0 borde är knappt ens godkänt men han tycker att det är en bedrift...
Citera
2023-03-28, 15:02
Medlem
george-nadas avatar
Dra tillbaka till Serbien, Bojan! Det är väl inget roligt att vara en invandrare?!
Citera
2023-03-28, 15:03
Medlem
SvenBergmans avatar
#varärbojan?

Var fan gömmer han sig? Har han inte stake att svara i telefonen?
Citera
2023-03-28, 15:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Bojan gjorde 5 mål mellan 1999 och 2015.

Under 5 åring i ManUnited spelade han 1 match.
Vad var det han gjorde som var bra som fotbollsspelare???????? Menar du. Han är mest känd för att hota att gå till ett annat landslag om han inte fick spela i det svenska landslaget.

Spelar ingen roll om jesper Karlsson är i sin livsform får han inte mer speltid så är det för att det finns ngn annan som är bättre. Förstår att det är svårt för Bojan att förstå det ,då han inte förstod det ens då när han var aktiv.

Sorry Bojan du platsade inte i landslaget och du är ingen journalist. Mest fascinerande att ngn ens ids satsa på han efter alla turer. Vete fn om jag ens skulle anställa honom att sortera glasspinnar.

Osäker vad du menar, då det är svårt att följa med i ditt skriftspråk. Bojan har varit bättre än 99.9999% av Sveriges befolkning på att spela fotboll och har betydligt bättre koll på fotboll än vad du och jag har, men jag förstår om du är bitter om du själv står och sorterar glasspinnar.
Citera
2023-03-28, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hifivo
Bojan Djordjic: Jesper Karlsson, glädjande. Jag vill inte vara för negativ, men åtta minuter på två matcher, hur är tanken med honom med tanke på att han är i sitt livs form?

Janne Andersson: Jag vet inte om han är i sitt livs form. Han har varit bra den sista månaden, men han var skadad i fem månader och har knappt gjort några poäng, men han har gjort mycket poäng innan. Vi hade ett långt snack igår. När jag bytte in Anthony sa jag till honom att ”säg till Jesper att han ska slå frisparken i första krysset”. Så gör han det. Sedan kan vi diskutera val av spelare och det kan vi hålla på med hela jävla natten. Ursäkta mig.

Djordjic: Din syn på honom (Jesper Karlsson)?

Andersson: Då ska inte Alexander Isak spela eller Viktor Gyökeres. Vem ska inte spela då?

Djordjic: Men åtta minuter på två matcher.

Andersson: Men vem ska inte spela?

Djordjic: Det är inget personligt.

Andersson: Men vem ska inte spela? Jag får ta ut elva. Vem ska inte spela?

Djordjic: Ändra formation, spela 4-4-2, 4-2-3-1.

Andersson: Vem är förbundskapten. Ursäkta mig, du får göra precis va fan du vill, men jag orkar inte med det tjatet.

Djordjic: Varför tar du det personligt?

Andersson: Ah. Du får göra precis vad du vill.

Djordjic: Jag är inte förbundskapten.

Andersson: Jag orkar inte med det tjatet.

Djordjic: Ta det inte personligt.

Andersson: Ah. Vi har vunnit med 5–0 och så står du och gnäller.

Djordjic: Jag gnäller inte. Jag frågar om Jesper Karlsson.

Andersson: Det är ju jätteroligt att han kommer in och gör mål.

Djordjic: Jag vill bara veta.

Andersson: Stå och gnäll. När jag kommer till den här studion så har du stått här och tjatat i en och en halv timme.

Djordjic: Jag frågar dig en ärlig fråga.

Andersson: Det är så jävla dåligt. Ni är fyra man som konfronterar mig med frågor efter en match som vi vunnit med 5–0.

Djordjic: Du börjar ju defensivt och säger att ni vunnit fem av de sista sex matcherna.

Andersson: Sluta.

Djordjic: Du representerar tio miljoner människor.

Andersson: Vad representerar du?

Djordjic: Sverige så klart. Varför skulle jag inte göra det?

Andersson: Å fan.

Djordjic: Va är det för grej?

Andersson: Bra. Du har ju varit tränare på högsta nivå ...

Djordjic: Du har ju spelat fotboll på högsta nivå ...

