2023-03-28, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teori:
Hettemannen er HHB1 som dro tilbake til S4 for å legge igjen/bytte ut trusselbrevet. Ni sprox avtrykk «inn og ut» av gangen.

Trusselbrevet vi kjenner til i dag var ikke noe AEH skulle ha kjennskap til fordi her ble blant annet HHB2 truet.

At politet sjekket ut Hettemannen i løpet av en dag er merkelig. Dette kan være et signal til HHB1 om at de skjønner hva som har skjedd (se nøye på hettemannen - kan skimtes pupper) Hettemannen har heller ikke skjegg som Norrrrrman skriver. Hettemannen har hvitt skjerf/maske.
Er det slik at man ofte (pga anantomi: hofter og benstilling) kan se på ganglaget om personen er en kvinne eller mann, men at man ikke alltid kan se det? Kan man endre sitt ganglag slik at ganglaget ikke avslører at man er kvinne, hvis man i utgangspunktet i normal gange tydelig avslører at man er kvinne?
Citera
2023-03-28, 13:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Er det slik at man ofte (pga anantomi: hofter og benstilling) kan se på ganglaget om personen er en kvinne eller mann, men at man ikke alltid kan se det? Kan man endre sitt ganglag slik at ganglaget ikke avslører at man er kvinne, hvis man i utgangspunktet i normal gange tydelig avslører at man er kvinne?
Kanskje hettemannen dro litt på benet fordi personen nettopp hadde falt ned en trapp. Ser ut som noe ikke helt stemmer med ganglaget der.

Ellers får alle teorier som går opp med gåten om hytteturen og at ingen drepte AEH godkjent «Lego-stempel» hos meg ✅

Om luemannen, telefonmannen eller observasjonen på Ås med eller uten pupp skal inn i svaret på «Hva som skjedde med AEH» er ikke lett å si.

Ellers tror jeg du kunne blitt en god pianist Z basert på hvor fort du skriver innlegg😄
Klarer du forresten å gjette hvem som er GM i neste innlegg uten å trykke på Spoiler? Har skrevet en krimgåte med en uventet løsning!
Citera
2023-03-28, 15:07
Medlem
Svartedikets avatar
Da er SePåGørr ute med enda en M*chael W*nger-reportasje - "Drept etter pengekrangel".
Tredje "teori" som er presentert av denne "klarsynte" personen. Jeg har ikke tenkt å betale for
å lese teksten. Det burde være innlysende at han er en bløffmaker, ihvertfall så lenge han ikke klarer
å fortelle hvor AE er blitt av.

Fra "brødteksten":
TV-medium Michael Winger mener å kunne se hvordan Anne-Elisabeth Hagen blir tvunget ut av sitt hjem og inn i en ventende varebil. Utenfor Hagen-familiens hus på Lørenskog fikk han inn energiavtrykk.
Forøvrig har vel politiet ment i snart fire år at penger var en vesentlig del av årsaken til at hun ble drept.
Da får man bare si "velkommen etter" til godeste MW.
Citera
2023-03-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Da er SePåGørr ute med enda en M*chael W*nger-reportasje - "Drept etter pengekrangel".
Tredje "teori" som er presentert av denne "klarsynte" personen. Jeg har ikke tenkt å betale for
å lese teksten. Det burde være innlysende at han er en bløffmaker, ihvertfall så lenge han ikke klarer
å fortelle hvor AE er blitt av.

Fra "brødteksten":
TV-medium Michael Winger mener å kunne se hvordan Anne-Elisabeth Hagen blir tvunget ut av sitt hjem og inn i en ventende varebil. Utenfor Hagen-familiens hus på Lørenskog fikk han inn energiavtrykk.
Forøvrig har vel politiet ment i snart fire år at penger var en vesentlig del av årsaken til at hun ble drept.
Da får man bare si "velkommen etter" til godeste MW.
Videointervju fra samme
https://www.seher.no/video/klarsynt-om-anne-elisabeth-hagen-ser-en-hytte/GMB2d6cT
Citera
2023-03-28, 15:45
Medlem
Blar man i gamle krimsaker ser man mye mer bruk av klarsynte. Til og med at Politiet sier de ikke avfeier tips fra klarsynte og undersøker. Artig å se tilbake på.
Citera
2023-03-28, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Blar man i gamle krimsaker ser man mye mer bruk av klarsynte. Til og med at Politiet sier de ikke avfeier tips fra klarsynte og undersøker. Artig å se tilbake på.
Anna Elisabeth Westerlund løste flere saker som synsk, hun døde i 1995

Eksempel
Citat:
30. mars 1980 forsvant to unge menn fra Voss på biltur. Westerlund anga at de hadde kjørt av veien og havnet i Sørfjorden, men dette ble ignorert fordi billettøren på fergen mellom Kinsarvik og Kvanndal mente de to hadde tatt fergen over til vestsiden av fjorden. Letingen ble dermed konsentrert der, også med mini-ubåt. Utpå høsten ba de pårørende om hjelp fra Westerlund. Westerlund kom til Voss og beskrev igjen ulykkesstedet, «et nes med et hvitt tårn som ikke er et kirketårn». (Det viste seg å være en fyrlykt.) Følget dro til Ullensvang og kjørte mot Odda langs fjorden, der ulykkesstedet ble utpekt. Dykkere fant de savnede på 25 meters dyp, fastspent i bilen i sine sikkerhetsbelter. Ut fra en «kjøkkenfølelse» mente Westerlund at det lå en hvit komfyr eller et kjøleskap like ved. Dykkerne bekreftet at det på hver side av bilen lå en hvit komfyr og et hvitt kjøleskap.
Det står om flere saker på wiki
https://no.wikipedia.org/wiki/Anna_Elisabeth_Westerlund
Citera
2023-03-28, 18:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Videointervju fra samme
https://www.seher.no/video/klarsynt-om-anne-elisabeth-hagen-ser-en-hytte/GMB2d6cT

Dette er jo latterlig.

