Citat:
Ursprungligen postat av
Knarkblomman
Bojan säger 00:20 "ska vi göra bort den?"
Fy fan, va äckligt beteende! Bojan hade alltså redan innan bestämt sig för att jävlas med Janne! Snyggt jobbat Viaplay...
Bojan hade väldigt passiv aggressiv utstrålning under hela intervjun.
Öh tvätta öronen hörru, han skojar och säger ”ska vi göra vågen?”
Bojan har ett sätt att prata som lätt missförstås. Det är kombinationen av ord, tonalitet och ansiktsuttryck som gör honom kaxigare än en Ljungberg exempelvis, i alla fall med svenska öron. Även om Ljungberg säger exakt samma mening så blir utkomsten helt olika.
Det är bara Bojans kommunikationsstil (som också har sina rötter i annan etnicitet än den svenska).
Det märktes lika tydligt innan matchstart då han pratade med Reinfeldt, men då med ännu mer tryck.
Frågan till Janne var däremot noll kaxig. Inte det Bojan sa fortsättningsvis heller egentligen. Transkriberar man hela intervjun så blir den lästa texten zippo zero nada konfrontativ från Bojan.
Jannes svar däremot, blir tydligt mer aggressiv då han använder svärord exempelvis och personliga gliringar.
Jag har tittat på hela intervjun nu två ggr igen eftersom jag blev osäker på vem som sa vad egentligen och vem som var aggressiv och inte.
Det står helt klart att Janne överreagerade och drog iväg det här till en helt orimlig nivå. Och mitt i det så missförstår Bojan också vad Janne pratar om och får för sig att det handlar om påstådda lojaliteter med olika nationstillhörigheter, dvs. ”rasse-snacket” vilket är heeeeelt fel slutsats. Inte alls vad Janne syftade på.
Men så blir det när känslorna får styra, i det här fallet Jannes känslor tyvärr.