2023-03-28, 11:48
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Detta är ingen superstjärnor. Det är medemlmåttor, max, inom Europafotbollen. Lindelöf kan du kassera direkt.

Spelar ingen roll vilka spelare. Tränare kan inte hjälpa att spelarna är bebisar som behöver någon som berättar för dem hur man spelar boll eller springer. Det ska de själva göra.
Att Lindelöf blev kapten är B. Borde varit Albin Ekdahl och Robin Olsen som går före. Även Zlatan. En kapten ska vara en ledare och jag tycker Lindelöf en för fjantig och tyst för att leda ett fotbollslag på internationell nivå.
Emil Forsberg går före Lindelöf.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberRobot
Bra Janne. Suveränt att någon äntligen sätter dit ohyfsade journalister. Tv-produktionen borde be om ursäkt.

Gå in och kolla på vilka de 10 största ägarna i viaplay är på någon aktiesida. Bara massa banker och skit. Vanguard är givetvis med på ett hörn. Styrelsen ser likadan ut.
Kanske va det han syftade på när han undrar vem Bojan representerar. Frågan kom trotts allt efter en 5 - 0 seger. Det som ägarna till viaplay i förlängningen vill ha nu är Zlatan som förbundskapten. Det handlar om att maximera vinsterna överallt i slutändan. Zlatan drar publik, det gör inte Janne. Han borde stått på sig Janne och sagt som det va att han syftade på Bojans uppdragsgivare.
Citera
Medlem
De ständiga tjatet varför får inte min favoritspelare spela. Att fortsätta tjata om det direkt efter en match då är man mer ett barn än expert
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det enda rätta för Janne nu är att tillkalla en presskonferens och be om ursäkt till Bojan och för sitt beteende i allmänhet.

Vad ska ha be om ursäkt för? Det borde vara Bojan som ber om ursäkt för att han drog in rasisistkortet om han vill intervjua Janne i fortsättningen men tyvärr har media och journalister för stor makt för att det ska inträffa.
Citera
2023-03-28, 11:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Irena Požar, Bosnisk Muslim ska ut och dra rasistkortet nu med:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/69VvR3/irena-pozar-om-jannes-och-bojans-brak-far-svindel

Ser ni inte vad som händer i detta landet?
Blattarna har lärt sig en sak, "dra rasistkortet", "på med offerkoftan" så får man all sin vilja igenom.
De kommer dra de smutsiga, falska korten ända tills varenda Svensk i det här landet är utrotad!
Ser ni inte mönstret?
Jo, jag ser mönstret och jag håller med dig. Det är för jävligt och det är helt ohållbart. Vi kan inte tolerera det här längre. Det måste få ett slut.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Som Dojan Bjordjic älskar det här. Viaplay kommer väl skita ner sig, kanske bara invandrare som får jobba i studion nästa match?
Citera
Medlem
Är utflyttad från Sverige sedan länge men läser tidningar på nätet dagligen. Kan bara konstatera att Sverige har blivet ett land av gnällspikar och överkänsliga våp.

Man hamnar direkt i massmedias drev om man tog någon på låret på fyllan 2014, och att man självfallet får sparken för detta år 2023, självklart............................
Om man använt lagliga droger där man vid tillfället befann sig så får man inte berätta det i Sverige, även om mer än halva världen ser på saken helt annorlunda. Men Sverige och Svenskar tror sig ha rätt synpunkt i allt.
Om man som förbundskapten blir förbannad då nervpressen varit lite hög, minst sagt, ja då får man skit, inte hjälp och stöd att komma tillbaka. Vem lider mest just nu tror ni Bojan eller Janne ?

Går att räkna upp i all oändlighet. Man ska rätta in sig i ledet och le, tyck och säg rätt annars är du ute i kylan helt.

Och någonstans sitter en knäckt politiker och mår antagligen oerhört dåligt då media redan dömt honom som skyldig långt innan en rättegång startat.
Citera
2023-03-28, 11:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Herregud. Jag såg varenda landskamp med Brolin 1990-95.

I sina bästa stunder påminner Forsberg om honom, både i tänkandet och i utförandet.

Även om helheten, energin och precisionen kanske inte är på riktigt samma nivå.

Men det kan ju ha en del att göra med omgivningen också.

Var du ens född 1990?
Tror du att du var den enda som såg varje landskamp med Brolin? Fast om du på allvar tror att Forsberg ens är i närheten av Brolin i någon del tvivlar jag på att du var född då oavsett vad du skriver. Detta var direkt pinsamt.
Citera
2023-03-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Det är charmigt och coolt när det rinner över för José Mourinho, Antonio Conte, Jürgen Klopp eller Pep Guardiola, men när det är en svensk man som heter Jan Andersson är det fel?
Skillnaden är att Janne Andersson saknar pondus och relevans, där sakliga argument utelämnas. Det är den totala nakenheten och en emotionellt labil Janne som gör det olustigt.
Citera
2023-03-28, 11:52
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Bojan säger 00:20 "ska vi göra bort den?"

Fy fan, va äckligt beteende! Bojan hade alltså redan innan bestämt sig för att jävlas med Janne! Snyggt jobbat Viaplay...

Bojan hade väldigt passiv aggressiv utstrålning under hela intervjun.

Öh tvätta öronen hörru, han skojar och säger ”ska vi göra vågen?”

Bojan har ett sätt att prata som lätt missförstås. Det är kombinationen av ord, tonalitet och ansiktsuttryck som gör honom kaxigare än en Ljungberg exempelvis, i alla fall med svenska öron. Även om Ljungberg säger exakt samma mening så blir utkomsten helt olika.

Det är bara Bojans kommunikationsstil (som också har sina rötter i annan etnicitet än den svenska).
Det märktes lika tydligt innan matchstart då han pratade med Reinfeldt, men då med ännu mer tryck.
Frågan till Janne var däremot noll kaxig. Inte det Bojan sa fortsättningsvis heller egentligen. Transkriberar man hela intervjun så blir den lästa texten zippo zero nada konfrontativ från Bojan.
Jannes svar däremot, blir tydligt mer aggressiv då han använder svärord exempelvis och personliga gliringar.

Jag har tittat på hela intervjun nu två ggr igen eftersom jag blev osäker på vem som sa vad egentligen och vem som var aggressiv och inte.
Det står helt klart att Janne överreagerade och drog iväg det här till en helt orimlig nivå. Och mitt i det så missförstår Bojan också vad Janne pratar om och får för sig att det handlar om påstådda lojaliteter med olika nationstillhörigheter, dvs. ”rasse-snacket” vilket är heeeeelt fel slutsats. Inte alls vad Janne syftade på.

Men så blir det när känslorna får styra, i det här fallet Jannes känslor tyvärr.
Citera
Medlem
Mich13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekadentasven
Skillnaden är att Janne Andersson saknar pondus och relevans, där sakliga argument utelämnas. Det är den totala nakenheten och en emotionellt labil Janne som gör det olustigt.

Nej, det är ju inte mycket alfa i Janne där.

Men det är samma människor som gnäller nu som säger att spelare och ledare är robotar och att det är för lite känslor i sporten.
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tror du att du var den enda som såg varje landskamp med Brolin? Fast om du på allvar tror att Forsberg ens är i närheten av Brolin i någon del tvivlar jag på att du var född då oavsett vad du skriver. Detta var direkt pinsamt.

För all del, det finns ändå något där som påminner om den store Brolin.

Nanasi är en annan som har en glimt av det. Jaja, nu kommer du att skratta igen.

Skratta på bara! Ligg under bordet och skratta. Vrid dig på golvet i skratt-plågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in