På forsiden av papirutgaven: "Klarsynte MW ser svaret på Lørenskog-mysteriet: HER HOLDES HUN SKJULT"

I videointervjuet: "Tror du saken noengang blir løst"? "Nei"', svarer MW.
Citera
2023-03-28, 18:22
Medlem
Citat:
Dette er jo latterlig.

På forsiden av papirutgaven: "Klarsynte MW ser svaret på Lørenskog-mysteriet: HER HOLDES HUN SKJULT"

Da får vi håpe han ikke er synsk.
Citera
2023-03-28, 18:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Da får vi håpe han ikke er synsk.

Han er ikke synsk. Han er en sleip bløffmaker.
Citera
2023-03-28, 18:49
Medlem
Citat:
Det var en bruker i tråden som spant veldig på idéen om at RU sitt skryt om "hvalen" og
sine dagdrømmer om miningfabrikk var blitt "plukket opp" av en person i hans krets, som
da videre hadde klekket ut en plan for å kidnappe AE mot løsepenger. At det liksom var
denne "ukjente kriminelle kontakten" til RU som hadde brukt RUs naivitet.

Jeg vil tro det var smartere av TH om hans "høyre hånd" ikke var direkte involvert i alvorlige lovbrudd.
At vedkommende kun har fungert som mellommann. Enhver person som påtar seg et så omfattende
straffeansvar vil risikere å komme i en posisjon der utlevering av andre (i dette tilfellet TH) ville være
en mulighet for å minske eget straffeansvar.

Da er det mer anvendelig å bruke en tredjepart som ikke kjenner identiteten til "bakmannen" TH.
Uten at jeg personlig kan si noe om hvordan dette eventuelt er blitt gjort.

Hovedpoenget mitt er uansett at det er mer "lønnsomt" rent juridisk og strafferettslig sett
å fjerne det tyngste beviselige straffeansvaret fra dem som er "bakmenn". Med trykk på beviselig.
Det er også fordelaktig å fragmentere opplegget, slik at de forskjellige oppgavene isolert
sett vil ha lavere strafferamme hver for seg. Det kan medføre hindringer for politiets etterforskning
av enkeltpersoner. ID-tyveri har f.eks. en strafferamme på 2 år. Å sette opp noen kryptokonti er
vel i seg selv ikke straffbart, med mindre man kan bevise at den som lagde det er medvitende
om hovedforbrytelsen.

I publikums øyne er vel TH langt på vei ansett som sannsynlig gjerningsperson.
Som tidligere skrevet, vil mistanken hefte ved ham inntil det evt. foreligger bevis
mot andre som står uavhengig av ham, både motivmessig og i utførelse.

Jeg tror terskelen for å få TH dømt på indisier er svært høy.

Når det gjelder hettemannen tror jeg det isolert sett ikke holder som bevis for drap.
Identifiseringen av TH som hettemann må være sikker, og man må bevise utover
enhver tvil at TH ikke var tilstede på Futurum i tidsrommet hettemannen ble observert.

Nå tror jeg, som skrevet, at «høyrehånda» befant seg i boligen den dagen helt uavhengig av hvorvidt det ville være smartere av TH å velge at «høyrehånda» ikke kunne komme i en posisjon hvor denne ville kunne vende seg mot han. Det kan være at TH vet at «høyrehånda» ier i en posisjon hvor det å vende seg mot han ikke er en mulighet og at det er nettopp derfor denne befinner seg i boligen akkurat denne dagen.
For alt jeg vet var det ikke nødvendigvis slik at TH var den som stod for alle valg gjort i dette heller. Ting opplyst i saken gjør at jeg senser en form for ufrivillighet i dette fra noen, da i ren MW stil. Humrer.

TH går ned. Så får vi se da hvorvidt han er i posisjon til å forsøke seg på noe greier som gjør at noen andre er i virkelig trøbbel.
Senast redigerad av Kokadu 2023-03-28 kl. 19:18. Anledning: Tillegger
Citera
2023-03-28, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambador
Kanskje noen skrubbet og vasket på merkelige steder i mellomtiden, og politiet hadde lyst på bevis på slik merkelig atferd.

Alt er mulig, men selv tror jeg det var noe helt annet som lå til grunn for akkurat dette avlagte «besøket» i SV4.
Citera
2023-03-28, 19:10
Medlem
Citat:
Dette er jo latterlig.

Det er ikke ikke akkurat mye han kommer med. MW er ordknapp og intervjueren må dra hvert ord ut av han, hvorpå MW bare svarer i korte enkle setninger uten noe spesielt innhold. At han ikke har tro på noen løsning er vel også en innrømmelse av at han selv ikke sitter på noen fasit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in