Andersson: Äh, fy fan. Fan va dåligt, det är så dåligt. Snacka skit efter en match som vi vinner med 5–0.

Djordjic: Du blir aggressiv. Vem skulle jag representera annars? Vilket annat land? Serbien? Ville du säga det? Är det vad försöker säga? Jag representerar dig lika mycket som alla andra.

Niklas Jihde: Nu pratar vi fotboll.

Djordjic: Det där svaret kommer jag inte heller att glömma. Det är dåligt och det är ganska lågt för att vara en förbundskapten, att göra det och säga det som du sa nu. Vilka representerar du?

Jihde: Bojan och Janne!

Andersson: Jag bara tittar på honom.

Jihde: Vad är du mest nöjd med?

Andersson: Jag är inte nöjd med någonting. Det är helkasst ju. Vi skulle ha spelat Jesper Karlsson i tio minuter till så hade alla varit nöjda. Det är så tråkigt. Om jag kommer hit och vi har förlorat med 3–0, då fattar jag, då får jag vara defensiv när vi pratar. Så har vi vunnit med 5–0, så ska jag vara defensiv. Ni står fyra man och ska konfrontera mig med frågor. Fy fan vara dåligt. Tack för i dag. Vi ses en annan dag. Hej.

Tack!
Citera
2023-03-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen

Det var väl en helt rimlig och adekvat fråga att ställa till ansvarig i landslaget.

Om man inte ser förbättringar oavsett prestation så kan man lika gärna lägga ner.
Citera
2023-03-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
va? det är ju janne som brusar upp först när han säger "det kan vi ju diskutera hela jääääävla natten!". och sen börjar han aggressivt ifrågasätta bojan "vem ska spela då? vem ska spela då?". Gubbjävel, svara på bojans fråga istället.

I Jannes motfråga "vem skall spela då?" har du ju svaret. Han menar att han tagit ut spelare som han anser vara bättre än JK till dagens match. Hur hade det låtit på Bojan om Isak eller Kulusevskj fått stå över till förmån för JK?. Det är Janne som är förbundskapten och ansvarar för att ta ut laget. Har sett många presskonferenser med honom och han motiverar alltid sina beslut. Att det sedan inte går in i blatten Bojans huvud är en annan problematik.
Citera
2023-03-28, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
När drevet gick mot Ola Wenström så var ju Bojan oskön mot Ola och ville inte ta Olas sida i konflikten. Detta trots att Bojan hade hängt och bott med Olas familj under sin första tid på viasat.

Känns inte som Bojan är en polare att lita på.

https://vadfanhande.se/

Jag började läsa Olas berättelse men sen kom jag till insikt att det har inget med det här att göra! Jag och Bojan har liknande uppväxt och bakgrund! Jag har träffat honom några gånger och han är frispråkig säger vad han tycker oavsett om det är kontroversiellt eller ej precis som jag!

Det är stora skillnader på att säga vad man tycker och att därefter inte kunna ta en diskussion eller att kunna säga något men samtidigt kunna diskutera saken det sist nämnda är Bojan. Bojan får mycket smågliringar för att han säger vad han tycker! Man märker att känsliga ämnen så vill folk (medarbetare) att Bojan ska ta exempelvis med supportrar eller huliganerna gärna mot "höga" personer som andra inte vågar ta! Bojan säger rakt på sak att utan supportrar dör fotbollen låt dom använda bengaler tutor, trummor eller vad de nu vill använda!

Från det får folk för sig att Bojan stöttar huliganer vilket han inte stöttar men det verkar inte gå in...här är det samma sak

Sverige spelar skit vilket är fakta alla som kan någonting om fotboll ser det, Att Sverige vann med 5-0 förändrar inte saken bara för att man gjorde 3 mål på de sista 5 minuterna, Visst kul och grattis men man måste se saken för vad det är! Janne Andersson ser 5-0 inget annat Bojan ser 2 matcher som till 90% av tiden var uselt och där förhoppningar om framtiden är lika med noll om man inte ska rätta till 1 spelarna alternativt 2 spelsystemet. Den diskussionen bör Janne kunna ta framförallt när man vunnit! Vad hade hänt om Sverige spelat oavgjort eller förlorat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in